RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
Bergepanther - czyli pomoc drogowa http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=2779 |
Strona 5 z 8 |
Autor: | Bernard [ 30 cze 2020, o 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
A co to za serwo bez elektroniki? To po prostu silniczek z przekładnią. Takie coś to można zrobić za 12 zł. |
Autor: | Turalyon [ 30 cze 2020, o 14:36 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Oto co mi napisał odnośnie tego zestawu mały ESC ma zintegrowany obwód eliminacji baterii oznacza to, że ESC zasila 5 V 1A czerwonym kablem. Ale elmod ma własny zasilacz 5 V. Podłączenie dwóch różnych 5-woltowych źródeł zasilania nie jest dobrym pomysłem. Dlaczego używam małego ESC? Serwo jest zasilane 5 woltami z odbiornika lub elektroniki sterującej, takiej jak Elmod / IBU ... Ale prąd dostarczany przez przetwornicę napięcia 5 woltów jest ograniczony. Wszystkie urządzenia 5 V w ELMOD mogą zużywać maksymalnie 3 A! Sama wciągarka serwo wymaga znacznie więcej niż 3A pod obciążeniem. Jeśli podłączysz je do elmodu, konwerter napięcia 5 woltów spali się. the small ESC has an integrated BEC = Battery elemination Circuit this means that the ESC supplies 5V 1A via the red cable. But, the elmod has its own 5V power supply.... It is not a good idea to connect two different 5 volt power sources. Why am I using the small ESC? A servo is supplied with 5 volts from the receiver or the control electronics like Elmod/IBU ... But, the current that the 5 volt voltage converter delivers is limited. All 5 volt devices on the ELMOD together may consume a maximum of 3 A! The servo winch itself requires significantly more than 3A under load. If you connect these to the elmod, the 5 Volt voltage converter burns down.. |
Autor: | adikx5 [ 30 cze 2020, o 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Zawsze można użyć uBEC'ka |
Autor: | PrezesCKM [ 30 cze 2020, o 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Jak masz tylko dwa przewody do windy to sprawdź prąd zwarcia i będziesz wiedział co robić dalej. Wydaje mi się że prąd windy 3A to przesada, silnik napędowy do modeli 380 na zwarciu rzadko ma 2,5. |
Autor: | Turalyon [ 30 cze 2020, o 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Prezesie weźmy pierwszy z brzegu 380 http://www.banebots.com/product/M3-RS380-72.html Stall Current 21,6 Ampere. |
Autor: | PrezesCKM [ 30 cze 2020, o 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Niestety ktoś napisał babola, to jest podana moc maksymalna a nie prąd, zapewniam Cię, że nie udało mi się zmierzyć większego prądu zwarcia przy selekcji silników 380 do naszych modeli jak 3,8 A, a A x V to właśnie podana tam moc, przy prądzie ponad 20A ten silniczek miałby moc ponad 140 W czyli 750-ki.. Są oczywiście super mocne serwa z silnikami trójfazowymi które pobierają duże prądy, dużo łyka też elektronika, ale w tym przypadku jest to w zasadzie niewielki silnik wcześniej sterowany 1A ESC. Po prostu go zablokuj na moment pomiaru i się dowiesz, po za tym napięcie też jest przecież dużo niższe. Na dole tej stronki jest podany właściwy prąd zwarcia. |
Autor: | Turalyon [ 5 lip 2020, o 16:56 ] | |||
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa | |||
Przyszły rzeczy z Aliexpress. Silniki już złożone, wszystko działa Zębatki bardzo fajne i super jakości, niestety nie rozwiercili mi 2 sztuk na 8mm jak obiecali - ale Kolega Uzi obiecał że pomoże W piątek przyszły graty z rctank.de - zamontowany i skonfigurowany elmod, udało mi się wcześniej znaleźć niemieckie dźwięki z World of Tanks pasujące do tego modelu - informujące o że naprawili silnik silnika, założyli gąsienice i tym podobne - w sumie wgrałem 8 dźwięków, ustawiony odgłos działka 20mm Wyciągarka działa bardzo dobrze - przesuwa mojego 10kg King Tigera na zablokowanych gąskach po płytkach - w trawie wolałem nie ryzykować. Mam tylko problem z ESC - po włączeniu czołgu za pierwszym razem trzeba wysłać sygnał do ESC (drążkiem odpowiadającym za wyciągarkę) w prawo żeby się włączyło. Trzeba ten drążek w aparaturze bardzo delikatnie, o 5mm przesunąć w prawo i wtedy wszystko jest ok - servo jest wtedy w pozycji neutralnej, można zwijać i rozwijać poruszając drążkiem w prawo lub lewo - działo to bardzo fajnie. Natomiast jak da się sygnał do ESC za pierwszym razem za mocno ruszając w prawo to wtedy servo zamiast być w pozycji neutralnej przy drążku na luzie automatycznie rozwija wyciągarkę, natomiast przy drążku w prawo rozwija ją szybciej, a przy drążku w lewo zatrzymuje się
|
Autor: | tanker138 [ 5 lip 2020, o 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Autor: | Turalyon [ 8 lip 2020, o 18:58 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa | |||||||||
Na zewnątrz skończony w 99%. Zostalo zamontować zebatki jak przyjdą od Uziego i w sumie skończony
|
Autor: | Kaczor [ 8 lip 2020, o 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Bergepanther - czyli pomoc drogowa |
Ale załadowany. Super! |
Strona 5 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |