Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 23 paź 2021, o 09:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sie 2014, o 14:27 
Offline
porucznik
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 11:10
Posty: 1798
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 129 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Tiger I wczesna wersja
Wiem ,że to oklepany temat ale po przejrzeniu netu można dostać świra.
Wcześniej planowałem chadzać do kolegi na malowanie, jednak chyba wybiorę własną drogę, co nieuchronnie wiąże się zakupem aero i kompresora.
W związku z tym ,że jestem w tym temacie noga(poza mętlikiem w głowie po przejrzeniu neta) zapytam Was, niektórych jak widać mocno doświadczonych w temacie.
Co kupić?
Z kompresorem nie mam raczej wątpliwości ,że jakiś mały z butlą 3l powinien wystarczyć.
Aero to już większy kłopot, prawdę mówiąc na początek wziąłbym taki co jest w komplecie z kompresorkiem, a jak już się nieco obędę to coś lepszego.
Tylko co warto, czy te wszystkie co są w kompletach za niecałe 400pln są cokolwiek warte?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2014, o 17:59 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 36.0.198 Google Chrome 36.0.198
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Hej, ja posiadam taki kompresor:
http://www.hobbysta.pl/images/pelny/Mar/mar47.jpg
Spokojnie mi starcza, ale ja jestem baaaardzo doświadczonym malarzem! Poznałem aerograf rok temu, niecały :D Wcześniej malowałem czołgi na kartce A4 w przedszkolu.
Nie wiem czy mieszkasz w domu czy bloku, ja na cele blokowe wyciszyłem go skutecznie.
Ps. Kupiłem go w sklepie jak link, który mieści się w Katowicach - Brynowie, zatem mógłbyś tak jak ja odebrać sobie go osobiście.

Aerograf. Tak samo jak Ty Tanker oglądałem w sieci opinie i jakieś podpowiedniki, aż na Youtubie znalazłem gościa który dość fajnie tłumaczył co i jak (kamera z góry na tle maty Olfa czy jakieś takiej). Powiedział on, że używa tanich aerografów, po sto-kilka złotych, gdyż jak się coś skrzywi lub zacznie puszczać powietrze to wyrzuca i kupuje nowy.
Też tak zrobiłem. Obecnie posiadam drugi aero, mam też z tego sklepu adlera, taki z 3 pojemniczkami na farbę. Myślałem o dójce i jej trój-barwnym kamo, ale pojemniczki nie ułatwiły mi malowania aż tak.
Zasadniczo stary wyrzuciłem po pokrzywiłem druciki które zatykają dyszę, chodził jeszcze. Trzeba jednak przyznać, że koniecznie kup aero dwu funkcyjny, tzn. jednym pociągnięciem - do tyłu - puszczasz żądane ciśnienie powietrza bez farby, drugim w dół otwiersza zbiorniczek który podaje żądaną ilość farby.
Zawsze są opisane na strona sklepów także se poradzisz. W razie takiej potrzeby w Katosach na ulicy która prowadzi z Brynowa na Ligotę (pod takim starym wiaduktem na zakręcie - koło dworca pkp) jest sklep z dupnymi aerografami, tam możesz sobie dokupić np 10 m węża, końcówki itp.
Pozdrawiam



Za ten post autor kevin otrzymał podziękowanie od tanker138(20 sie 2014, o 22:47)
Ocena:11.11%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2014, o 18:39 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 33

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3552
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 78 razy
Otrzymał podziękowań: 110 razy
Firefox 3.5.6 Firefox 3.5.6
Unknown Unknown

Model: Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
Ja kupiłem aero na alledrogo za ponad 80zl. Ma regulację ciśnienia i ilości podawanej farby. A co do kompresora to podłączyłem do takiego stacjonarnego - samoróbki u szwagra w garażu i tam malowalem w spartańskich warunkach heh. Było czasem około 5 stopni Celsjusza. I jakoś dałem rade. Bałem się przed bo to był mój debiut ale jestem zadowolony z efektu. Od czegoś trzeba zacząć :-)

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/



Za ten post autor Amaral otrzymał podziękowanie od tanker138(20 sie 2014, o 22:47)
Ocena:11.11%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2014, o 19:30 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 36.0.198 Google Chrome 36.0.198
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Taki w zupełności wystarczy http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... igger.html , mam wcześniejszy model od 5 lat i nic się mu nie dzieje, tylko trzeba dbać o niego, tzn. myć zaraz po zakończeniu malowania. Nalać troszkę rozpuszczalnika i zatykając duszę wylotową palcem otwieramy spust, wydmucha wtedy rozpuszczalnik z farbą do góry przez odpowietrzenie, a potem butelka po wodzie mineralnej i "malujemy" całą zawartość rozpuszczalnika do tejże butelki, potem tylko przetrzeć delikatnie wnętrze ręcznikiem papierowym i malina - polecam ten sposób czyszczenia spox nauczył mnie tego pewien artysta od areografów :)

Pozdr



Za ten post autor Sławek otrzymał podziękowanie od tanker138(20 sie 2014, o 22:47)
Ocena:11.11%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2014, o 23:30 
Offline
porucznik
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 11:10
Posty: 1798
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 129 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Tiger I wczesna wersja
Kev mieszkam w bloku ale sądzę że sobie poradzę z hałasem,zresztą za oknem mam ulicę i to dość ruchliwą.
Dzięki za porady, jak idzie o kompresor to są one podobne jak nie identyczne w zasadzie, wezmę raczej taki z butlą np.http://www.skleptechniczny.pl/kompresor ... p6388.html
Co do aero to jeszcze pytanie jaka dysza do naszej skali?
Sławek to chyba taki sam co mi podałeś http://www.skleptechniczny.pl/profesjon ... p5354.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2014, o 05:36 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Safari Mobile 7.0 Safari Mobile 7.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Tak, to ten sam :)
Co do kopmresora to mogę zdecydowanie polecić ma-3000 - najcichszy z tłoczkowych na rynku :)
Kod:
http://www.modelarski.com/produkt-Kompresor_-_sprężarka_mini_MA-3000-urządzenie_do_malowania_natryskowego+aerograf,6706.html

A najlepiej taki http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=884 :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2014, o 06:59 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 36.0.198 Google Chrome 36.0.198
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Sławek napisał(a):
Co do kopmresora to mogę zdecydowanie polecić ma-3000 - najcichszy z tłoczkowych na rynku :)
[code]http://www.modelarski.com/produkt-Kompresor_-_sprężarka_mini_MA-3000-

Czyli takie coś jak ja mam, z tym że w zestawie jest aero. Pytanie czy 13 zł drożej wychodzi lepiej? Znasz różnice Sławek w obu modelach? Czarny kolor kopuły cylindra... a reszta parametrów taka sama.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2014, o 07:30 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 2919
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 61 razy
Otrzymał podziękowań: 132 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
To jeszcze ja swoje "trzy grosze".
Jeśli ma być to Twój pierwszy aerograf, to faktycznie nie ma sensu przepłacać i kupować jakiejś Iwaty, czy Infinity.. Myślę, że MAR w zupełności wystarczy. Ja polecam ten model:

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-AD-7770-dysza-0.25mm.html

jak koledzy napisali -regulacja ciśnienia jest dobrym rozwiązaniem. To tak jak wspomaganie kierownicy w aucie. Jak jedziesz autostradą (malujesz aerografem dużą powierzchnię), to nie mam problemu -zakręty pokonuje się łatwo. Ale jak wjeżdżasz na parking i trzeba równolegle zaparkować (malować aerografem jakiś fajny kamuflaż), to zaczynają się schody (aero nie chce malować, albo wychodzi duży odkurz, albo pluje..).
Generalnie żeby dobrze się malowało trzeba znaleźć odpowiednią proporcję między konsystencją farby i ciśnieniem powietrza. Jak coś jest źle ustawione, to nie będzie się dobrze malować.
Aerograf z regulacja ciśnienia daje możliwość szybkiej korekty jednego z tych najważniejszych parametrów. A sporządzania odpowiedniej konsystencji farby trzeba się nauczyć metodą prób i błędów. ;)
Może tyle. Jak ktoś będzie potrzebował dalszego mojego teoretycznego nudzenia, to piszcie. :D



Za ten post autor madeira otrzymał podziękowanie od tanker138(21 sie 2014, o 13:09)
Ocena:11.11%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2014, o 13:26 
Offline
porucznik
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 11:10
Posty: 1798
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 129 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Tiger I wczesna wersja
Sławku już byłem bliski jakiś czas temu próbować taki z agregatu zrobić ale zaniechałem, bo te w sklepach są teraz w dość przystępnych cenach.

Dobra Panowie to jeszcze raz :).
Pierwsze czy kompresor z butlą czy bez (jak czytałem o tym to niby lepiej z butlą ale wy zapodajecie bez i je chwalicie) więc konkretnie poproszę.
Dwa aero jak jest z tą dyszą ,czy 0,2 lub 0,25 to do tej skali odpowiednia czy lepiej np wziąć taki co ma od razu ze dwie, trzy w komplecie, a może to bez sensu.

Ja brałem pod uwagę jeszcze takie zestawy:
http://www.skleptechniczny.pl/kompresor ... p6388.html
lub
http://www.skleptechniczny.pl/kompresor ... p5371.html
Ten drugi oczywiście plus aero sądzę ,że któreś z proponowanych przez Was.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2014, o 13:33 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 2919
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 61 razy
Otrzymał podziękowań: 132 razy
Firefox 31.0 Firefox 31.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Dysza może być spokojnie 0,25. Zbiornik wyrównawczy jednak by się przydał do kompresora.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL