RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
Rozmowy o silnikach bezszczotkowych http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=1213 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Pawloosw [ 29 kwi 2015, o 07:28 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
O to samo miałem zapytać. Z tego co widzę jest to outrunner? Przy zasilaniu z lipo 2s powinien mieć jakieś 8140 obr/min jak to się ma do oryginalnej 380ki? Nie grzeje Ci się ten regulatorek przy dłuższej pracy pod obciążeniem? Ile taki zestaw regulator + silnik Cię wyszedł. Otwory montażowe w przekładni trzeba było rozpiłowywać, czy silniczek wpasował się w pierwotne? Pytam bo planuję kupić czerwone silniki od kangurów do mojego KT, ale może to by było lepsze rozwiązanie. |
Autor: | kevin [ 29 kwi 2015, o 08:08 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
Pamiętajcie ze silniki stockowe nie urwą ket, czy osiek i nie zmielą zebatek Konrad używa bezszczotki ale nie ma stockowych przekładni i zawieszenia. Wszystko fest wzmocnione! |
Autor: | vanHasen [ 29 kwi 2015, o 08:36 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
No ale ja montuję silniki o średnicy 4,2cm i wysokości 3,5cm... Myślę że stalowe zębatki mają prawo długo wytrzymać połączenie z bezszczotką. No a plastikowe - trzymam kciuki by dały max frajdy i dobre wyniki testów |
Autor: | Sławek [ 29 kwi 2015, o 10:37 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
Szczotka tez poftrafi zmielić wszystko, to tylko kwestia parametrów, pomiedzybezszczotka i szczotka jest roznica w sprawnosci, ktora przeklada sie na czas uzytkowania na pakiecie, no i posrednio na gabaryt silnika, bezszczotki przy tej samej mocy sa mniejsze. Jeszcze lepszym rozwiazaniem są bezszczotki z sensorami (czujnikami halla), tu zyskuje sie potęznie na dostępności wysokiego momentu obrotowego od niskich obrotów |
Autor: | Bernard [ 29 kwi 2015, o 17:11 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
Cytuj: Zastanawiałem się nad użyciem silników Redox 2500/850 Ten silnik ma 600 Wat. Jeżeli do czołgu to dwa czyli 1200 Wat. Toż to potwór jest. No ale Twój model to też nie byle co. |
Autor: | Sławek [ 29 kwi 2015, o 17:35 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
Nie chciałbym Wam burzyć teorii, ale np. ten silnik jest na napiecie 4S-6S (14,8-22,2V) a na takim nikt z Was nie jeździ, to silniki lotnicze wiec tam takie napiecia są normalne. Proponuję szukać silników 2S-3S bo parametry (moc czy moment obrotowy) podawane są dla maksymalnych napięć, w tym przypadku te niby 600W jest przy 6S. Sa dostęne silniki lotnicze na takie napiecie, choćby na HobbyKing trzeba też zwrócić uwagę na średnicę wału silnika, 5mm będzie problematyczny jeżeli chodzi o zębatki I jeszcze jedno, z dużą dozą dystansu podchodziłbym do mocy podawanej przez chińczyków Pozdr |
Autor: | Sławek [ 29 kwi 2015, o 18:29 ] |
Tytuł: | Re: 7 TP od podstaw |
Nie osiągnie parametrów, zwłaszcza to istotne przy ruszaniu gdzie potrzeba precyzji i momentu obrotowego aby czołg ruszał dostojnie Tym bardziej, ze nie jeździ sie cały czas na maksymalnym "gazie" więc nawet 3S to tylko sporadycznie Pozdr |
Autor: | khaki [ 29 kwi 2015, o 20:02 ] |
Tytuł: | Rozmowy o silnikach bezszczotkowych |
Chyba tutaj jest właściwe miejsce na kontynuacje rozmowy o BLDC. Przyjmijmy, że zasilany ten silnik z 10V. Producent chwilowo daje obciążyć prądem 35A więc ciągły niech będzie 30A. Sprawność jego ograniczę do 75%, żeby uwiarygodnić moc. kV 850 (rozwala mnie ten współczynnik tysiące woltów) Wychodzi mi: 10*30*0,75=225 [W] przy 8500 rpm a moment ~0,25 Nm. Teraz dla 20V, sprawność niech będzie taka sama ale powinna w rzeczywistości się poprawić. 20*30*0,75=450 [W] przy 17000rpm moment ~0,25 Nm. Czy się zgadza? |
Autor: | Bernard [ 30 kwi 2015, o 03:57 ] |
Tytuł: | Re: Rozmowy o silnikach bezszczotkowych |
KEVIN coś Ci o wydzielenie nie wyszło. Brak niektórych postów i informacji w nich zawartych. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |