Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 23 paź 2021, o 08:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2017, o 16:54 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
:england Witam
Chcę się podzielić relacją ze zmiany napędu w tokarce Profi 700 BQV Bernardo której to jestem "szczęśliwym "posiadaczem,a na której to powstaje(powstawało) dotychczas większość elementów toczonych.Nie ukrywam że długo "dojrzewała"ta decyzja o wymianie napędu .Przyczyną to była moja nieznajomość zagadnień związanych z zasilaniem i sterowaniem poprzez falownik,dobór odpowiedniego silnika co wymuszało wymianę kół pasowych(chińskie,nie znormalizowane wymiary) no i koszty jak się okazało dość znaczne.Czy sie opłaciło to zobaczy sie,na pewno jakieś nowe doświadczenie i nowa umiejętność(człek sie całe życie uczy :he )


Załączniki:


_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 16:59 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
:england Przy trzeciej awari silnika orginalnego w końcu postanowiłem wymienić napęd .Po rozeznaniu i pomocy od Vanhausena dobrałem silnik .Zdecydowałem się na 3 -fazowy , 1,5 kV mocy i 2840 obrotów.


Załączniki:
tokarka jpg.jpg
tokarka jpg.jpg [ 45.85 KiB | Przeglądane 3135 razy ]

_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 17:06 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
Nastepnym elementem było znalezienie falownika o odpowiedniej mocy do silnika oraz żeby miał dodatkowy panel sterujący,zamontowany przy samej tokarce i z płynna regulacja obrotów.Wybór padł na Liteon AVO 6000 ,do którego był dedykowany dodatkowy panel sterujący .


Załączniki:


_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 17:24 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
Po zakupie tych elementów przyszła kolej na dobranie odpowiednich kół pasowych aby nie stracić na mocy a otrzymać odpowiednie obroty wrzeciona.W tym temacie skorzystałem z kół pasowych montowanych poprzez specjalne tuleje . W tej kombinacji można praktycznie zastąpić każde koło pasowe ,jakiekolwiek by ono nie było na takie jak się chce.Żeby nie robić reklamy, jeśli ktoś będzie zainteresowany gdzie kupiłem te koła to chętnie pomogę.
Mając te elementy układanki mogłem wyrysować ułożenie silnika w stosunku do wrzeciona ,co pozwoliło dobrać długość paska klinowego,oraz mając silnik i koła pasowe dobrać płytę mocującą silnik .Wyszło ,żeby dostać osiowość kół pasowych silnik-wrzeciono potrzebuje 24 mm płyte. Zdecydowałem się na dwie 12mm,z czego jedna większa z zamocowanym silnikiem ,a druga mniejsza tez 12mm jako dystans .


Załączniki:
tokarka 2.jpg
tokarka 2.jpg [ 45.03 KiB | Przeglądane 3133 razy ]


_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 17:41 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 34

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 3575
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Google Chrome Mobile 61.0.316 Google Chrome Mobile 61.0.316
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
Super, że udało się uporać z tokarką :ok
Te tuleje i koła pasowe są mi znane - tylko u nas się stosuje pasek zębaty, a nie klinowy ;)


Załączniki:


_________________
NASZA FORUMOWA GALERIA
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 17:49 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
:england Zastanawiałem sie nad zębatym,ale odstraszyła mnie troche cena.Nie dość że kół, jak i paska.Klinowy ,który wystarczy do napędu zwykłej tokarki(przy cnc nie ma prawa sie przesunąc jak rozrząd w aucie)kosztował mnie całe 12 zeta :) i dostepność w 10 min

_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 17:52 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
Następną czynnościa będzie frezowanie otworów pod mocowanie silnika a nastepnie pozostałech otworów montazowych i rowków regulacyjnych.Jeszcze foto skrzyneczki z falownikiem.Nie jest to mistrzostwo swiata ale.....tylko bedzie wisieć na ścianie


Załączniki:
tokarka 3.jpg
tokarka 3.jpg [ 67.3 KiB | Przeglądane 3129 razy ]

_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 20:22 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 42

Dołączył(a): 28 lip 2014, o 22:41
Posty: 1157
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Firefox 56.0 64 bits Firefox 56.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Panzer IV H, Stug III B, Kubuś, Marder III, Jagdpanther
Kosmos !

_________________
Profil G+ https://plus.google.com/u/0/101254460641392853830


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2017, o 22:38 
Offline
st. chorąży

Wiek: 57

Dołączył(a): 17 mar 2015, o 10:23
Posty: 939
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Sturmtiger 1/10 pełny metal , JS 2 - pełny metal w budowie
:england Przeróbki ciąg dalszy.Zanim przejde do konkretów to mam jedno spostrzeżenie,a w zasadzie o nauke . Chodzi mianowicie o wycinanie blach jakąś metodą .Pisze "nauka" ponieważ nie korzystałem praktycznie wcześniej z wycinania blach stalowych.Zdecydowałem się na wycinanie plazmą ze względu na cenę ..i to była jedyna krótkowzroczna zaleta tej metody. Po tym doświadczeniu moge śmiało powiedzieć że tą metodą(wycinanie plazmą ) nawet blachy na stół roboczy bym więcej nie wyciął,nie mówiąc o czymś dokładniejszym.Ale do rzeczy.Pierwsze to było dopasowanie "dużej" płyty na silnik(tu wyszła" dokladność plazmy").Potem dopasowałem "małą " płyte (służącą jako dystans) do orginalnej płyty przykręconej do tokarki(czerwony kolor płyty)W między czasie wytoczyłem kołki śrubowe które zostały wkręcone do orginalnej płyty a na nie są nałożone dopiero mała plyta i duża z silnikiem.Po poskładaniu wszytstkiego na tokarke okazało się że żle dobrałem pasek klinowy (na szczęście za długi) Jutro będzie krótszy pasek ,wtedy dorobi sie pozostałe rowki i mozna będzie zrobic elektrykę.Pozostanie jeszcze przerobieni osłony ,tzw "gitary" ,uruchomienie i miejmy nadzieje powrót do budowy sztumcia :)


Załączniki:







_________________
"Nie myśl Czy-pomyśl Jak"
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2017, o 05:34 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 34

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 3575
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Google Chrome Mobile 61.0.316 Google Chrome Mobile 61.0.316
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
No plazma do precyzyjnego cięcia się nie bardzo nadaje - dużo zależy od jakości urządzenia (podobnie z laserem czy waterjetem), a czesto firmy, które oferują swoje usługi dosyć tanio, pracują na "słabych" maszynach - potem są nierówne krawędzie itd.
Czy nie dobrze by było zrobić "fasolek" przy modowaniu silnika i dorobieniu jakiegoś napinacza?

_________________
NASZA FORUMOWA GALERIA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL