Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 243 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 cze 2015, o 13:51 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 45

Dołączył(a): 28 lip 2014, o 22:41
Posty: 1156
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Panzer IV H, Stug III B, Kubuś, Marder III, Jagdpanther
Ciekawy temat, czyli zamiana stockowych baterii NiMH w czołgach na LiPo jest złym pomysłem? Myślę, że sporo kilometrów wyjeździli chociażby użytkownicy forum nie uszkadzając silników a chyba większość ma LiPo'le?

_________________
Profil G+ https://plus.google.com/u/0/101254460641392853830


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 13:57 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: ze mnie :P
SirWolk napisał(a):
Ciekawy temat, czyli zamiana stockowych baterii NiMH w czołgach na LiPo jest złym pomysłem? Myślę, że sporo kilometrów wyjeździli chociażby użytkownicy forum nie uszkadzając silników a chyba większość ma LiPo'le?

Sam jeżdżę na LiPo przy stock'owej elektronice i raz szlak trafił "kanał" od dymiarki, drugi raz upaliłem kable od zasilania płytki.
Nie mówię,że jest to zły pomysł - chcę tylko ostrzec przed ewentualnymi awariami związanymi ze "zbyt mocnym" aku ;)
Wynika to m. in. z tego,że pakiety LiPo mają większą pojemność i wydajność względem NiMH, przez co dłużej jeździsz (im dłużej jeździsz tym silnik i ESC bardziej gorące, szczególnie przy silnikach szczotkowych, ale to poruszyłem przy temacie o silnikach...), a dodatkowo kiedy czołg np w trawie nie "ma siły" się obrócić, to na NiMH najprawdopodobniej pakiet pod dużym obciążeniem "straci" napięcie i czołg stanie, natomiast na LiPo napięcie się pod obciążeniem nie zmieni,a tym samym zablokowany silnik/ESC szybciej się ugotuje.
Widzę,że ile osób tyle opiń - ja tylko chciałem pomóc, aby Adam nie usmażył kolejnego ESC - PRZEPRASZAM ZA ZAMIESZANIE I EWENTUALNE WPROWADZENIE KOGOŚ W BŁĄD... :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 14:25 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 45

Dołączył(a): 28 lip 2014, o 22:41
Posty: 1156
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Panzer IV H, Stug III B, Kubuś, Marder III, Jagdpanther
Co Ty? Jakie zamieszanie, ja jestem naprawdę ciekaw, bo też teraz stoję przed dylematem czy kupić regulator do silnika szczotkowego i cały czas biję się z myślami czy to ma sens.
A takie pytanie do Was Panowie, czy na waszych silniczkach są kondensatory, bo u Kevina nie mogę wypatrzyć?

_________________
Profil G+ https://plus.google.com/u/0/101254460641392853830


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 14:30 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4575
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 154 razy
Mozilla Mozilla
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Tu się nie ma co bić z myślami - jak tylko jest możliwość należy uciekać od szczotek :)

A co do wymiany zdań odnośnie baterii - uważam że jest jak najbardziej potrzebna. Prawdopodobnie każdy ma w pewnym zakresie rację.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 14:33 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
adikx5 napisał(a):
[PRZEPRASZAM ZA ZAMIESZANIE I EWENTUALNE WPROWADZENIE KOGOŚ W BŁĄD... :oops:

Ale nie ma za co przepraszać, przeciez po to jest forum! ;)
Gdybys nie zaczął tematu, to Sławek by nie odpisał, co nie?

A co do Twojego posta to ja domyślam sie o co Ci tak naprawdę chPodziło, napisałeś słusznie, ale zle wytłumaczyłeś.
Podejrzewam ze chodziło ci o to, ze silniki szczotkowe maja elementy metalowe tak skontrolowane, aby wytrzymywały pobór prądu z nimh, czyli umiarkowany.
Wsadzając lipola silniki dostają "turbo" i przez to elementy mogą nie wytrzymywać wytworzonych napięć ( w sensie sił ).
Czy tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 15:08 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: ze mnie :P
kevin napisał(a):
adikx5 napisał(a):
[PRZEPRASZAM ZA ZAMIESZANIE I EWENTUALNE WPROWADZENIE KOGOŚ W BŁĄD... :oops:

Ale nie ma za co przepraszać, przeciez po to jest forum! ;)
Gdybys nie zaczął tematu, to Sławek by nie odpisał, co nie?

A co do Twojego posta to ja domyślam sie o co Ci tak naprawdę chPodziło, napisałeś słusznie, ale zle wytłumaczyłeś.
Podejrzewam ze chodziło ci o to, ze silniki szczotkowe maja elementy metalowe tak skontrolowane, aby wytrzymywały pobór prądu z nimh, czyli umiarkowany.
Wsadzając lipola silniki dostają "turbo" i przez to elementy mogą nie wytrzymywać wytworzonych napięć ( w sensie sił ).
Czy tak?

Nie do końca ;)
Silnik szczotkowy jak sama nazwa wskazuje posiada szczotki. Przy poruszaniu wałem szczotki trą ko komutator, a jak wiadomo tarcie=ciepło. Żaden silnik "nie lubi" zbyt dużo ciepełka - przy dużych temperaturach magnesy wewnątrz silników tracą swoje właściwości magnetyczne, dodatkowo krytyczna temperatura może nieodwracalnie uszkodzić szczotki jak i komutator.
Możesz zrobić prosty eksperyment - weź jakiś niepotrzebny Ci silnik i podepnij pod NiMH na 30 sek, dotknij - będzie ciepły/gorący, zrób to samo z tym samym silnikiem i LiPo - być może nie będziesz go w stanie w ręce utrzymać, tak się nagrzeje. Ewentualnie przy tym eksperymencie możesz trochę dłużej "przytrzymać" silnik przy pakiecie - będzie lepiej widać różnicę.
Wynika to z tego,że pakiety NiMH pod obciążeniem tracą "sporo" na napięciu, natomiast w LiPo nie jest to już tak odczuwalne.
Adam jak już zrobisz w pełni gotową ramę, to możesz pomyśleć o BL'kach - na pewno będziesz zadowolony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 15:16 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 8.0 Safari Mobile 8.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Zostaje na szczotce. Odrobine przypomina silnik błyskawicy, s bede go jeszcze uzupełniał o kilka elementów.
Adrian to nie bedzie model wyczynowy :D

Aha, no dokładnie o to mi chodziło co napisałeś.
Doczytaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 20:50 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 8.0 Safari Mobile 8.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Zatem relacja z dzis:
1. Grill odlutowany.
2. Zmęczenie wieczorne po pracy.
3. Ogólno domowe obijanie sie ;)

Jeszcze zdążyłem zacząć modyfikować silnik główny.
Chce z przodu przyczepić wentylator. Niżej fotki zobaczycie o co chodzi.
Wentylator wchodził do chłodnicy i pewnie był lekko widoczny z przodu.
U mnie tez tak ma byc. Dodatkowo produkując wiatr :D pewne problemy, o których pisał Adrian znikną :D

Jak widać na fotkach z realu, wał wentylatora połączony był paskiem z prądnica.
Chce zamiast prądnicy wrzucić silnik mały (gdzieś taki miałem, lub szczoteczka mojej zony przestanie nagle działać) ktory podłączony do woltomierza montażowego, po oczywiście przeróbce i miniaturyzacji, powinien wskazywać prędkość. Chce aby było to widoczne w średniej ostrości na fpv.
Co wyjdzie zobacze. Taki jest plan.
Tu foty:

Załącznik:
image.jpg
image.jpg [ 40.82 KiB | Przeglądane 2115 razy ]

Załącznik:



No i ciekawostka.
W oplu blitz omnibus negocjowano poddanie ojczyzny w 39 roku.
Fotka ponizej:


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2015, o 11:45 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Safari Mobile 8.0 Safari Mobile 8.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
W ten sam sposób mozna spalić silnik szczotkowy jak i bezszczotkowy :) nie ma to znaczenia. Róznica pomiedzy tymi silnikami jest w sprawności, ktora wynika z tego, że w szczotkowym występuje tarcie na komutatorze a w beszczotkowym nie, jednak w obu jest uzwojenie ktoóre może ulec spaleniu, i to bez względu na to, jakim pakietem jest zasilany. I nie jest prawdą, ze NiMh się szybciej podda, to mit spowodowany tym, że, NiMh ma mniejszą ilość cykli ładowania/rozładowania i jak ktoś używał tagie pakietu to on poprostu był "słaby" i było wrazenie, że nie dawał rady. LiPo tą ilość cykli mają znacznie wiekszą, stąd wrażenie, że pakiet jest mocniejszy. Oczywiscie jest różnica w technologi i sprawności obu typów pakietów, ale to inny temat.

Podsumowując, nie musicie się stresować używając LiPo przy szczotkach, jedynie trzeba brac pod uwage wybuchowość LiPo w przypadku kontaktu z wilgocią - ale to tez inny temat.

Dlatego ja polecam pakiety LiFe które mają zalety LiPo ale sa pozbawione ich wad - jak dla mnie to obecnie najlepsze pakiety :) nazwa pod ktora występują to LiFe, Lifepo, Lifepo4 itp. :)

Uzywaliśmy ich w trialu, nawet wjezdzając pod wode, ja nimi napędzałem cięzarówkę 8x8 w skali 1:10 gdzie koła mają średnicę 130mm i przy katowaniu na trasach zawodów pakiet 4,5AH wytrzymywał cały dzien zawodów :)
A mam troche doswiadczenia bo jeździłem od 2008-2013 w zawodach, wygrałem przez ten czas tak poand 20 i 4 razy wygrałem klasyfikacje generalną (roczną), zbudowałem kilkadziesiąt profesjonalnych modeli trialowych, z tego 8 trucków ktore startują do dziś w zawodach - ale to na tyle prywaty :he


Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2015, o 12:25 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 960 1536 x 960
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Zmartwię cię trochę Kevin, ten wiatrak zamocowany do wałka pompy chłodzenia (twoje foty) niestety jest za chłodnicą i z przodu przez chłodnice kompletnie go nie widać :nea

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 243 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL