Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Eminem043
Eminem043






Teraz jest 20 kwi 2024, o 03:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2019, o 15:41 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2417
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 70.0 64 bits Firefox 70.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
W tym pojeździe było to dość skomplikowane, mechanizm skrętu sterowany przez kierownicę przyspieszał lub zwalniał jedną z gąsienic, powodowało to skręt pojazdu, przy niewielkich promieniach skręcanie powodowało tylko koło, mechanizm działał na podobnych zasadach jak w sdkfztach 251 i 250.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2019, o 17:34 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2156
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy
Google Chrome 77.0.386 Google Chrome 77.0.386
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
PrezesCKM napisał(a):
W tym pojeździe było to dość skomplikowane, mechanizm skrętu sterowany przez kierownicę przyspieszał lub zwalniał jedną z gąsienic, powodowało to skręt pojazdu, przy niewielkich promieniach skręcanie powodowało tylko koło, mechanizm działał na podobnych zasadach jak w sdkfztach 251 i 250.


Kochany prezesie.
Chyba nieświadomie popełniłeś dosyć istotny błąd.
Otóż przy dużych nie przy małych promieniach skrętu dokonywało koło przednie. Reszta się zgadza. Gąsienice były hamowane przez bardzo ciekawy konstrukcyjnie mechanizm.
Ale lepiej będzie jak zacytuję kilka zdań z literatury.
Ciekawa jest też druga część tego cytatu.

"Niecodzienny układ jezdny z przednim kołem zapewniał lepsze prowadzenie pojazdu podczas jazdy na wprost z dużą prędkością, na dużych łukach powodował skręt pojazdu. W ciaśniejszych zakrętach uruchamiane były dodatkowo hamulce przy gąsienicach. Dla uproszczenia obsługi całość uruchamiana była za pomocą tylko kierownicy motocyklowej. Nieduży skręt kierownicą powodował tylko skręt przedniego koła, zaś większy skręt za pomocą układu dźwigni włączał hamulce w układzie napędowym.
Ciekawostką był fakt, iż instrukcja obsługi zalecała demontaż przedniego koła do jazdy w bardzo ciężkim terenie (skały, głębokie błoto). Eksploatacja pojazdu zaś wykazała, że zamocowanie typowego trapezowego widelca motocyklowego (z tłoczonej blachy) jest najsłabszym punktem pojazdu (duża podatność na uszkodzenie z uwagi na zbyt delikatną konstrukcję).
W układzie jezdnym Kettenkrada zastosowano nietypowe wówczas rozwiązanie - przekrycie kół jezdnych. Rozwiązanie to miało dwa cele: po pierwsze zmniejszyć naciski jednostkowe na podłoże przy zachowaniu małej długości pojazdu i małej liczby kół jezdnych, a po drugie poprawić komfort jazdy poprzez eliminowanie dokuczliwych drgań rezonansowych, w które pojazd mógł wpadać przy pewnych prędkościach. Drgania te wynikały z tego, że pierwotnie zakładany rozstaw osi kół jezdnych był całkowitą wielokrotnością podziałki gąsienicy (odległości pomiędzy ogniwami), a więc pojazd wszystkimi kołami naraz trafiał na łączenia ogniw. Podobne rozwiązanie stosowano w półgąsienicowym transporterze opancerzonym Sd.Kfz. 251 oraz w czołgach Pz.Kpw. V Panther i Pz.Kpw. VI Tiger."

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2019, o 17:43 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2156
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy
Google Chrome 77.0.386 Google Chrome 77.0.386
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
MaxXxi47 napisał(a):
A ja mam pytanie jak w oryginale był realizowany napęd i jak będzie to wykonane w modelu RC?
Rozumiem że w "dużym" był normalny dyferencjał i cały skręt opierał się wyłącznie na kole przednim? Czy może była opcja sterowania "jak w czołgu"?
Do "małego" chyba skręt wyłącznie przodu serwem nawet przy rozblokowanym dyfrze pewnie niewiele by dał a model ciąłby prosto - dlatego widzę tam "czołgową" przekładnię z napędem na osobne gąski, zgadza się?


Jeśli chodzi o model to nie do końca się zgadza.
Napęd już został wykonany przez bydgoszczan, ale jeszcze go nie uruchamiałem i do końca nie wiem jak działa, ale jest to rozwiązane inaczej niż w modelu czołgu. Najprawdopodobniej tak zostanie bo przecież to zostało zaprojektowane i wykonane przez mistrzów modelarstwa i poprawiając można tylko spaprać.

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2019, o 07:43 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2156
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy
Google Chrome 77.0.386 Google Chrome 77.0.386
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
W surowym stanie kettenkrad stanął na gąskach.

Obrazek

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2019, o 21:33 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2417
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 70.0 64 bits Firefox 70.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Drukowałeś gąski czy są ze stopu drukarskiego

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2019, o 22:03 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2417
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 70.0 64 bits Firefox 70.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Źle się wyraziłem, dla tego zaistniał błąd w mojej wypowiedzi, chodziło mi o duży promień skrętu, przy niewielkim ruchu kierownicy.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2019, o 08:01 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2156
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy
Google Chrome 77.0.386 Google Chrome 77.0.386
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Mam gąski odlane ze stopu drukarskiego, ale ich masa jest wielka i dlatego ogniwa są drukowane.
Tak samo drukowane są wszystkie koła. Oryginalne koła dosyć znacznie wyglądem odbiegały od pierwowzoru.
Teraz rozmyślam nad zawieszeniem przedniego koła. Też będą znaczne zmiany, bo model to koło miał sztywne i na pewno podczas jazdy nie wyglądało to ciekawie.

P.s.

Wiedziałem, że Twój wpis na temat skrętu kettenkrada jest tylko pomyłką, ale poprawić trzeba było.

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2019, o 08:17 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2417
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 70.0 64 bits Firefox 70.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Super :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, o 19:26 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2156
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy
Google Chrome 77.0.386 Google Chrome 77.0.386
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Ostatnio walczyłem z przednim zawieszeniem.
Układ trapezowy z dwoma sprężynami, ale wszystko wymaga jeszcze poprawek i dopieszczenia.
Jak na razie działa ładnie.
Nie wiem tylko jak daleko przednie koło się ugnie jak cały kettenkrad stanie na obu gąsienicach na właściwej wysokości. Wydaje mi się że zakres pracy trapezu jest na tyle duży, że będzie dobrze.

Obrazek


Obrazek

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, o 19:42 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 33

Dołączył(a): 26 sty 2019, o 17:32
Posty: 1078
Lokalizacja: Tuchów
Podziękował : 52 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy
Google Chrome Mobile 78.0.390 Google Chrome Mobile 78.0.390
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: 105mm King Tiger 1946 Tamiya
Centurion AVRE "Easy Posse" Tamiya
Abrams Tamiya
Ciekawie to wygląda. Jak to pracuje? :scratch

_________________
Tough kitty, cold kitty, big machine of doom. Deadly kitty, panzer kitty, Boom, boom boom...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL