Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 29 mar 2024, o 00:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 08:27 
Offline
mł. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 18:12
Posty: 729
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Google Chrome 24.0.131 Google Chrome 24.0.131
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Kurcze Ted ja tam nie widzę przekładni dwubiegowej.
To jest chyba zwykła przekładnia.
Nie ma nawet żadnego elementu który by ewentualnie zmieniał biegi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 09:08 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 19.0 Firefox 19.0
Windows Vista Windows Vista
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Paweł - dłuuuuugo to rozkminiałem ;)

Na moje działa to tak (strony lewą i prawą traktujmy umownie bo nie chce mi się ciągle na instrukcję zerkać ;) ):

- Silniki - każdy z innym atakiem (jeden kręci wolno ale mocno - mały atak, drugi szybko ale słabo - duży atak)

- Za silnikami odbiory takie same

- Dalej -(Tamiya nazywa to 1 gear) oś odbiorów i ataków (chyba sztywna - czyli zębatki nie mogą się obracać względem siebie lub rozłączona dla lewej i prawej strony)

- Dalej - (Tamiya nazywa to 2 gear) oś odbiorów z 1 gear i tutaj już trzy dyferencjały (międzyosiowy, i na każdym kole napędzającym) czyli lewa i prawa strona może się obracać wspólnie ale nie koniecznie z tą samą prędkością. Dyfry na kołach napędowych mają za zadanie jeszcze dodatkowo zwiększyć możliwość różnej prędkości obrotowej między lewą i prawą stroną. Oś 2 gear ma po lewej i prawej stronie różne odbiory (siłą rzeczy poprzednia 1 gear ma różne ataki) ale połączone na sztywno. Jednym słowem żadne zębatki nie są do siebie dosuwane, rozsuwane itd.

Wydaje mi się, że za wszystko odpowiada regiel z DMD. Musi to działać tak, że ruszając czołgiem działa na pewno silnik z małym atakiem (silniejszy) a dzięki dyfrowi między osiowemu kręci się wszystko. W momencie skrętów, pivotów itd włącza się z konieczności drugi silnik (ma inny atak więc konieczne są wszystkie trzy dyfry aby zrównoważyć prędkości obrotowe). Gdy zaczynamy jechać szybciej, w pewnym momencie (zaprogramowanym na reglu) następuje odwrócenie sytuacji: Włącza się jako główny silnik z dużym atakiem (dając dużą prędkość czołgu) a silnik z małym atakiem staje się pomocniczy (do skrętów itd).

Ogólnie za różne prędkości obrotowe itd odpowiadają miksery regla (ale to rozwiązanie jest też w zwykłych DMD czy HL i innych).

Tak to sobie wyobrażam - ale jak mówiłem nie miałem tej przekładni w rękach, a tym bardziej podłączonej do DMD-07 ;). Jednak na pewno jest to przekładnia dwu biegowa i nota bene baaaardzo pomysłowe rozwiązanie. Bardzo chętnie sprawdziłbym działanie tej przekładni w rzeczywistości ale cena regla (a bez niego prawdopodobnie nie będzie działać OK) niszczy strasznie...

Ufff... mniej więcej tak to widzę :). Mam nadzieję, że w miarę zrozumiecie co chciałem przekazać bo jakoś mega czytelne to to nie jest :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 10:12 
Offline
mł. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 18:12
Posty: 729
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Google Chrome 24.0.131 Google Chrome 24.0.131
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Rzeczywiście teraz zerknąłem na zębatki atakujące i masz rację są inne...

Może gdzieś w internecie znajdzie się jakiś filmik pokazujący jak to działa bo naprawdę fajnie to jest zrobione

O i znalazłem:



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 14:21 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 18.0 Firefox 18.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
:ok

Niestety filmik jest bez DMD - a to mnie najbardziej ciekawi. Samą zasadę działania rozgryzłem po instrukcji (zębatka po zębatce :) ). Najbardziej zastanawia mnie jak realizowana jest zmiana biegu i skręty a do tego trzeba regla :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 18:12 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 18.0 Firefox 18.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Troszkę podłubałem... wolniutko idzie bo bawię się elektroniką głównie ;). Wymontowałem żyro ze śmigłowca i testuję z działem ;).

A tu postępy przy skręcaniu:

Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Trochę żal pokazywać przy Waszych produkcjach ... ale niech jest :). Obiecuję dodać coś od siebie :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 18:46 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika


Dołączył(a): 25 paź 2012, o 18:27
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań (prawie)
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Internet Explorer 8 Internet Explorer 8
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: MAN TGX 6x4
Ted napisał(a):
Trochę żal pokazywać przy Waszych produkcjach ... ale niech jest :). Obiecuję dodać coś od siebie :).


Ted - co ty gadasz, jest ok, a jak go wykończysz i liźniesz kolorami, jak T55 - będzie pięknie!

Zębatka napędowa, metalowa jak sądzę, to kit czy kupiłeś osobno?

Fajnie pracuje zawieszenie, na fotce l6 ładnie opadło jedno z kół, ciekawe jaki efekt będzie w terenie - zapowiada się ciekawie :ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 19:30 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Super :ok zazdroszczę Ci, ze już w takim stadium jesteś, choć wiem, że zazdrość to zła cecha :)
No właśnie, dołączam się do pytania @Firscherra, co to za wersja ?

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 20:03 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 18.0 Firefox 18.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Nie rozumiem pytania :).

To jest Leopard A6 Tamiyi w wersji kit czyli bez elektroniki, przekładni, napędu wieży, działa itd itd.

Zestaw jest dokładnie taki sam jak ten za 4000 zł z tą drobną różnicą wymienioną powyżej :).

Jeżeli ktoś chce zrobić go jako statyczny (nie RC) to zostanie sporo fajnych drobiazgów - obudowa przekładni, mocowania silników, obudowy napędów wieży i działa itd itd. Wynika to z faktu rozmieszczenia części na ramkach. W wersji RC wykorzystuje się całą ramkę części a w wersji statycznej np dwa elementy z tej ramki. A że Tamiya jest miła to nie dostarcza jedynie tych dwóch elementów tylko całą ramkę - co skrzętnie wykorzystuję ;).

Generalnie warto np wszystkie napędy wieży (zębatki i silniki ze ślimakami) ściągnąłem z Japonii w 4 dni za łącznie 60 zł (już z wysyłką). Wkład do oryginalnej przekładni Tamiya kosztuje ok. 40 zł + 3 dyfry z TLT. Czyli powiedzmy 100 zł łącznie.

Reszta budżetu zostaje na elektronikę ;)

Mnie udało się kita nabyć jakiś czas temu na pchlim targu za ok. 800 zł. Standardowo kosztuje na poziomie 1500 - 1600 zł + wysyłka. Poleżał w piwnicy a tu trach - okazuje się, że będzie z kim jeździć - no i powstaje powoli jako wersja A5.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 20:16 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
No to teraz wsjo jasne :ok nie wiedziałam, że jest opcja KIT, bez elektrowni o której piszesz ;) w takim razie super sprawa jako baza do budowy we własnym zakresie i "na raty" ;) tym bardziej, ze strzeliłeś go w tak zajebistej cenie spox


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Leopard 2A5
PostNapisane: 12 mar 2013, o 21:49 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika


Dołączył(a): 25 paź 2012, o 18:27
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań (prawie)
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Internet Explorer 8 Internet Explorer 8
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: MAN TGX 6x4
:o Też nie wiedziałem o tym , że istnieje taka możliwość budowy tego modelu, czyżby to był ten Leopard bazą :

http://www.rcniko.pl/1_16_leopard_2a6_t ... 23915.html

?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL