Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 27 kwi 2024, o 08:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 paź 2023, o 18:19 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 29

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 12:23
Posty: 42
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Firefox Mobile 118.0 Firefox Mobile 118.0
Android Android
Screen Resolution: 414 x 874 414 x 874
Aha.
Um, mojego projektu raczej nie udostepniam.
Przekładnia, którą się inspirowałem, jest w linkach pod trzecim filmem (filmem autora).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2023, o 08:45 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 26 lut 2023, o 23:18
Posty: 396
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Google Chrome Mobile 117.0.0. Google Chrome Mobile 117.0.0.
Android Android
Screen Resolution: 388 x 861 388 x 861
Model: KW-2, VK72.01(k), Pz.Kpfw. VII Löwe
Ok, chodziło mi o poznanie zasady działania, na filmach niewiele widać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2023, o 13:08 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 29

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 12:23
Posty: 42
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Firefox 118.0 64 bits Firefox 118.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
No ja przygłupi jestem i trochę zajęło mi nim to zrozumiałem, ale jest dużo wizualizacji na youtube'ie po wyszukiwaniu frazy "double differential steering": https://www.youtube.com/results?search_ ... l+steering

Takie jak na przykład ta: https://www.youtube.com/watch?v=_z3n6VOk-Ls,
czy nawet z lego: https://www.youtube.com/watch?v=3_Xxrw2BSf0&t=209s

Poza tym posiłkowałem się też filmami ze składania przekładni, na której się wzorowałem: https://www.youtube.com/watch?v=G54gfWv ... hp8hEPFXzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2023, o 18:42 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 26 lut 2023, o 23:18
Posty: 396
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Firefox 117.0 64 bits Firefox 117.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: KW-2, VK72.01(k), Pz.Kpfw. VII Löwe
No zasadę działania z grubsza widzę ale nie bardzo mogę wymyślić jaką przewagę ma ten typ napędu nad zwykłymi podwójnymi przekładniami z dwoma silnikami.
Jest bardziej skomplikowany, ma większe opory i wymaga nadal 2 silników, co prawda jeden może być mniejszy
Czy taki typ napędu był w prawdziwym czołgu i chodzi o zgodność z rzeczywistością?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2023, o 23:05 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 29

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 12:23
Posty: 42
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Firefox 118.0 64 bits Firefox 118.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Jeśli chodzi o efektywność to wiadomo, że taka przekładnia nie ma podejścia do standardowego rozwiązania w czołgach RC.
Nie mniej jednak widzę plusy w tym, że do takiej przekładni nie trzeba miksować kanałów i czołg zawsze jedzie prosto, co z oryginalnymi przekładniami HL mnie nie spotkało.
Dodatkowo ta przekładnia po prostu mi się podoba oraz mam wrażenie, że modele z taką przekładnią poruszają się realistyczniej ale to może być po prostu placebo.
Podobny system jest wykorzystywany w prawdziwych pojazdach, które posiadają możliwość neutralnego obrotu (przeciwbieżny ruch gąsienic).
Planuję też wykonanie przekładni typu "Differential braking" z jednym silnikiem, dyferencjałem i dwoma hamulcami w moim T-34 Trumpeter'a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2023, o 05:17 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 118.0.0. Google Chrome Mobile 118.0.0.
Android Android
Screen Resolution: 360 x 800 360 x 800
Model: ze mnie :P
Zaletą tego "systemu" jest jak pisał leopard1, że czołg zawsze jedzie na wprost, co nieraz jest niemożliwe do uzyskania przy rozwiązaniach HL/Taigen, szczególnie jeśli chodzi o silniki BLDC czyli bezszczotkowe.
Wadą wg mniej (oczywiście prócz gabarytów i skomplikowania, a co za tym idzie większej podatności na awarie) jest "przymus nauki" operowana tym systemem, bo przy pełnym gazie płynnie skręcić to masakra - model "szarpie" jakby jakiś nieumiejętny kierowca w nim siedział :hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2023, o 09:34 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 26 lut 2023, o 23:18
Posty: 396
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Firefox 117.0 64 bits Firefox 117.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: KW-2, VK72.01(k), Pz.Kpfw. VII Löwe
leopard11 napisał(a):
Jeśli chodzi o efektywność to wiadomo, że taka przekładnia nie ma podejścia do standardowego rozwiązania w czołgach RC.
Nie mniej jednak widzę plusy w tym, że do takiej przekładni nie trzeba miksować kanałów i czołg zawsze jedzie prosto, co z oryginalnymi przekładniami HL mnie nie spotkało.
Dodatkowo ta przekładnia po prostu mi się podoba oraz mam wrażenie, że modele z taką przekładnią poruszają się realistyczniej ale to może być po prostu placebo.
Podobny system jest wykorzystywany w prawdziwych pojazdach, które posiadają możliwość neutralnego obrotu (przeciwbieżny ruch gąsienic).
Planuję też wykonanie przekładni typu "Differential braking" z jednym silnikiem, dyferencjałem i dwoma hamulcami w moim T-34 Trumpeter'a.


System napędu differential breaking jest zastosowany w shermanie, może da ci to jakieś natchnienie
tu masz linka do zdjęć z budowy
https://photos.app.goo.gl/a3YLFuEqovXyB9To6


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2023, o 10:46 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 29

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 12:23
Posty: 42
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Firefox 118.0 64 bits Firefox 118.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Piękna maszyna :england


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL