Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Kobi
dzokr






Teraz jest 28 mar 2024, o 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sie 2014, o 08:06 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3945
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
Firefox 3.5.6 Firefox 3.5.6
Unknown Unknown

Model: IS-7 drukowany
Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
Hahah GPS Kevinovi padł i nie dało się wrócić

Wysłane z mojego MI 3W

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2014, o 08:21 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Opera 12.17 Opera 12.17
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Kurcze :P
W tigerach mieli takie dżipiesy ze wskazówką i czerwoną końcówką z jednej strony na tarczy :D
Ale fakt, dziś rano głowiłem się jak nie może być w jednym miejscu przejazdu...
Postanowiłem odwrót w celu rozeznania pola.
I popełniłem błąd - chciałem obrócić czołg w miejscu, a tam jak się okazało, była taka twarda trawa... jakaś tam dziwna.
Elmod wyłączył zasilanie, wydaje mi się że tak się dzieje, kiedy za duży prąd popłynie do silników. Musiałem wysłać ewakuacyjnego bergepanzera. Okazało się że na skrzyżowaniu dróg skręciłem źle, bo resztki ogrodzeń z działek były identyczne i zamiast przeprowadzić szturm na działkę sąsiada, wjechałbym w chaszcze i do lasku :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2014, o 09:41 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Safari Mobile 7.0 Safari Mobile 7.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
vanhasen napisał(a):
Zgadza się - na tym silniku chcę osadzić wieże, zastąpi on cały oryginalny mechanizm obrotu z zębatką włącznie. Zobacz sobie filmik z poprzedniej stronki - takie silniczki są bardzo precyzyjne i osiągnięcie minimalnych obrotów i jednocześnie dużego momentu obrotowego nie jest problemem.
Teoretycznie ten silnik jest do gimbali robionych pod ważące ponad 1kg lustrzanki.

Takie rozwiazanie bedzie klopotliwe bo nie bedziesz mogl pociągnąć kabelkologii do wieży :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2014, o 10:06 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Nie, rozwiązanie jest super :) Tylko chiński sprzedawca dał ciała (już się poprawia - jak nie to kasy nie dostanie więc wierzę że baaaardzo mu zależy) i zapomniał zapakować slip ringa. Zwróć uwagę na średnicę otworu w tym dużym silniku - tam właśnie mieści się złączka obrotowa.
Kadłub będzie statorem, wieża rotorem.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2014, o 12:16 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Safari Mobile 7.0 Safari Mobile 7.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
A chiba, ze tak spox


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2014, o 16:04 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 36.0.198 Google Chrome 36.0.198
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Jakie minimalne obroty możesz uzyskać w zestawie silnik- regulator i czy jesteś pewny, że te nie będą skokowe?

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2014, o 16:12 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Firefox 3.5.6 Firefox 3.5.6
Unknown Unknown

Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Hmm... sprawdzalem na o wiele słabszych silniczkach. To działa. Znajomy zrobił system mocowania kamery na skrzydle samolotu z uzyciem tych samych rozwiązań - też działa.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2014, o 04:13 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
W sumie to nie odpowiedziałem na pytanie - silniczki dedykowane do gimbali mają bardzo niskie kV (rzędu 70kV). Przy moich próbach nie zauważyłem żadnych skokowych ruchów (nie licząc zachowania po błędnej kalibracji).
Jakie minimalne obroty można uzyskać... 0 obrotów i trzymanie :)

W sofcie, którym się bawiłem można regulować szybkość reakcji na sygnały z aparatury. Czyli prędkość z jaką platforma się "rozgląda" gdy od niej tego chcemy jest konfigurowalna.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2014, o 05:52 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Opera 12.17 Opera 12.17
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
akurat w leopardzie to może być bardzo dobry pomysł bo wieża będzie (powinna) się kręcić jk w oryginale.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2019, o 12:47 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 21 cze 2019, o 22:08
Posty: 414
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował : 76 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Google Chrome 75.0.377 Google Chrome 75.0.377
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Tiger HL, Trumpeter T-72-wersja rozwojowa do PT-91, Obiekt 640-lub inaczej T-95 Black Eagle, STRV 103 C
W sumie temat gryzie i mnie. Z moich dotychczasowych sposobów na stabilizację w platformach było stosowanie płytki AlexMoss-tutaj praca na silnikach krokowych. Wada tego rozwiązania jaką widzę w czołgach RC-nie do każdego podejdzie. I uwaga-spotykane są dwie wersje płytki-2 i 3 osie stabilizacji. 2 osie stabilizuje gimbala na ruchy w przód i tył(powiedzmy lufa góra-dól), oraz przechył lewo-prawo( tutaj przechylenie czołgu na boki-co nie ma sensu). Opcja z wykorzystaniem płytki pracującej w 3 osiach-tak. Dochodzi obrót gimbala wokół osi( czyli obrót wieżyczki dookoła). Jest też inna opcja, którą można rozważyć. Chodzi o tzw autopiloty ze stabilizacją. Najpopularniejszy APM 2.x, 3.1, lub stary poczciwy CC3D. Wśród wielu funkcji jakie oferują-m.in. obsługa platform naziemnych-gąsiennicowych, kołowych, możliwości automatycznej wcześnie zaprogramowanej jazdy na określone weipointy, jest coś co można wykorzystać w modelu czołgu. Płytki posiadają akcelometry, żyroskopy i obsługę gimbala na serwach. W tym wypadku CC3D lub APM 2.x, 3.1 jest komputerem stabilizacji-jego wymiar, dla CC3D i APM 3.1 to jakieś 40x4 mm, przy wysokości 10 mm, a APM 2.x ok 80x40x 10 mm. Podpięcie bezpośrednio od odbiornika. Ustawiane wartości z poziomu komputera. Problem puki co to niezbyt płynna praca w porównaniu do silników krokowych. Mam kilka takich autopilotów, i własnie je zamierzam przetestować jako komputery stabilizacji, ale rozwiązanie z silnikami krokowymi uważam właśnie za jak najbardziej dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL