RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC
http://rctank.pl/forum/

Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...
http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2038
Strona 4 z 20

Autor:  adikx5 [ 26 mar 2018, o 14:22 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

Z linka od Kaczora:
"Double differentials were first used in experiments in France starting in 1921, and found on many heavy tanks of World War II, including the German Tigers. The addition of a continuously variable output using a hydrostatic transmission was used on the Char B, providing smooth changes in turning radius that eliminated the system's main drawback. The low efficiency of this system meant it was not widely used, but rapid improvement in hydrodynamic fluid couplings made it common in the post-war era. Most Western tank designs since the 1960s have used a variation on this design, notably the M60 Patton and M1 Abrams.[6]"

Z tego co ja zrozumiałem to te przekładnie miały niską efektywność przez narażenie "wału kierownicy" na nadmierne przeciążenia, ale została ona poprawiona i w pewnych wariacjach tego projektu zastosowano je w Pattonie (o którym również Pan Prezes wspominał, ze ten już może się obrócić w miejscu :) ) jak i w M1 Abramsie od lat 60tych

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę :)

Autor:  wito06 [ 26 mar 2018, o 15:37 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

Bardzo ciekawe

Autor:  PrezesCKM [ 27 mar 2018, o 10:43 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

UZI napisał(a):
Fajna animacja :ok

Jak znajdziesz na jutubie pierwszą z tych animacji to jest ona bardzo podobna do systemu z tygrysa.

Autor:  adikx5 [ 27 mar 2018, o 11:34 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

Prezesie czy mogę prosić o jakieś tytuły, autorów czy linki z opisem tej skrzyni? Ta którą ja znalazłem (http://www.alanhamby.com/transmission.shtml) wyraźnie pisze o tym, że "wyjście mocy" z drugiego wału napędowego powoduje przeciwstawny ruch gąsienic.
Kluczowe słowa to "opposing rotations" w opisie działania przeniesienia napędu ze skrzyni na zwolnice :)

Autor:  UZI [ 27 mar 2018, o 11:42 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

Skomplikowane to ustrojstwo było <szok> A ponieważ to szwabskie to musiało się psuć na protegę :he

Autor:  PrezesCKM [ 27 mar 2018, o 22:41 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

adikx5 napisał(a):
Prezesie czy mogę prosić o jakieś tytuły, autorów czy linki z opisem tej skrzyni? Ta którą ja znalazłem (http://www.alanhamby.com/transmission.shtml) wyraźnie pisze o tym, że "wyjście mocy" z drugiego wału napędowego powoduje przeciwstawny ruch gąsienic.
Kluczowe słowa to "opposing rotations" w opisie działania przeniesienia napędu ze skrzyni na zwolnice :)

W przyszłym tygodniu będę u znajomego to wyciągnę co się da na ten temat.

Autor:  adikx5 [ 28 mar 2018, o 02:30 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

:ok

Autor:  adikx5 [ 30 mar 2018, o 12:16 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

PrezesCKM napisał(a):
....Z całym szacunkiem jest to mój ostatni wpis na ten temat bo dyskusja stała się zupełnie jałowa.Znaleź coś konkretnego to wrócę do dyskusji.Aktualnie Marco ma cały schemat kinematyczny tygrysa, skonsultuj się z nim.Z poważaniem i wielkimi gratulacjami za modelarską robotę w Bytomiu i nie tylko PrezesCKM.


W oczekiwaniu na źródło od Prezesa, sam postanowiłem się zagłębić w temat i nawiązałem kontakt z kilkoma osobami, które są naprawdę w temacie :friends
Dowiedziałem się od nich, (tu zacytuję wypowiedź) "w jednej z najbardziej wiarygodnych monografii Tigera, autorstwa T. Jentza i H. Doyle'a i wychodzi na to, że Tiger mógł się obrócić w miejscu, poprzez ruch obu gąsienic w przeciwne kierunki."

Źródło: Tiger Tanks: D.W. to Tiger I. Design, production & modifications. Autors: Thomas Jentz i Hillary Doyle

:england

PS. rozmawiałem również z Markiem i podziela moje zdanie na ten temat ;)

Autor:  Kaczor [ 30 mar 2018, o 12:23 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

W Bovington się trzeba dopytać. Oni znają każdą śrubkę w Tygrysie ;)

Autor:  adikx5 [ 30 mar 2018, o 12:27 ]
Tytuł:  Re: Przeniesienie napedu w niemieckich maszynach WWII...

Kaczor napisał(a):
W Bovington się trzeba dopytać. Oni znają każdą śrubkę w Tygrysie ;)


:smajlik :piorun <szok> :smajlik
To ja już nie wiem jak mogę Was przekonać i jakich źródeł szukać...

Strona 4 z 20 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/