Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 29 mar 2024, o 13:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 16:23 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Google Chrome 52.0.274 Google Chrome 52.0.274
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
ok, wrócę ze szychty to zrobię foty i wyślę na maila.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 16:48 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Firefox 48.0 Firefox 48.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Superowo!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 19:30 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 45

Dołączył(a): 28 lip 2014, o 22:41
Posty: 1156
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Firefox 48.0 Firefox 48.0
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Panzer IV H, Stug III B, Kubuś, Marder III, Jagdpanther
Zdjęcia super. Szczególnie te dwa ujęcia jednego miejsca jesienią (chyba) i zimą. Fajnie, że dłubiesz znów!

_________________
Profil G+ https://plus.google.com/u/0/101254460641392853830


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 19:46 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 48.0 Firefox 48.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Faktycznie, zdjęcia super :ok
Chciałbym mieć choć dwa do "Żądła" :(

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 19:58 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Google Chrome 52.0.274 Google Chrome 52.0.274
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
SirWolk napisał(a):
Zdjęcia super. Szczególnie te dwa ujęcia jednego miejsca jesienią (chyba) i zimą.

dokładnie! Ja też je porównywałem czy coś się we wiosce zmieniło. Ciekawe bardzo.
Foty maszyny Kurta Sowy poszył na maila Madeira.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 22:05 
Offline
porucznik
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 11:10
Posty: 1801
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 130 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy
Firefox 48.0 Firefox 48.0
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Tiger I wczesna wersja
No to czekam na postępy :).
Super ,że Twój nowy projekt rusza :piwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 9 paź 2016, o 18:44 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Google Chrome 53.0.278 Google Chrome 53.0.278
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
i co tam? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 10 paź 2016, o 06:14 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Google Chrome 49.0.262 Google Chrome 49.0.262
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Doprowadzam skorupę do ładu.. Kadłub był straszliwie przetyrany. Ale siedzę codziennie nad nim, więc niebawem powinny być foty. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 10 paź 2016, o 10:45 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 8.0 Safari Mobile 8.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Super :ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 222
PostNapisane: 3 gru 2016, o 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Google Chrome 54.0.284 Google Chrome 54.0.284
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1440 x 900 1440 x 900
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Długo siedziałem cicho, ale nie znaczy to, że nic nie dłubałem. Zdjęcia poniżej, a w dalszej części posta -dla zainteresowanych merytoryczo - historyczna rozkmina ;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę detalu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czeka mnie jeszcze sporo spawania wokół elementów, które już są, no i sporo szczegółów trzeba będzie wykonać.
Jak widać powiesiłem błotniki Tamiyi, które trzeba było nieco podrasować i uzupełnić nadgryzienia, ślady po cyrklu etc, które ktoś z fantazją naniósł. Plastikowe osłony były najtańszym rozwiązaniem, bo miałem je na miejscu, a jednocześnie powinny zapewnić odpowiednią wytrzymałość. Poszczególne panele póki co są solidnie przyklejone, ale całość wzmocnią jeszcze śrubki, które muszę kupić. Będą przechodziły przez panele i całą grubość boku kadłuba. Kevin pisał, że takie rozwiązanie zapewnia odpowiednią skuteczność przy jeździe. Tylne błotniki są uchylne, więc też powinny co nie co wytrzymać. Najsłabszy jest przedni, natomiast liczę, że ewentualne zderzenie przejmie na siebie szekla lub gąsienica. ;)
Na głównych powierzchniach kadłuba nakleiłem cienki hips. Uznałem, że to mniej czasochłonne rozwiązanie niż szpachlowanie i potem szlifowanie wszystkich ubytków powierzchni powstałych po wątpliwej jakości zimmericie nałożonym przez jednego z poprzednich właścicieli.
Jak chodzi o wieżę, to siedzi ona na łożysku. Do pierścienia przykręcone jest duże koło zębate heng longa. Obrót zapewni mechanizm znanego i lubianego producenta. :)
Chyba tyle. Kogo nie zanudziłem, zapraszam do dalszej lektury.

:pisanie

Trochę poczytałem o szlaku bojowym Kampfgruppe Peiper, w skład której wchodził robiony przeze mnie Tygrys II. Wniosek mam taki, że KT nr 222 był bardziej celebrytą, niż wojownikiem. :) Jest chyba najlepiej obfotografowanym i sfilmowanym Tygrysem Królewskim. Zdjęć jest naprawdę dużo. Ujęć też. Dzięki temu można bardzo dobrze odtworzyć zewnętrzny stan techniczny wozu i jego malowanie.
Idąc więc po kolei widzimy najpierw 222 jeszcze na transportowych gąsienicach, bez bocznych błotników i w nieskazitelnym malowaniu:
Obrazek

Kolejne znane zdjęcia pochodzą z Diedenberg w Belgii:

Obrazek

Obrazek

Widać brak drugiego panelu bocznego po prawej stronie czołgu i przełożoną boczną część przedniego prawego błotnika na stronę lewą. Ciekawe co za „miszcz” to tam przykręcił i dlaczego? ;)
Następne ujęcie to Kaiserbaracke. Również bardzo znana migawka:

Obrazek

Kolejna seria zdjęć, tym razem z palącymi spadochroniarzami siedzącymi na tyle czołgu pochodzi z Lignueville:

Obrazek

Na tym zdjęciu widać, że lewy tylny błotnik został nieco dociśnięty, bo leży pod znacznie większym kątem w kierunku gąsienic, niż normalnie. Na wielu zdjęciach Tygrysów I i II widać podobne uszkodzenia. Widać też, że haki do gąsienic są zapięte do szekli. Będą tam wisieć do samego końca bojowej historii 222-ki w Stavelot. Brakuje także klocka drewnianego pod podnośnik.
I tu dokumentacja szlaku bojowego się urywa. Wiadomo, że Peiper ominął Malmedy i skierował się na Stavelot. Tam 19 grudnia, czyli w trzecim dniu ofensywy Tygrys Królewski Kurta Sowy zostaje trafiony w boczny kadłub (prawa strona) i wyeliminowany:

Obrazek

Skupię się na tym co zostało “na czołgu”.
Jak widać na poniższych zdjęciach, ostał się prawy przedni błotnik (nieco skrzywiony) bez bocznej dostawki (nie było jej już w Diedenberg), tylny prawy błotnik (w stanie widocznym na zdjęciu z Lignueville) i trzy panele z lewej strony czołgu -1-szy, 3-ci i 4-ty:

Obrazek

I w tym miejscu znów widać dziwną rzecz.Jak się dobrze wpatrzyć w zdjęcia poniżej, to widać, że na miejscu trzeciego panelu bocznego zawieszony jest drugi –jest większy, nie styka się z czwartym i wyraźnie odstaje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W całej serii zdjęć widać jak wrak był golony z tego co dało się z niego zdjąć lub odkręcić. Po kolei zdejmowane były wiszące na wieży dodatkowe ogniwa gąsienic i pozostałe panele bocznych błotników.

Obrazek

Przedniego reflektora nie było od pierwszych zdjęć ze Stavelot.
Ostatnim niuansem, który daje się wypatrzeć są ślady po odbitych pociskach na przednim pancerzu:

Obrazek

Nie wydają się to być uszkodzenia powstałe po ostrzale niszczyciela czołgów M-10, który stojąc na moście na rzece Ambleve odstrzelił 222-kę.

Sytuuję swój model w szlaku bojowym gdzieś między Lignueville a Stavelot. Jest więc przedni prawy błotnik, tylny lewy (klapnięty w kierunku kadłuba), panele boczne nr 1, 2 (na miejscu 3-go) i 4. Nie wiadomo co działo się z prawą stroną czołgu, więc wzorując się na zdjęciach z netu innych Tygrysów II, zawiesiłem środkowy panel po prawej stronie i prawy tylny błotnik –nieco zdekompletowany. Będą oczywiście odpowiednio założone haki do montażu gąsienic i pojawią się ślady po trafieniach na przedniej płycie.
No. To tyle. :ziew :smajlik
Dotrwał ktoś do końca? :england


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL