Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 27 kwi 2024, o 07:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2017, o 13:59 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 53.0 Firefox 53.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Marmal, zabrzmiało jak z reklamy:
"Od kiedy użyłam ze skrzydełkami nie chce nic innego"
:szydera

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 14:10 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 35

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 23:42
Posty: 920
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Google Chrome Mobile 58.0.302 Google Chrome Mobile 58.0.302
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: GAZ 66 1/10
Po primo - na forum panuje spory nieporządek w tematach i to jest fakt bo skoro piszemy w "powitalni" jaki czołg wybrać, na co zwracać uwagę i o wyższości bezszczotek to równie dobrze mogłoby być w dziale "Co wybrać - pytań sto dwa".

Po drugie primo :P
Czy bezszczotki w waszych modelach są sensorowane? Cogging w silnikach 6pole z sensorem nie występuje a pobór prądu przy odpowiednio dobranym przełożeniu dyskredytuje każdą szczotkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 14:19 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4575
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 154 razy
Google Chrome 58.0.302 Google Chrome 58.0.302
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1344 x 840 1344 x 840
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Ja używam silników bez sensorów. Innych jeszcze nie testowałem, ale odpycha mnie rozmnożenie kabli i wrażliwość na wilgoć.

Co do off-top'a to akurat koledze warto w powitaniu "śmiecić" - nie wygląda na takiego co pyta by pytać :) To jest kreatywne śmiecenie.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 14:29 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 35

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 23:42
Posty: 920
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Google Chrome Mobile 58.0.302 Google Chrome Mobile 58.0.302
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: GAZ 66 1/10
Ja nie mówię że takie dyskusje są złe bo rozwijają nas wszystkich ;) Ale tu chodzi o kolejnych użytkowników którzy zamiast poszukać odpowiedzi na swoje pytania w odpowiednim dziale będą przekopywać się przez powitalne, kantyny czy inne galerie w których akurat rozwinie się dyskusja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 14:34 
Offline
szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 25 maja 2017, o 16:28
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Firefox 53.0 Firefox 53.0
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 2560 x 1440 2560 x 1440
Model: W fazie wyboru...
adikx5 napisał(a):
Dlaczego uważasz, że BLki mają złą kulturę pracy? Chodzi Ci o cooging? Wg mnie właśnie BLki są lepszym rozwiązaniem dla modelu czołgu ze względu na efektywność i moment obrotowy jaki oferują w porównaniu do szczotek.

Między innymi cooging, szczególnie widoczny przy nie wielkich prędkościach obrotowych, brak możliwości utrzymania stałej prędkości silnika, o ile nie mówimy o technologi FOC, a chyba nie mówimy, skoro są to outrunnery.
Dla przykładu: jeżeli masz okręt dwuśrubowy napędzany bezszczotkami, to przy wolnych prędkościach nigdy nie będzie on płynął prosto na zwykłych outrunnerach.
Jednakże jeżeli mi powiecie, że Wasze maszyny jeżdżą prosto, to Wam całkowicie, uwierze. W tej dziedzinie to ja jestem zielony a Wy macie doświadczenie. Dochodzi też kwestia przekładni.

Nie zgodzę się jednak, że bez szczotki są efektywne, one mają potężną moc, ale kosztem amperów, nie powiecie mi chyba, że po wymianie szczotek na BZ czołgi zaczęły jeździć dłużej?

adikx5 napisał(a):
(...)bez gumowych nakładek jezdnych

Uwierzysz, że chciałem zaraz o to zapytać? ;)

UZI napisał(a):
Wertowanie po naszym forum to podstawa :ok

Wertuje, czytam, tylko nie zawsze rozumiem. Czasami też dyskusja nie kończy się konsensusem określającym dobre rozwiązanie/produkt ;)


vanhasen napisał(a):
Trudno komukolwiek dać "gotowca" w formie jedynej najoptymalniejszej ścieżki budowy modelu.

Ale można mu pokazać kierunek, gdzie zaoszczędzi sporo czasu i pieniędzy pomijając najbardziej podstawowe błędy. Stąd Was tak męcze ;)


vanhasen napisał(a):
Co do bezszczotek - jak już adix pisał, w czołgach potrzeba momentu obrotowego. Outrunnery bezszczotkowe mają go sporo.
Do tego dochodzi kwestia prędkości maksymalnych. Przy silnikach szczotkowych masz barierę niskiej (niższej?) mocy - czyli masz coś za coś. Duży moment obrotowy ale niską prędkość maksymalną (przy dużym przełożeniu) albo niższy moment obrotowy, a wyższą prędkość maksymalną (przy małym przełożeniu).


Z tą niską mocą bym nie przesadzał, nadal w większości wiertarek mamy silniki szczotkowe. Całkowicie rozumiem, potrzebę momentu w czołgu (pomijam, że po mieście sam kopcę Dieslem ;) ), ale właśnie prędkość to jest coś, co mnie na obecnym etapie nie interesuje, więc w sumie trochę rozgryzłeś mój plan.

Zwykle w swoich modelach mam wsporo dodatków, które ciągną prąd jak szalone. Zaoszczędzić go można głównie na napędzie - stąd ten opór przed BL.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 15:34 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 58.0.302 Google Chrome Mobile 58.0.302
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
U siebie mam outrunery 14sto polowe i z coogingiem nie ma problemów: https://m.youtube.com/watch?v=Oa47RNipI2Q przekładnie 1:56.
Co do efektywności to zauważyłem różnicę w summicie od TRX - z pakietami 6A 2S spiętymi szeregowo na 4S, model na org Titanie 775 jeździł około 40min przy czym straszie się grzał. Tetaz mam wsadzoną Mambe Monster z 1600kv (prędkość porównywalna) i zanim wymęcze pakiety to już mi się odechciewa jazdy (około 1 godz jeździ).
BLki są efektywniejsze bo mają około 10% więcej sprawności niż szczotki.
Co do wiertarek - wyprodukowanie wysokoprądowego regulatora obrotów 3 fazowego jak i silnika bezszczotkowego jest droższe i bardziej skomplikowane (zwłaszcza jeśli chodzi o revers), dlatego częściej w tanich narzędziach czy zabawkach stosuje się napędy "2 fazowe".
Co do utrzymania stałej prèdkości, to pokaź mi choć jedną parę szczotek które po 1 min pracy "nabiją" tyle samo obrotów :he - tu jest tak jak z BLkami - po to są trymery w aparaturach, żeby niwelować takie zjawisko na ile się da ;)
Przy czołgach jest możliwe, że to zjawisko się "zatraca" przez spore opory gruntu.
Chcesz zaoszczędzić prąd? Zastosuj BLki - tylko dobierz takie o takich samych parametrach jak szczotki, które chcesz zastosować, pamiętając, że silnik szcztkowy 20T nie równa się parametrami BLce 20T ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 15:52 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3958
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Google Chrome Mobile 58.0.302 Google Chrome Mobile 58.0.302
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: IS-7 drukowany
Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
U mnie wyraźnie skrócił się czas jazdy na bezszczotkach.

Strzelam, że około 20%

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 16:08 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 35

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 23:42
Posty: 920
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Google Chrome Mobile 58.0.302 Google Chrome Mobile 58.0.302
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: GAZ 66 1/10
A odczułeś 20% przyrost mocy? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 16:40 
Offline
szeregowy
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 25 maja 2017, o 16:28
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Firefox 53.0 Firefox 53.0
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 2560 x 1440 2560 x 1440
Model: W fazie wyboru...
Adi, nie zgodzę się z Tobą, ale nie chce schodzić na czysto teoretyczną rozmowę, zwrócę Ci tylko uwagę na jeden największy błąd w Twoim rozumowaniu:
Co ci da trymer jeśli wrzucisz wsteczny?
Takie rzeczy załatwiały kiedyś governory, a dziś w inrunnerach sensory lub jeśli ktoś sam rzeźbi - enkodery w outrunnerach. W aparaturze można to zrobić wielopunktową krzywą gazu, ale będzie to gehenna i tylko proteza w porównaniu do governora.

Moje pytanie odnośnie czasu pracy maszyn na Bl nadal aktualne. ;)

Natomiast mamy już wstępny zarys:
Leopard na podwoziu taigen. Zostaje właśnie decyzja napędowa (silniki, przekładnie, gąsienice)
Bardzo ładne są te gąsienice DKLMRC, aczkolwiek wolałbym coś dobrać, ze sklepu gdzie jest podwozie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 16:56 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 58.0.302 Google Chrome Mobile 58.0.302
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
U Dominka w rctank.de (tam gdzie wanna) też są gąsienice. Jeśli już się tak uparłeś na te szczotkowe, to weź pod uwagę przekładnie PDSGB z DKLMRC - mam i jest mega! ;)
Mariusz - skrócił się czas jazdy, ale momentu nie masz czasem większego? Przełożenie też chyba większe niż org? Przypadkiem wcześniej nie jeździłeś na 2s, a teraz przy BLkach na 3s? Tak naprawdę to dużo elementów ma wpływ na zużywanie energii - wentylatory czy zasilanie zewnętrznych regli.
Co do trymerów to przecież działają w jedną i drugą stronę - chcąc korygować skręt nie ustawiasz trymerów na gazie tylko na skręcie - nie prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL