Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 23 paź 2021, o 08:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lip 2014, o 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 2919
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 61 razy
Otrzymał podziękowań: 132 razy
Firefox 30.0 Firefox 30.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Kevin -mówisz, masz. :)

Generalnie, to chyba każdy potrafi zalepić dziurę w modelu gumą do żucia, albo innym klajstrem. ;) Może jednak kilka moich doświadczeń w tej kwestii będzie dla kogoś pomocnych.Będzie też trochę o spawaniu.

Na przestrzeni trzech lat poważniejszego modelowania wyklarowały mi się trzy metody szpachlowania:

1. Przy użyciu tradycyjnej szpachlówki (w glucie). Jakoś najlepiej pracuje mi się z produktem Tamki:

Obrazek

W porównaniu z Wamodem i Hubrolem, których również używałem, ta najlepiej się rozprowadza i fajnie się ją obrabia. Ma oczywiście tą sama wadę co wszystkie (chyba) szpachlówki tego typu -zapada się w trakcie schnięcia. Czyli jak se zarzucimy jakieś większe wgłębienie, i będzie nam się wydawało, że jest w miarę równo, to po wyschnięciu wgłębienie dalej będzie, tylko mniejsze. :) Przyczyną jest oczywiście odparowujący rozpuszczalnik. Na ogół wystarczy operację jeszcze raz powtórzyć i efekt jest zadowalający.

2. Do głębszych ubytków, wykonywania spawów polecam taki oto produkt Tamiyi:

Obrazek

Użytkowanie jest proste -odcinamy kawałek z jednego paska, kawałek z drugiego, mieszamy w palcach i możemy nakładać. Należy pamiętać, że aby szpachla ne kleiła się do narzędzi należy je zamoczyc w wodzie. Obrabia się to potem troszkę ciężej, bo produkt finalny jest twardszy od zwykłej szpachli (gluta).

3. Może niektórych to zdziwi, ale najczęściej jako szpachlówki (do niewielkich zarysowań, szczelin) używam kleju CA (Super Glue, Kropelka). Idealnie wypełnia to, co trzeba, szybko schnie i daje się łatwo obrabiać. Kto nie próbował, to polecam!. :)


Parę słów o obróbce.
Przy szlifowaniu jest jedno niebezpieczeństwo -jeżeli użyjemy miękkiego pilnika

Obrazek
/idealny do szlifowania półokrągłych i okrągłych elementów/

lub papieru ściernego pod ręką, to powierzchnia może nam wyjść zaokrąglona. Żeby tak nie było warto np. na drewienku założyć papier ścierny, tak by w trakcie szlifowania powierzchnia modelu wraz ze szpachlą przylegała do papieru. Wtedy to co szlifujemy będzie gładkie i płaskie. Oczywiście zaczynamy od ostrzejszego papieru (żeby pół dnia nie szlifować), a kończymy na polerce papierem o delikatnym uziarnieniu.


Spawy wykonywałem zawsze przy użyciu dwuskładnikowej szpachlówki. Jak pisałem w wątku o Tygrysie -wałeczek warto przykleić najpierw do modelu, a potem wyciskać fakturę spawu.

Tu mały sbs. Chyba go już gdzieś udostępniałem:

Obrazek

Mam nadzieję, że coś z tego będzie przydatne.



Za ten post autor madeira otrzymał podziękowania - 2 Amaral(13 sie 2014, o 09:08), Sławek(12 lip 2014, o 05:56)
Ocena:22.22%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL