Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Borys
Borys
SłodkiKsiąże
SłodkiKsiąże






Teraz jest 23 kwi 2024, o 10:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2019, o 07:43 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 42

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4219
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 104 razy
Otrzymał podziękowań: 205 razy
Firefox 64.0 64 bits Firefox 64.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Jagdtiger, M4A3E4, M4A2(75), Ford GPA
Można też "po taniości" przerobić przekładnie HL / Taigen. Po modyfikacji przekładni KW Prezesa jeździł równie dobrze jak ten powyżej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 09:47 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 71.0.357 Google Chrome Mobile 71.0.357
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
@Kaczor proszę mi pokazać jak najwolniej może jechać ten kawulec Prezesa w terenie.
No i jeszcze głośność - te na drugim filmiku zamontowane "jak z fsbryki", czytaj: smaru to tam jest tyle co kot napłakał :jezor
@Maxxi - chodzi o to, że przy bardzo wolnej jeździe (małe obroty - małe napięcie), te silniki z HL/Taigen maja zbyt mały moment obrotowy - outrunery je poprostu "biją na łeb" w tym aspekcie ;)
Co do czerwonych silników - gdzieś na forum jest mój temat o Leo2 z HL, gdzie na tych silnikach poupalało mi gniazda - o dziwo samej płytce nic się nie stało :szoki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 10:13 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 42

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4219
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 104 razy
Otrzymał podziękowań: 205 razy
Firefox 64.0 64 bits Firefox 64.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Jagdtiger, M4A3E4, M4A2(75), Ford GPA
adikx5 napisał(a):
@Kaczor proszę mi pokazać jak najwolniej może jechać ten kawulec Prezesa w terenie

Oczywiście pokażemy (w odpowiednim wątku) jak tylko Prezes złoży go z powrotem do kupy :he


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 10:21 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 71.0.357 Google Chrome Mobile 71.0.357
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
Ciekawi mnie to i to bardzo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 11:00 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3346
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Google Chrome 71.0.357 Google Chrome 71.0.357
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1200 1920 x 1200
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
No jest majestat w przejeździe przez tą dziurę w betonie ;)
No i kolejna dobra rozkmina o silnikach. :)
Rafał jak chodzi o przejście na przekładnie kątową i modyfikowalne płyty sterujące (Elmod, Open Panzer, IBU, Clark), to niestety wymaga to zmiany myślenia i podejścia do budowy czołgów w 1:16, czy innych skalach. W przeciwnym wypadku będzie Cię szlag trafiał z uwagi na cenę wszystkich komponentów do tego potrzebnych i ewentualne przeciwności techniczne, które zdarzają się na etapie łączenia ze sobą wszystkiego. Żeby odpalić taki napęd jak u Adikxa potrzeba dobrych silników -albo mniejsze bezszczotkowe, albo większe szczotkowe (np takie jak u Amarala w Tygrysie lub u mnie w 222). Jeśli bezszczotki, to trzeba kupić do każdego silnika regulatory. Jeśli wybierzesz szczotkowe silniki i Elmoda lub Clarka, to wtedy nie potrzeba regulatorów. W każdym jednak przypadku potrzebujesz oddzielny odbiornik do płyty głównej i aparaturę.
A jak chodzi o samą przekładnie, no to potrzeba stelaż np drukowany na 3D, do niego musisz mieć wytoczone osie (tu bym mógł pomóc, bo mam tokarza w sąsiedztwie (właśnie robi mi nowe osie do Pantery :)) i trzeba skombinować zębatki kątowe, dokupić łożyska na allegro i śrubki robaczkowe. Wszystko razem łączymy do kupy i można delektować się jazdą. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 11:08 
Offline
st. sierżant

Wiek: 57

Dołączył(a): 23 gru 2017, o 13:41
Posty: 489
Lokalizacja: Bedzin
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Google Chrome 71.0.357 Google Chrome 71.0.357
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1360 x 768 1360 x 768
Model: 12 modeli
No niedlugo bede sie mogl wypowiedziec na temat przekladni od Prezesa gdyz juz jedna gotowa a druga lada dzionek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 11:12 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3956
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Google Chrome Mobile 71.0.357 Google Chrome Mobile 71.0.357
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: IS-7 drukowany
Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
MaxXxi47 napisał(a):
Amaral napisał(a):
Niestety silniki Taigena nie dają rady. Testowane na przełożeniu 1:90 w Tigerze.


Możesz jakoś rozwinąć? W jakim sensie nie dają rady.
Do płytek HL i Taigenowych można kupić czerwone "wzmacniane" silniki - może one dawałyby radę? Swoją drogą dziwi mnie że przy większej redukcji silnik może nie wyrabiać skoro przy mniejszej daje sobie radę w terenie ... hmm.


Czołg miał problemy ze skręcaniem w terenie. Czuć było, że nie domagał. Być może w jakimś Stugu czy Pz III by to dało radę przy mniejszej wadze i wąskich ketach.


Najlepszą opcją są silniki bezszczotkowe. Biją na głowę nawet 540-stki. Ale niestety koszta się zwiększają - coś za coś jak to się mówi.

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 11:19 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 64.0 64 bits Firefox 64.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: ze mnie :P
Nie tyle same BLki są wydajniejsze od DC w naszych modelach, co wspominane wcześniej outrunnery - te mają nieporównywalny moment obrotowy, dzięki zastosowaniu 14stu polowemu uzwojeniu (w zwykłych inrunerach zdarzają się czasem 6cio polowe - choć najczęściej są to 4ro polowe rotory).
Niech mi który pokaże, że na DC i redukcji 1:56 (taka jest w mojej eFce) czołg potrafi się "płynnie wspinać" z taką prędkością jak na filmiku (około 1:00 min) :jezor



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 11:39 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 9 maja 2017, o 20:57
Posty: 2279
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Google Chrome 38.0.212 Google Chrome 38.0.212
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ##########
King Tiger-Taigen
Sturmtiger-Taigen
Kubelwagen-Tamiya
No właśnie w tych waszych napędach piękne jest to ze jedzie ze stałą prędkością w każdym terenie. Bo rzeczywiście po betonie to nawet mój taigen nie przerobiony może wolno jechać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 11:50 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 64.0 64 bits Firefox 64.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: ze mnie :P
No i o to drogi Tauroniku chodzi - o efektywność napędu.
Wy wszyscy myślicie, że jakby to dało radę tak prosto silnikiem większym ogarnąć lub dołożeniem zębatek do standardowej przekładni HL (już Kevin tak próbował i na rc tank comminity sporo osób też - dla mnie niezadowalający efekt, bo wraz ze "zwolnieniem i majestatycznością" poruszania się, zwiększa się też emitowany hałas), to byśmy z Mariuszem tyle kombinowali i kasy na to tracili?
Ja już naprawdę sporo funduszy w testy i pomysły wpakowałem (reduktory, silniki, zębatki, regle etc) :eyes (kto nie wie o czym mówię, to niech zobaczy filmiki z Bytomia z moim KV-1 na przekładniach 1:5 Taigenowskich... )
Natomiast jak kto nie wierzy to mam w domu w PL chyba z 10 rodzai reduktorów - 1:30 mogę od ręki odsprzedać - myślałem, że do M41 czy Leo się nadadzą... silników też chyba z 6 rodzai - od 2830 z różnym KV po 2836, bo same wyliczenia "na papierze" mają się nijak do testów terenowych :jezor


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL