Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 23 paź 2021, o 07:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 cze 2013, o 07:00 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 27.0.145 Google Chrome 27.0.145
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Zakupiłem kiedyś agregat od lodówki i postanowiłem zrobić z niego kompresor do aerografu i jednocześnie pompę próżniową do form silikonowych :)
Długo dumałem nad koncepcją jak rozwiązać konstrukcję aby cały kompresor był kompaktowy i nie zajmował zbyt dużo miejsca. Cały problem leży w zbiorniku wyrównawczym, w necie jest sporo rozwiązań bazujących na gaśnicy samochodowej lub butli turystycznej, jednak oba te rozwiązania nie leżały mi z powodu rozbudowanej konstrukcji, zbiornik trzeba umieścić z boku agregatu co powoduje duże gabaryty całego kompresora. No i przyszedł mi do głowy taki oto pomysł, aby wykorzystać cztery kolana hamburskie jako zbiornik ciśnienia i jednocześnie podstawa kompresora :)

Z pomocą przyszedł przyjaciel specjalizujący się w instalacjach gazów przemysłowych i pomógł mi pospawać zbiornik i parę innych elementów :)

Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:




Wykorzystałem kolana hamburskie stalowe D65, do których dospawaliśmy śruby mocujące agregat oraz gwint do mocowania presostatu który odpowiadał będzie za utrzymanie min. i maks. ciśnienia w układzie.
Z tyłu będzie dospawana rura pionowa przechodząca w poziomą nad agregatem do której będzie przymocowany odolejacz i regulator ciśnienia z manometrami. Oczywiście pomiędzy agregatem a zbiornikiem będzie połączenie wraz z zaworem zwrotnym, a na rurce ssącej filtr powietrza oraz końcówka pozwalająca założyć wąż podciśnienia do komory do odlewania sylikonu itp.. Będzie jeszcze zawód bezpieczeństwa oraz zawór spustowy służący do wyrzutu powietrza podczas korzystania z vaccum :)

Na razie tyle zdążyliśmy zrobić, kolejne prace wkrótce :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2013, o 07:05 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 27.0.145 Google Chrome 27.0.145
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Trochę fotek efektu prawie końcowego :)

Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:




Co do zrobienia :

- w miejscu górnego zaworu będzie filtr z reduktorem na który czekam
- brakuje jeszcze zaworu bezpieczeństwa 8 bar na który czekam
- filtr paliwa od polskiej motoryzacji na ssaniu jako filtr powietrza
- no i czyszczenie i malowanie całości


I trochę podsumowania :

- kompresor działa zajebiście i może bez problemu napompować zbiornik do 10 bar - dalej nie próbowałem :D
- obecnie zakres roboczy ciśnień to maks 5 bar i min 3 bar - przy 3 bar załącza się sprężarka a przy 5 bar wyłącza, można to regulować na presostacie
- dolny zawór przy manometrze służy do używania kompresora jako pompy próżniowej, wtedy na ssaniu (króciec po lewej stronie) zakładam wężyk, otwieram zawór i mam próżnię
- filtr z reduktorem pozwoli na wyłapanie oleju i wody a sam reduktor pozwoli na ustawienie stałego ciśnienia na aerografie

Minusy :

Układ rozruchu sprężarki ma taką przypadłość, że jest zastosowany pozystor, czyli element którego rezystancja wzrasta wraz z temperaturą. Silnik w sprężarce to silnik asynchroniczny który posiada uzwojenie robocze i rozruchowe, uzwojenie rozruchowe musi być załączone na chwilę przy starcie a potem rozłączone, i to realizuje pozystor, czyli jak się rozgrzeje to opór wzrasta i odłącza rozruch. Wszystko jest fajnie, do momentu kiedy sprężarka się wyłączy po osiągnięciu maks. ciśnienia a po chwili presostat załączy ją z powrotem po spadku ciśnienia, jeżeli pozystor nie zdążył wystygnąć to uzwojenie rozruchowe nie załączy się i sprężarka nie startuje dopóki pozystor nie wystygnie. Muszę to zastąpić jakimś układem elektronicznym lub poszukać układu startu od innych sprężarek z wykorzystaniem bimetalu.

Koszt całości około 250-300 zł :) wiem, ktoś powie, że w tej cenie można kupić gotowy kompresor, ale ja miałem 3 cele : bardzo cicha praca, funkcja pompy próżniowej i kompaktowe wymiary :)
Jestem zajebiście zadowolony z rezultatu :)


Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2013, o 09:13 
Offline
st. szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 08:04
Posty: 45
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Firefox 21.0 Firefox 21.0
Windows 8 (Eight) 64 bits Windows 8 (Eight) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Pzkpfw III 1943 Afrika Corps
Fajna sprawa Sławku , jest jeszcze jeden minus , używałem takiego kompresora do pompowania kół w sklepie rowerowym , po jakimś czasie na skutek wypluwania oleju z wewnątrz kompresor przestał działać , chyba jest tam jakiś czujnik lub pływak w środku. Pomyśl o jakimś patencie dolewania oleju do wewnątrz , może przez wężyk który zasysa powietrze do wewnątrz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2013, o 09:50 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 27.0.145 Google Chrome 27.0.145
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Tak, olej uzupełnia się poprzez jedną z rurek :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2013, o 18:30 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4251
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Firefox 21.0 Firefox 21.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Bajer, skąd wytrzasnąłeś taki ładny kompresorek?
Ja mam gdzieś w piwnicy jakiegoś trupa z ruskiej lodówki, ale jego stan mnie zniechęca do podobnych działań...

A tak przy okazji - Twoje dzieło jest tak zgrabne że mógłbyś podobne taśmowo klepać :)

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2013, o 14:42 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 27.0.145 Google Chrome 27.0.145
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Można powiedzieć, że skończona ;)
Filtr (odolejacz) z reduktorem ciśnienia na wyjściu to fajna sprawa, bo można sobie regulować stałe ciśnienie robocze na wyjściu - co jest bardzo istotne przy malowaniu aerografem :)
Doszła szybkozłączka żeby można było wygodnie odłączać i zmieniać podłączone urządzenia ;)

Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Załącznik:



Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2013, o 15:20 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6343
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 218 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 22.0 Firefox 22.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1024 x 768 1024 x 768
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
Świetna robota :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL