Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
PrezesCKM
PrezesCKM
elRuchacziSataniko
elRuchacziSataniko






Teraz jest 26 kwi 2024, o 17:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sie 2022, o 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3347
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Google Chrome 104.0.0. Google Chrome 104.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Dziękuję za te wyjaśnienia oznaczeń. :)
Fajnie, że zmieniłeś u siebie elektronikę, bo oryginalna była słabej jakości.



Za ten post autor madeira otrzymał podziękowanie od sharonsoldier(14 sie 2022, o 14:34)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2023, o 22:23 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3347
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Google Chrome Mobile 112.0.0. Google Chrome Mobile 112.0.0.
Android Android
Screen Resolution: 412 x 915 412 x 915
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Shalom! :frank
Powoli, ale regularnie staram się coś robić przy moich modelach. W niedługim więc czasie będą zdjęcia w innych wątkach. Robiąc Panterę miałem postanowienie, że cisnę ja do końca nie ruszając innych rzeczy. Teraz mam chyba efekt odbicia, bo w zależności od nastroju dłubię przy Merkavie, albo przy Abramsie, a czasem i przy Tygrysie. Na dodatek w głowie i wszędzie mam już wyryty kolejny projekt yes
Ad rem. Zrobiłem przód kadłuba w Rydwanie. Dzięki Mateuszowi, który narysował przednie rogi, udało się znaleźć firmę, która je wycięła z aluminium. Skutkiem tego udało się je zrobić uchylne. Fajnie pracują w mocno nierównym terenie. :)
Tablice rejestracyjną narysował i wydrukował Kaczor. Chłopaki -DZIĘKI WIELKIE za pomoc. :friends
Poniżej foty przodka Mery.


Załączniki:




Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2023, o 15:29 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 64

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2421
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 112.0 64 bits Firefox 112.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Fajnie!

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2023, o 15:57 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 42

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4228
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 105 razy
Otrzymał podziękowań: 206 razy
Firefox 111.0 64 bits Firefox 111.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1440 x 810 1440 x 810
Model: Jagdtiger, M4A3E4, M4A2(75), Ford GPA
Teraz będzie niezniszczalne :ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwi 2023, o 07:18 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 112.0 64 bits Firefox 112.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Fajny model, zazdraszczam bo zawsze mi się Rydwan podobał :brawo

Co do zawiechy to ona jest ultraprosta, czyli wahacze wleczone. Amortyzowane to jest takim zespołem tłumiącym gdzie mamy dwie sprężyny jedną główną drugą zapasową spięte talerzykowymi jarzmami i wewnętrznym prowadnikiem teleskopowym. Gdy jedna sprężyna pęknie to zawiecha jeszcze jakoś działa ale oczywiście tylko na tyle aby co nieco dociskać wahacz do podłoża. Dzięki temu można jakiś czas jechać dalej, jest to efekt projektu pojazdu który miał być bezpieczny i pozwolić na wycofanie z pola walki nawet po uszkodzeniu. Wspomniany prowadnik teleskopowy stabilizuje położenie sprężyn i nie pozwala całemu zespołowi się rozsypać ponieważ ogranicza on maksymalną długość nienaprężonych masą pojazdu zespołów tłumiących. Ten prowadnik teleskopowy nie jest raczej amortyzatorem, bo amor który byłby wstanie wytłumić ruch zawieszenia przy tej masie pojazdu były znacznie większy jak średnica zewnętrzna sprężyny głównej. Zamiast amora mamy na zewnątrz "shock absorber" czyli taki elastyczny hydrauliczny zderzak który wyhamowuje trochę wahacz i zapobiega gwałtownym zatrzymaniom, czyli uderzeniom o sztywny zderzak wahacza. Czołg się tak nie tłucze i mechanizm mniej się zużywa. Co do sprężyn, to się nie wybaczają tak jaj w modelu ponieważ ich czopy osadcze na wspomnianych talerzykach nie są tak długie jak w modelu i mają wysokość najwyżej grubości jednego zwoju sprężyny. Sprężyny nie wypadną bo wspomniany prowadnik teleskopowy spina to w całość a sam jest zamocowany jednostronnie do jarzma które jest przykręcone do burty czołgu. Drugie jarzmo, to dolne, sobie wisi a w zasadzie opiera się o występ na wahaczu. Występ ten kompensuje kątowe położenie wahacza w stosunku do dolnego jarzma zespołu tłumiącego gdy wahacz naciska na zespół tłumiący, czyli w czasie normalnej jazdy lub postoju pojazdu. Ale jak rydwan sobie "leci" to wahacz możne jeszcze przemieścić się nieco w dół tak że nie dotyka on wstępem o dolne jarzmo zespołu tłumiącego. I dopiero ponownie się o nie opiera podczas lądowania. Dzięki brakowi sztywnego połączenia między wahaczem a dolną częścią zespołu tłumiącego kąt miedzy tymi współpracującymi elementami jest zmienny i nie powoduje wybaczania się sprężyn.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W modelu trudne do zrobienia ale nie niemożliwe. Jednak wydaje się to tylko sztuką dla sztuki bo docelowo bardzo skomplikuje konstrukcję a niewiele zmieni w działaniu. Co najwyżej sprężyny nie będą się wybaczać, ale to chyba nie jest żaden problem poza wizualnym wyglądem.

Kibicuje w dalszej budowie UZI :england

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/



Za ten post autor UZI otrzymał podziękowanie od PrezesCKM(20 kwi 2023, o 08:10)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2023, o 09:15 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3347
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Google Chrome 112.0.0. Google Chrome 112.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Uzi dzięki za świetna analizę zawiechy. Fajtycznie mógłbym zrezygnować z tego trzpienia na sprężynę w wachaczu, ale wnioski byłyby takie jak piszesz. Dodatkowo ten trzpień wzmacnia cały wahacz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL