Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Maro66
Maro66






Teraz jest 30 lis 2021, o 13:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lis 2021, o 15:33 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4280
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy
Google Chrome 95.0.463 Google Chrome 95.0.463
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Są tacy co pytają czy jeszcze żyję. Żyję :) I dalej mi głupoty po głowie chodzą.

Jedna z tych głupot to kontynuacja hasła "Ilość jest jakością samą w sobie" - od dawna dumam nad większym modelem. A większy model potrzebuje poważnego napędu. I tak krok za krokiem w wolnych chwilach i w trakcie niedługich okresów spędzonych w tym roku w domu zmontowałem testowo zestaw z dwoma silnikami bezszczotkowymi 2,8 kW.

Na teraz mechanicznie nie jest to nic wysokich lotów - dwie przekładnie ślimakowe, chińskie gotowce zmontowane z silnikami do hulajnogi elektrycznej. Musiałem jedynie przetoczyć wały by jedno pasowało do drugiego, wyfrezować dwie płytki łączące. Plusem tego rozwiązania jest duży wybór przełożeń tych ślimacznic (1:5 do 1:80 w takiej samej obudowie), co za tym idzie łatwe dostosowanie do potrzeb modelu.

Gorzej z zasilaniem. Dwa silniki takich gabarytów potrzebują sporo prądu. Wg producenta w porywach do 120A... sztuka. To moim zdaniem sprawia że nie można użyć zwykłych akumulatorów ołowiowych. Nawet tego nie testowałem - od razu założyłem budowę baterii LiFePo4.
No i zmontowałem baterię 8S6P z ogniw 32700. W sumie bateria ma 25,6 V, 39 Ah i powinna byś w stanie dostarczać 216 Amperów (a chwilowo więcej). Ładowarka do niej daje 10A, więc teoretycznie czas ładowani pod 4h.
Żeby taką baterię zbudować musiałem się doktoryzować z podłączania BMS'a (Battery Management System), zgrzewania. Wydrukowałem na nią pudełeczko.
Wygląda na to że wcale to nie jest takie rocket science.

Wstępnie zestaw działa. Przede mną jeszcze podłączenie sensorów do regli (bo okazało się że wtyczki są inne) oraz programowanie regli (karta do programowania w drodze). Bez tego silniki mają spory cogging.
BMS to super sprawa (choć nietania) - to logika zarządzająca baterią, zarówno przy ładowaniu jak i przy rozładowywaniu. Na bieżąco monitoruje wszystkie parametry - stan baterii można podglądać przez odpowiedni programik na telefonie, który łączy się z BMSem przez bluetooth.

Puszka na ten napęd w skali 1:6... się rysuje. Bo mam za mało rozgrzebanych projektów ;)


Załączniki:



_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2021, o 20:12 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 34

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 3618
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 253 razy
Google Chrome 95.0.463 Google Chrome 95.0.463
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: ze mnie :P
Są też dużo tańsze BMSy, bez wodotrysków w postaci łączności BT czy takich tam ;)
Wiem bo używamy w gokartach elektrycznych.
Które ESC w końcu kupiłeś?
Wydrukowałeś to na Chironie? <szok>

_________________
NASZA FORUMOWA GALERIA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2021, o 20:41 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4280
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy
Google Chrome 95.0.463 Google Chrome 95.0.463
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Tak, wiem że z BMSem pojechałem. Jednak ten mi pokaże ile Amperów tak na prawdę trzeba, nie stanowi on też części baterii - będę go mógł podmienić (jeśli kiedykolwiek do tego dojrzeję).

Regle na teraz są te z Hobby Kinga - X-Car Beast 120A. Jak piszę - tak prosto z pudełka, bez podłączonych sensorów mają czkawkę przy starcie. Do tego po naładowaniu baterii dziwnie się zachowują jak rozkręcę obroty na max, migają tak jakby było za niskie napięcie. Jak po wyłączeniu ochrony przed zbyt niskim napięciem to się nie zmieni to jestem psychicznie przygotowany do podmianki.
Doczytałem że te regle to przebrandowane ZTW, a ta firma ma też mocniejsze w swojej ofercie (i teoretycznie karta do programowania ta sama je obsłuży).

No a pudełko to robota Chirona, z dyszą 0,6 mm.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2021, o 00:50 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 62

Dołączył(a): 1 lip 2017, o 12:11
Posty: 2239
Lokalizacja: ruda slaska
Podziękował : 47 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Google Chrome 95.0.463 Google Chrome 95.0.463
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: t-34/85
tiger I TIKI
PzKpfw IV J
Sd.Kfz. 141 PzKpfw III L
Sd.Kfz. 141 PzKpfw III G
IS 2 przemalowany
Ciekawy jestem co to będzie :scratch

_________________
nie mam czasu jadę czołgiem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL