RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
Turnigy 9X - 16CH ! :D http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=143&t=1702 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | adikx5 [ 28 gru 2016, o 20:21 ] |
Tytuł: | Turnigy 9X - 16CH ! :D |
Czołgiem Jako wszyscy wiedzą, że jedną z moich ulubionych rzeczy jest grzebanie w apce, to podzielę się nowym upgradem Koszt operacji - ~70zł (moduł FlySky FS-RM002) - na dzień dzisiejszy (28.12.2016) na banggood.com (może być i taniej jeśli, ktoś ma drugą T9X ze sprawnym modułem lub kupi używany moduł) - nie liczę dodatkowego odbiornika. Wymagania - soft er9x lub inny który potrafi modulować sygnał 16ch w PPM Czas wykonania - 30-40 min nawet dla kogoś, kto uważa, że ciężko mu się lutuje (najtrudniejsze lutowanie - antena) Możliwości - 16 niezależnych kanałów w jednym czasie! (full opcji Elmoda Fusion Pro + 8ch na dowolne rzeczy - np ruchome włazy czy MG ) Zatem do dzieła: Najpierw otwieramy oryginalne "pudełeczko" moduły T9X, coby dobrać się do anteny i ją odlutować. Odlutowuje się ją w dwóch punktach - sygnał i ekran - zaraz koło siebie (nie wrzucam zdjęcia bo po otworzeniu widać, gdzie leci szary przewód ) Następnie do modułu dolutowujemy 3 przewody ("+", "-" i "sygnał") - ja swoją część płytki stykowej podciąłem,żeby była mniejsza - nie miałem płytki stykowej do przylutowania na nią, a "walających" się elementów na kablach nie chciałem Załącznik: Wylutowałem też przycisk do bindowania i umieściłem z tyłu w porcie trenera (z którego i tak nie będę korzystał, a przycisk idealnie tam pasuje ) - aby "włączyć" tryb bindowania, należy zewrzeć (przyciskiem) "-"(minus) z modułu i zaznaczony na niebiesko na zdjęciu wyżej punkt - kto bindował jakikolwiek odbiornik T9X ten wie jak to się robi, wiec nie będę opisywał całej operacji Załącznik: Ja swój moduł umieściłem w miejscu na zdjęciu - nie przeszkadza on tam w żaden sposób drążkom, ani innym elementom po złożeniu apki do kupy. Moduł włożyłem do termokurczki i wkleiłem na klej na gorąco (należny pamiętać o przylutowaniu anteny w miejsce w module z którego ją odlutowaliśmy - ekran + sygnał - oraz przylutowaniu 3 przewodów - kolory kabli na zdjęciach odpowiadają ich "funkcji" - czerwony "+", czarny "-" i żółty "sygnał" - do płytki na "pleckach" apki). U mnie z modułu wychodzą jeszcze 2 przewody (niebieski i czerwony) do przycisku bindowania Załącznik: Załącznik: Po wszystkim apkę składamy do kupy montujemy dodatkowy moduł z tyłu w gnieździe i w opcji "protocol" w menu modelu zmieniamy opcję 8ch na 16ch. Załącznik: BRAWO! Mamy już w pełni działającą apkę z 16 kanałami! Oczywiście wszystkie dodatkowe kanały programuje w menu modelu - moduł który mamy wewnątrz apki odpowiada za kanały 9-16, a ten w gnieździe za kanały 1-8. Oba moduły są włączone cały czas kiedy apka jest zasilana, nawet kiedy w menu modelu mamy ustawioną opcję 8ch. Myślałem o zamontowaniu włącznika/wyłącznika wewnętrznego modułu, ale zrezygnowałem z tego - oba moduły są w pełnej gotowości, a nie pobierają znowu, aż tyle prądu (co ile w końcu ładujemy nasze T9X? ) Dodatkowo zawsze można "podstawowe" funkcje przypisać do wewnętrznego modułu i kanałów 9-16 (np pełną obsługę Elmoda), a "dodatkowe" do tego "wyjmowanego" (kanały 1-8) i w razie czego wyjmować moduł Dodatkowo napiszę,że do oryginalnego modułu T9X jak i FS-RM002 możemy zbinodować odbiorniki tk-6ch i gt2-3ch (które są tańsze) jeśli nie potrzebujemy wszystkich dodatkowych 8ch. Np pełna obsługa Elmoda na odbiorniku T9X 8ch, a dodatkowy otwierany właz i ruchomy MG (na te 2 dodatkowe opcje potrzeba 2 niezależnych serw,a więc dwóch kanałów) na odbiorniku gt2-3ch Moja apka prezentuje się tak: Załącznik: Załącznik: i na koniec zdjęcie z wyjętym modułem: Załącznik: Jakby coś było nie jasno lub jakieś inne pytanka to walić śmiało |
Autor: | vanHasen [ 28 gru 2016, o 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
No to mamy problem - ja widzę na apce tylko 14 knefli/pokręteł/manetek A tak na poważnie - bomba! |
Autor: | adikx5 [ 28 gru 2016, o 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
vanhasen napisał(a): No to mamy problem - ja widzę na apce tylko 14 knefli/pokręteł/manetek A tak na poważnie - bomba! Konrad - definiujesz przełączniki logiczne (w er9x 12 sztuk) lub przypisujesz wedle kombinacji, np przełącznik 3 pozycyjny - pozycja 1 (na drążkach kanały 1-4), pozycja 2 (kanały 5-8), pozycja 3 (kanały 9-12) itd itp |
Autor: | vanHasen [ 28 gru 2016, o 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
No tak, ale do tego już trzeba 3ciego stopnia wtajemniczenia |
Autor: | adikx5 [ 28 gru 2016, o 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
vanhasen napisał(a): No tak, ale do tego już trzeba 3ciego stopnia wtajemniczenia Niekoniecznie - wystarczy znajomość polskiego alfabetu i trochę logicznego myślenia viewtopic.php?f=70&t=1462 w drugim poście |
Autor: | vanHasen [ 28 gru 2016, o 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
Nie da rady dorobić dwa przełączniki? |
Autor: | adikx5 [ 28 gru 2016, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
Oj - da się, ale to już trzeba się zaopatrzyć w dodatkową płytkę 9Xtreme. Jeśli Cię to zainteresowało to odsyłam do lektury : http://openrcforums.com/forum/viewtopic ... 126&t=7987 |
Autor: | UZI [ 28 gru 2016, o 23:01 ] | ||
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D | ||
Świetna robota Adrian Ale nie pokazałeś wszystkim swojej ostatniej wersji ergonomicznego rozmieszczenia dodatkowych włączników
|
Autor: | MaxXxi47 [ 29 gru 2016, o 00:54 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
Radiowy jeż xD |
Autor: | Amaral [ 29 gru 2016, o 08:19 ] |
Tytuł: | Re: Turnigy 9X - 16CH ! :D |
UZI MS Paint Master |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |