Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 23 paź 2021, o 09:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 15:40 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Przeczytałem dzis na zagranicznym forum, ze niektóre czołgi w tym królewski tiger, maja wywiercone specjalne otwory w lufie, zeby powietrze wylatywalo rowniez w innych kierunkach niz z pociskiem. Oczywiście chodzi o to, zeby siła wystrzału była mniejsza, przez co zabawka bezpieczniejsza.
Czy ktoś z Was ingerował w to?

Link: https://www.rctankwarfare.co.uk/forums/viewtopic.php?f=38&t=12505


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 13:37 
Offline
szeregowy

Wiek: 45

Dołączył(a): 20 mar 2014, o 16:34
Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Google Chrome 34.0.184 Google Chrome 34.0.184
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Tiger HL 1/16 metal, T-34/85 HL 1/16
Witam,
HL posiada mechanizm który działa na zasadzie "pstryknięcia" zbijakiem w kulkę. Zbijak jest na sprężynce.
Najprościej zatem taką sprężynkę "osłabić". Czyli mamy do wyboru wycięcie zwoju i jej rozciągnięcie, albo wyminę / zrobienie nowej z bardziej sprężystego drucika .. Oczywiście można też w drugą stronę. :pala. Czyli ze sprężaniem "airu" to nie ma za wiele wspólnego.
Sam jestem ciekaw, czy inni producenci też mają takie rozwiązania i czy określają je mianem ASG <szok>

Z ciekawostek moje T 34 wali aż miło, natomiast Tiger ledwo wypluwa kulkę. Na moje oko problem tkwi w lufie. T-34 na rurkę zwężającą się ( swego rodzaju czok ), a Tiger prostą i w dodatku wkładaną do lufy właściwej. Wydaje mi się że wkładka nie jest osiowa vs lufa co powoduje możliwość haczenia kulki o hamulec wylotowy.
Mam taki "AIR GUUUN" luzem, jak ktoś bardzo potrzebuje to rozkręcę i pokażę foto.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:45 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Jesteś pewien, moze hl stosowało kilka rozwiązań. W moich maszynach, działo strzela na zasadzie sprężonego powierza.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 13:21 
Offline
szeregowy

Wiek: 45

Dołączył(a): 20 mar 2014, o 16:34
Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Google Chrome 34.0.184 Google Chrome 34.0.184
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Tiger HL 1/16 metal, T-34/85 HL 1/16
Naga prawda:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/s ... directlink

Ten dżinks, który odciągnąłem kciukiem pstryka w kulkę i tyle.
Jest to mechanizm z tigera, który kupiłem w grudniu 2013. Po pierwszym dniu zabawy się zaciął. Kupiłem nowy i postanowiłem rozkręcić zepsuty. Awarię spowodowała kuleczka, która wpadła gdzieś do środka i po wyjęciu jest git.
To się powinno nazywać "spring gun" :P, a nie ASG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 13:43 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4251
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Wygląda na trochę zbyt skomplikowane by ograniczało się tylko do tak prostej zasady działania. To duże czarne to nie jest komora sprężania?

Troszkę mi to przypomina te stare czeskie pistolety-wiatrówki :)

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 19:01 
Offline
szeregowy

Wiek: 45

Dołączył(a): 20 mar 2014, o 16:34
Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Google Chrome 34.0.184 Google Chrome 34.0.184
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Tiger HL 1/16 metal, T-34/85 HL 1/16
Oblukałem dokładnie - faktycznie jest to tłoczek. :nos

Tak czy owak siła z jaką pracuje zależy od sprężyny.


Ostatnio edytowano 27 kwi 2014, o 19:07 przez Kobi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 19:06 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 33.0.175 Google Chrome 33.0.175
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Kobi napisał(a):
Tak czy owak siła z jaką to robi zależy od sprężyny.

dokładnie tak :)
a działo strzela wyłącznie sprężonym powietrzem. Dlatego pozamykanie otworów - wywierconych dla jego osłabienia - może istotnie wzmocnić siłę ognia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 23:36 
Offline
szeregowy

Wiek: 45

Dołączył(a): 20 mar 2014, o 16:34
Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Google Chrome 34.0.184 Google Chrome 34.0.184
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Tiger HL 1/16 metal, T-34/85 HL 1/16
Kobi napisał(a):
Oblukałem dokładnie - faktycznie jest to tłoczek. :nos

Tak czy owak siła z jaką pracuje zależy od sprężyny.


Oblukałem dokładnie jak toto działa.
W pierwszej fazie cofa się to całe czarne z fiutkiem z przodu- powiedzmy "cylinder" umożliwiając wpadnięcie kulki z magazynka do "środka". Potem cylinder ( wierzchnia część tego czarnego) leci do przodu wpychając, a właściwie pstrykając kulkę fiutkiem do środka lufy ( powiedzmy że do zamka - czyli taki czarny łącznik w którym osadzona jest lufa ), a tłok jest dalej w fazie cofania. Jak już kulka jest w lufie, fiutek w zamku, następuje zwolnienie tłoka i sprężone powietrze gna fiutkiem do lufy.
I teraz kilka ciekawostek:
cylinder od środka jest bardzo chropowaty :(
krawędź uszczelki jest poszarpana :o
po wyjęciu tłoka wyleciał jakiś gumowy farfocel poprodukcyjny
fiutek w zamku ma na oko 0,5 mm luzu ( którędy zapewne ucieka powietrze na boki ).

Przy kolejnym rozkręcaniu czołgu zobaczę inny egzemplarz tego urządzenia. Jeżeli wszystkie mają takie dolegliwości to kontrola czegokolwiek jest tutaj pobożnym życzeniem. Przy tak mało sprawnym tłoku i zamku bałbym się osłabiać jakkolwiek sprężynę tłoka. Znaczenie ma również moment w którym do lufy wprowadzane jest powietrze. Kulka jest wpstrykiwana i może być w różnych miejscach lufu w zależności od siły wpstryknięcia ( za to odpowiada taka mała sprężynka jak od długopisu widoczna na zewnątrz 'ASG'), swojej masy, przesunięcie na cylindrze zębów z napędu.

Ponieważ mnie zależy na usprawnieniu systemu zacznę od uszczelnienia fiutka, fazowania uszczelki i docięciu wkładki z peta do wnętrza tłoka.
PS. Czy ktoś z Was mierzył, lub zna napięcie dla silniczka napędzającego ASG ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 08:23 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Nie chce sie upierać, ale nie doszczelnialbym tłoka. Mam dość duże doświadczenie z asg, tłok musi chodzić swobodnie, straty powietrza należy ograniczać od strony dyszy wyjściowej, tylko tam.
Jeżeli na tłoku (nie fiutku) ktory spręża powietrze sa jakieś ewidentnie niepasujące kawałki plastiku, to rzeczywiście je usuń. To samo dotyczy cylindra. Gumka na tłoku tez nie musi wyglądać jak za 100 zł, pamietajmy ze całe działo kosztuje w sklepie 30 zł. Ewentualnie mozesz użyć smaruje sylikonowego, zeby dosmarowac wnętrze cylindra,lub uszczelkę.

Aha, pamiętaj, ze miedzy lufa właściwa, a jarzmem mechanizmu asg, gdzie wchodzi lufa właściwa, znajduje sie specjalna gumka uszczelniająca łączenie tych elementów. Ta gumka moze sie zdeformowac (jak u mnie swego czasu), wtedy wszystko działa źle, a ja należy wymienić. Jest do kupienia tez.

Ps. Planuje w długi weekend wrzucić wszystkie filmy, tam jest kilka odcinków o dziale bb. Moze to cos pomoże.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 12:13 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6343
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 218 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
Spróbuj dokładnie jak pisze Kevin, tez napsułem trochę aegów i przeważnie problem leży po stronie gumki hopup, ale pozostałe nieszczelności i zużycia oraz badziewne wykonanie też nie jest bez znaczenia ;)

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL