RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC
http://rctank.pl/forum/

Rozmowy o silnikach bezszczotkowych
http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=1213
Strona 1 z 2

Autor:  Bernard [ 28 kwi 2015, o 23:14 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

Taka jest różnica pomiędzy silnikiem szczotkowym i bezszczotkowym.
Dodatkowo moc tego mniejszego jest większa niż oryginału i sprawność na pewno też.
Próba zatrzymania wałka wyjściowego nie udała się
Palce mocno zabolały, prąd pobierany przez silnik sterowany dwukierunkowym regulatorem pobierał w tym momencie około 1,5 A.
Jest więc sporo zapasu bo silnik przystosowany jest do prądu około 8 A.
Jest też znaczna różnica pomiędzy regulatorami.
Ten mniejszy do bezszczotki może podać prąd o wartości 10 A.
Czyli co - silniki bezszczotkowe górują.


Obrazek

Autor:  Pawloosw [ 29 kwi 2015, o 07:28 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

O to samo miałem zapytać.
Z tego co widzę jest to outrunner? Przy zasilaniu z lipo 2s powinien mieć jakieś 8140 obr/min jak to się ma do oryginalnej 380ki?
Nie grzeje Ci się ten regulatorek przy dłuższej pracy pod obciążeniem?
Ile taki zestaw regulator + silnik Cię wyszedł. Otwory montażowe w przekładni trzeba było rozpiłowywać, czy silniczek wpasował się w pierwotne?
Pytam bo planuję kupić czerwone silniki od kangurów do mojego KT, ale może to by było lepsze rozwiązanie. :scratch

Autor:  kevin [ 29 kwi 2015, o 08:08 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

Pamiętajcie ze silniki stockowe nie urwą ket, czy osiek i nie zmielą zebatek ;)
Konrad używa bezszczotki ale nie ma stockowych przekładni i zawieszenia. Wszystko fest wzmocnione!

Autor:  vanHasen [ 29 kwi 2015, o 08:36 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

No ale ja montuję silniki o średnicy 4,2cm i wysokości 3,5cm... Myślę że stalowe zębatki mają prawo długo wytrzymać połączenie z bezszczotką.
No a plastikowe - trzymam kciuki by dały max frajdy i dobre wyniki testów :)

Autor:  Sławek [ 29 kwi 2015, o 10:37 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

Szczotka tez poftrafi zmielić wszystko, to tylko kwestia parametrów, pomiedzybezszczotka i szczotka jest roznica w sprawnosci, ktora przeklada sie na czas uzytkowania na pakiecie, no i posrednio na gabaryt silnika, bezszczotki przy tej samej mocy sa mniejsze. Jeszcze lepszym rozwiazaniem są bezszczotki z sensorami (czujnikami halla), tu zyskuje sie potęznie na dostępności wysokiego momentu obrotowego od niskich obrotów :)

Autor:  Bernard [ 29 kwi 2015, o 17:11 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

Cytuj:
Zastanawiałem się nad użyciem silników Redox 2500/850


Ten silnik ma 600 Wat.
Jeżeli do czołgu to dwa czyli 1200 Wat.
Toż to potwór jest.
No ale Twój model to też nie byle co.

Autor:  Sławek [ 29 kwi 2015, o 17:35 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

Nie chciałbym Wam burzyć teorii, ale np. ten silnik jest na napiecie 4S-6S (14,8-22,2V) a na takim nikt z Was nie jeździ, to silniki lotnicze wiec tam takie napiecia są normalne. Proponuję szukać silników 2S-3S bo parametry (moc czy moment obrotowy) podawane są dla maksymalnych napięć, w tym przypadku te niby 600W jest przy 6S. Sa dostęne silniki lotnicze na takie napiecie, choćby na HobbyKing :) trzeba też zwrócić uwagę na średnicę wału silnika, 5mm będzie problematyczny jeżeli chodzi o zębatki :)
I jeszcze jedno, z dużą dozą dystansu podchodziłbym do mocy podawanej przez chińczyków :)

Pozdr

Autor:  Sławek [ 29 kwi 2015, o 18:29 ]
Tytuł:  Re: 7 TP od podstaw

Nie osiągnie parametrów, zwłaszcza to istotne przy ruszaniu gdzie potrzeba precyzji i momentu obrotowego aby czołg ruszał dostojnie :)
Tym bardziej, ze nie jeździ sie cały czas na maksymalnym "gazie" więc nawet 3S to tylko sporadycznie :)

Pozdr

Autor:  khaki [ 29 kwi 2015, o 20:02 ]
Tytuł:  Rozmowy o silnikach bezszczotkowych

Chyba tutaj jest właściwe miejsce na kontynuacje rozmowy o BLDC.

Przyjmijmy, że zasilany ten silnik z 10V.
Producent chwilowo daje obciążyć prądem 35A więc ciągły niech będzie 30A.
Sprawność jego ograniczę do 75%, żeby uwiarygodnić moc.
kV 850 (rozwala mnie ten współczynnik tysiące woltów)
Wychodzi mi:
10*30*0,75=225 [W] przy 8500 rpm
a moment ~0,25 Nm.

Teraz dla 20V, sprawność niech będzie taka sama ale powinna w rzeczywistości się poprawić.
20*30*0,75=450 [W] przy 17000rpm
moment ~0,25 Nm.

Czy się zgadza?

Autor:  Bernard [ 30 kwi 2015, o 03:57 ]
Tytuł:  Re: Rozmowy o silnikach bezszczotkowych

KEVIN coś Ci o wydzielenie nie wyszło.
Brak niektórych postów i informacji w nich zawartych.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/