Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 12 maja 2021, o 19:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lis 2019, o 00:47 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 337
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 38 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows Vista Windows Vista
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
W zeszłym roku przypadkiem trafiłem na ciekawy dokument dotyczący prac badawczych nad następcą M1 Abrams, lub jego modernizacją. Program nazwano:
"CATTB - Component Advenced Technology Test Bed" .
W jego ramach opracowywano nową wieżę - z 2 osobową załogą i...automatem ładowniczym. Mimo tego widoczne jest mocne podobieństwo w geometrii wanny i pancerza głównego wieży do M1A1. Zmianie uległa geometria pancerza zewnętrznego ( warstwowego ). Zmieniono również grubość płyt pancerza głównego wieży i kadłuba. Skupiono się na zmniejszeniu masy wozu ( na stronie 167 raportu mowa o tym, że udało się ją zmniejszyć o 30%), zwiększeniu mobilności, oraz wytrzymałości na przeciążenia ( podczas jazdy i walki ) wieży i kadłuba przy zachowaniu odporności pancerza na poziomie M1A1 ( co ciekawe zastosowana geometra bocznych płyt pancernych w standardowej wieży M1A1 mogłyby narazić ją na większe przeciążenia i deformację ). Zrezygnowano z zawieszenia opartego na drążkach skrętnych na rzecz nowego zawieszenia hydro-pneumatycznego ( nie doczytałem dokładnie jego nazwy - aktualnie podobne zawieszenie można zauważyć w przygotowywanej dla US Army nowej generacji wozów bojowych opartych na wspólnej platformie). Planowano również rezygnację z turbiny gazowej na rzecz...diesla. Dokumentacja pokazuje wiele ciekawych danych. W tym porównanie geometrii zawieszenia M1a1 vs CATTB. Grubość pancerza w wieży i wannie, ugięcie zawieszenia, skok działa 120mm podczas strzału, oraz siły działające na elementy wozu. Bardzo ciekawe opracowanie i do tego jawne :). Może jeszcze nie znacie i kogoś zainteresuje. :england
Link poniżej:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

I kilka stron z raportu:
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL