Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 23 paź 2021, o 08:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:05 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4251
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Google Chrome 56.0.292 Google Chrome 56.0.292
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Już za długo siedzę cicho - czas dorzucić do pieca.

Praktycznie od lat (dwóch) kombinuję tak tu do modelarskiego warsztatu dodać małą odlewnię. Odlewanie dupsów jak elemanty zawieszenia, gąsienice, koła itd. od zawsze wydawało mi się w Naszej branży Świętym Graalem.
Początkowo miały to być stopy niskotopliwe (czyli o temperaturze topnienia w okolicach 250 stopni). No ale jakoś tak nie do końca dobrze to brzmiało... Niby łatwiej, bezpieczniej, ale to jednak nie było to. Obstawiłem ZnAl.

No i w końcu dotarłem do punktu, w którym jest COŚ co mogę pokazać. Efekt mojej nierównej walki z materiałem - zalążek gąsienicy do t-34 w skali 1:10.

To co widać na fotce to efekt dwóch miesięcy zabawy z odlewaniem odśrodkowym i użycia 3ciej z kolei formy. Każda z nich pokazywała mi kolejny błąd, który popełniam. Hehe :) Ciekawe przy którym podejściu będę w 100% usatysfakcjonowany...

No i choć już sam proces odlewania mam jako-tako ogarnięty to się zablokowałem na wierceniu otworów pod piny :( Pomimo pełnej kontroli nad procesem wiercenia (prędkości, pozycjonowanie, obroty itd.) wiertełka 2mm robią co chcą - zwłaszcza te długie. Jak nie urok to sr...

Poradźcie coś albo chociaż zmotywujcie.


Załączniki:




_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:16 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 33

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3552
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 78 razy
Otrzymał podziękowań: 110 razy
Google Chrome Mobile 55.0.288 Google Chrome Mobile 55.0.288
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
No wreszcie się ujawnił! :)
Ja trzymam kciuki! Jak to opanujesz to będzie miazga

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:25 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 56.0.292 Google Chrome 56.0.292
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
widziałem na żywca, Nowa Huta Piotrowice! :)
Zatrudnionych na dzień dzisiejszy 1.
Maszyn 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:26 
Offline
kapral

Wiek: 62

Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 19:37
Posty: 108
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 47.0 Firefox 47.0
Ubuntu Linux Ubuntu Linux
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Snow Leopard
Ja bym proponował mieć szablonowe jakby ogniwa ze stali /mogą być elementyw kawałkach ale potem scalone / jako przyrząd forma do umocowania w niej odlanego ogniwa.
Oczywiście te stalowe przewiercone/przefrezowane i są jakby prowadzeniem długiego wiertła.
Nie robiłem tego ale tak bym to widział.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:36 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6343
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 218 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 51.0 Firefox 51.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
Van, świetna robota <szok>

Wiercenie się nie uda, nawet w szablonie :nea Jedyna opcja to przebijarka ale to będzie drogo :(

Proponuję ci odlewać od razu z otworami na sworznie :ok
Możesz to zrobić tak że umieścisz w formie (wo odpowiednich gniazdach) sworznie ze stali kwasoodpornej fi 2mm (koniecznie wypolerowane na lustro), następnie zamknąć formę i odlać ogniwka gąsienic. Po ostudzeniu i rozformowaniu szczypcami wzruszyć sworznie a potem je wyjąc (wybić). Powinno się udać :scratch
Ja bym tak zrobił i taki mam plan jak będę odlewał swoje ogniwka ;)

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:42 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4251
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Google Chrome 56.0.292 Google Chrome 56.0.292
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
:( No właśnie też to tak widzę. Tyle że w moim warsztacie nie walczę ze stalą...

Moje wiercenie wyglądało tak:
Próba 1 - dorobiony adapter do imadła ułatwiający złapanie dwóch ogniw dokładnie w pionie. Niestety - bez możliwości dmuchnięcia, czyli bez chłodzenia. Porażka.
Próba 2 - modyfikacja adaptera tak że mogę chłodzić - juhu! wiercenie idzie jak po maśle, nawet długim wiertłem umożliwiającym przewiercenie ogniwa na raz... tylko krzywo. Porażka
Próba 3 - modyfikacja adaptera tak że mam otwór naprowadzający od góry. Dalej idzie krzywo, długie wiertło zbacza do 0,4mm. Porażka :(

No i tu by wypadało zrobić właśnie adapter taki co będzie naprowadzał wiertło na każdym segmencie ogniwa :( Ale na dziś dzień mnie to przerasta.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:43 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4251
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Google Chrome 56.0.292 Google Chrome 56.0.292
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Uuuu... UZI - myślisz że znal puści?
To w zasadzie był mój pierwszy pomysł, ale po próbach z gwoździem zostawionym w tyglu odpuściłem.

P.S. No i - skąd dorwać taki drut fi 2mm, a jeszcze lepiej 2mm z ogonkiem?

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 07:15 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6343
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 218 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 51.0 Firefox 51.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
Drut nierdzewny to nie problem, może być spawalniczy lub ewentualnie elektroda do TIGa. Z ogonkiem to już problem, może wypychacz do form, nie jest nierdzewny ale za to ze stali narzędziowej. Czy to wszystko puści po zalaniu znalem nie wiem, mam nadzieję że tak bo to są bardzo różne materiały na poziomie składu cząsteczkowego i w normalnych warunkach nie następuje między nimi dyfuzja na granicy styku więc powinny udać się rozdzielić. Sworzeń powinien być gładki bo wszystkie pory na jego powierzchni zwiększą powierzchnię przylegania a co za tym idzie utrudnią demontaż. Jednak to tylko teoria, a praktyka zawsze swoje ;)

Przyszedł mi też pewien pomysł do głowy :scratch , mianowicie żeby zamiast sworznia zalewać mosiężne cienkościenne rurki, o odpowiednio dobranej średnicy. Rurkę można by pozostawić na stałe w ogniwie jednak należało by ją powycinać zgodnie z kształtem złącza zawiasowego. Wtedy w jej wnętrzu można by umieścić sworzeń łączący. Nieco by to skomplikowało robotę ale podniosło to by również trwałość ogniw :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 07:21 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 2919
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 61 razy
Otrzymał podziękowań: 132 razy
Google Chrome 49.0.262 Google Chrome 49.0.262
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Świetna sprawa! Chwilowe problemy techniczne na pewno przeskoczysz -może za radą Uziego. :)
Gratuluje dotychczasowych efektów!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 08:50 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Safari Mobile 9.0 Safari Mobile 9.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Ogniwa sa twarde jak cholera wbrew pozorom, te moje z sdkfz3a mozna łamać rekami, a na modelu "działają".
No a temat to zle dobrałeś Konrad skoro to jest Twoja "Huta" a nie przedszkole ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL