RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC
http://rctank.pl/forum/

sdkfz 234/4
http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=128&t=1524
Strona 4 z 8

Autor:  Akagi [ 10 kwi 2016, o 15:50 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

:ok

Autor:  UZI [ 10 kwi 2016, o 16:58 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

:eyes

Autor:  kevin [ 10 kwi 2016, o 18:32 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

Hej, super jak zwykle a takie pytania.
Jak Pumka się rozpędza na max? Podejrzewam że prawdziwy był królem szos?
Ps. poka w tym garażu lub załóż wątek, jak do cholery robisz te zawieszenia kołowe, że tak ładnie pracują w terenie!!!!! :)
Jeżeli to możliwe :scratch

Autor:  Pawel [ 10 kwi 2016, o 18:46 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

Puma raczej nie należy do szybkich. Ale mogę w razie czego zdjąć jedną redukcje i go przyspieszyć. Ale wtedy straci na precyzji jazdy w terenie.

Co do zawiasów. To zawieszenie jest bardzo "prymitywne" więc nie wiem czy powinienem. (proces produkcji tego zawieszenia jest dostosowany do mojego wyposażenia "warsztatu")

Ale jeśli będziecie chcieli to nie ma sprawy. Na przykładzie Pumy mogę to spróbować wyjaśnić.

:england

Autor:  kevin [ 10 kwi 2016, o 18:51 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

CHCEMY !!!!

:brawo

yes
:yahoo

Autor:  Pawel [ 10 kwi 2016, o 19:46 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

No to spróbujmy wyjaśnić.
Tak wygląda "prymitywne" zawieszenie PUMY w całości

Obrazek

Silnik z "przekładnia". Tutaj mogę sobie wstawić dowolną ilość redukcji w zależności od potrzeb:

Obrazek

Widać wyprowadzenie wału do rozdzielacza. Kardany robię sobie z rurki mosiężnej fi 8mm.

Obrazek

Zdejmujemy ramę i widać "sedno" zawieszenia:

Obrazek

Koła pogrupowane są po 2 pary. Każda para spięta jest kształtownikiem z plexi. Pomiędzy osiami jest "rozdzielacz"

Przedni wózek:

Obrazek

Widać dodatkowe ramiona które umożliwiają skręt:

Obrazek

Tylny wózek (wersja bez dyferencjału)

Obrazek


Tylny wózek (wersja z dyfrem)

Obrazek

I rozebrany tylny wózek:

Obrazek

Generalnie tylny wózek ma możliwość ruchu w pionie oraz poszczególne osie w poprzek. W przednim wózku jest troszkę inaczej. Jeżeli to jest tylko jedna oska (samochody ciężarowe etc) to wózek jest zamontowany na sztywno do ramy.
Jeżeli są 2 ośki z przodu to tylna ośka przedniego wózka jest zablokowana w ten sposób żeby nie miała poprzecznych wahań (chodzi o ustalenie pojazdu względem podłoża). Pierwsza oska przedniego wózka pracuje w każdym zakresie.

I to chyba wszystko..... :oops:

Autor:  madeira [ 11 kwi 2016, o 06:39 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

LUX!! :)

Autor:  vanHasen [ 11 kwi 2016, o 07:38 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

Mnie bardzo ciekawi jak tniesz tą plexi (i czy to jest plexi...).

Autor:  UZI [ 11 kwi 2016, o 08:21 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

Właśnie, ja rzadko używam plexi bo jest krucha i łamliwa, wolę poliwęglan.

Autor:  Pawel [ 11 kwi 2016, o 11:01 ]
Tytuł:  Re: sdkfz 234/4

Do ciecia używam wyrzynarki włosowej DSH. Bardzo ładnie sie wycina.

Co łamliwości, kruchości Plexi.
Typowa Plexi owszem jest krucha i sie może łamać. Ale dla wymagających na rynku jest specjalna wersja Plexi którą wygniesz, skręcisz a nie złamiesz. Ale ona jest droższa.
Ja używam tradycyjnej PMMA. Poporstu tam gdzie pracuje na zginanie daje więcej "mięsa". Można też wzmocnić żebrami z PMMA. Możliwości jest dużo.

Najważniejsza dla mnie cecha PMMA to, że jest łatwa w obróbce....

:england

Strona 4 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/