Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 29 mar 2024, o 15:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2018, o 12:15 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
No to temat wyczerpany, wszytko wiadomo :ok
Szkoda tylko że nie dałeś takiego schematu napędu Tygrysa to byśmy nie dyskutowali na forum. Co prawda to niby forum dyskusyjne ale oczywistościach nie ma co dyskutować. Wiedza "Prezesa" jest dla mnie wystarczającym dowodem że ma racje bo on "wie". Ja tam nie wiem jak to faktycznie działo i wykombinowałem że tak mogło by działać w teorii. Teraz już wiem że tak nie było i nie było sensu się wygłupiać z jakimś schematem. Tak wiec przepraszam wszystkich za teoretyzowanie, zmienianie historii i wprowadzanie ludzi w błąd. Choć u podstaw tej teorii stało jedynie pokazanie możliwości wykonania takiego napędu o prosty mechanizm i jednoczesne pokazanie jego oczywistych wad. ;)
Temat bezwzględnie należy zamknąć a najlepiej usunąć co by nikogo nie drażnił :he

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/



Za ten post autor UZI otrzymał podziękowanie od Amaral(26 mar 2018, o 12:26)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 12:29 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2393
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 179 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
UZI napisał(a):
No to temat wyczerpany, wszytko wiadomo :ok
Szkoda tylko że nie dałeś takiego schematu napędu Tygrysa to byśmy nie dyskutowali na forum. Co prawda to niby forum dyskusyjne ale oczywistościach nie ma co dyskutować. Wiedza "Prezesa" jest dla mnie wystarczającym dowodem że ma racje bo on "wie". Ja tam nie wiem jak to faktycznie działo i wykombinowałem że tak mogło by działać w teorii. Teraz już wiem że tak nie było i nie było sensu się wygłupiać z jakimś schematem. Tak wiec przepraszam wszystkich za teoretyzowanie, zmienianie historii i wprowadzanie ludzi w błąd. Choć u podstaw tej teorii stało jedynie pokazanie możliwości wykonania takiego napędu o prosty mechanizm i jednoczesne pokazanie jego oczywistych wad. ;)
Temat bezwzględnie należy zamknąć a najlepiej usunąć co by nikogo nie drażnił :he

Tak poza tym "róbta co chceta" jak mawia klasyk byleby podobało się ludziom, a nam wszystkim dawało wielką modelarską satysfakcję.Dzięki za wspaniały Bytom PrezesCKM.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 12:40 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
To fakt Bytom udał nam się super, cieszę się że mogłem się z wami spotkać i poznać :friends

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:14 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4104
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
ja tu to tylko zostawię ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:22 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Fajna animacja :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:33 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4104
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
"Mechanizm skrętu – mechanizm, dzięki któremu kierowca pojazdu mechanicznego zmienia kierunek jazdy. W pojazdach gąsienicowych skręt uzyskuje się przez zmianę prędkości jednej z gąsienic pojazdu. Istnieje ogromna różnorodność w konstrukcji mechanizmów skrętu pojazdów gąsienicowych. Najprostszy układ mechaniczny składa się z następujących elementów: sprzęgła głównego, skrzyni biegów, sprzęgieł bocznych wraz z hamulcami, przekładni bocznych. Drugi typ mechanizmów skrętu to mechanizm z przekładniami planetarnymi, który składa się z: sprzęgła głównego, przekładni pośredniej, skrzyni biegów, PMS (planetarnych mechanizmów skrętu), przekładni bocznych. Istnieją również układy (o podwójnym doprowadzeniu mocy) (tu racja dla pana Prezesa za poprawną nazwę - choć w animacji która posłałem nazywa się to "Dual Differential", więc myślę, że nazywanie tego przekładnią z podwójnym dyferencjałem też jest poprawne :) ) , w których mechanizmy skrętu i skrzynia biegów tworzą integralną całość. Rozwiązanie to umożliwia doprowadzenie mocy od wału głównego do mechanizmów skrętu dwiema drogami. Pierwszy strumień mocy przekazywany jest przez skrzynię biegów do planetarnych rzędów sumujących, drugi strumień mocy kierowany jest od wału głównego silnika poprzez mechanizm kierowniczy do planetarnych rzędów sumujących, gdzie następuje sumowanie strumieni mocy: głównego i z mechanizmu kierowniczego. Po zsumowaniu strumieni moc kierowana jest za pośrednictwem przekładni bocznych do kół napędowych pojazdu gąsienicowego. Istnieje bardzo wiele rozwiązań tego typu układów. Zapewniają one wysoką manewrowość czołgów. Mogą one obracać się w miejscu, wokół własnej osi (tzw. skręt z promieniem B/2).

W zachodnich wozach trzeciej generacji szeroko rozpowszechniły się układy hydromechaniczne. Dzięki temu można uzyskać bezstopniową zmianę przełożeń (stosowanie jako przekładni kierowniczej układu hydrostatycznego). Promień skrętu zmienia się płynnie od nieskończoności do wartości minimalnej co wpływa korzystnie na własności trakcyjne pojazdu.


źródło może nie najwyższych lotów - wikipedia (https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_skr%C4%99tu) :)

Zielonym kolorem zaznaczone moje "adnotacje" :)



Za ten post autor adikx5 otrzymał podziękowanie od UZI(26 mar 2018, o 13:45)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:45 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Ok Adrian, ale czy tak skomplikowana konstrukcja napędu w oparciu o układ z dyferencjałami mogła być użyta w Tygrysie (ta hydromechaniczna to na pewno odpada). Trochę wątpię, jeśli już to użyli jednego dyferencjału :scratch No ale trza by zajrzeć do środka oryginału lub choć na rysunki :)

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:49 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4191
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Mark IV, Shermany: M4A3E4, M4A2(75), M4A1(76)W
Angielska wersja artykułu jest o wiele ciekawsza no i ma źródła:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tank_steering_systems



Za ten post autor Kaczor otrzymał podziękowanie od UZI(26 mar 2018, o 14:01)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 14:01 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Myślę że ta angielska rozwiewa wszelkie wątpliwości
:ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2018, o 14:13 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4104
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 59.0 64 bits Firefox 59.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
UZI napisał(a):
Ok Adrian, ale czy tak skomplikowana konstrukcja napędu w oparciu o układ z dyferencjałami mogła być użyta w Tygrysie (ta hydromechaniczna to na pewno odpada). Trochę wątpię, jeśli już to użyli jednego dyferencjału :scratch No ale trza by zajrzeć do środka oryginału lub choć na rysunki :)

Mam tu ciekawszy artykuł : (Poczytaj o tej hydraulice UZI w tym artykule ;) )
http://www.alanhamby.com/transmission.shtml


i najciekawszy "moment" - może się mylę, bo technicznego angielskiego nie znam dobrze :oops:
"In addition, in neutral with no output from the main gearbox bevel, a drive is still obtained from the bevel on the extension of the gearbox input shaft, and this produces with the engagement of the appropriate steering clutch opposing rotations of left and right sun wheels. As the annuli are unable to rotate in opposite directions owing to their being secured to the same shaft this opposite rotation of the sun wheel, of necessity, produces opposite rotation of the output flanges, resulting in a neutral turn"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL