Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 24 kwi 2024, o 06:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwi 2015, o 04:38 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Safari Mobile 8.0 Safari Mobile 8.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
khaki napisał(a):
Chyba tutaj jest właściwe miejsce na kontynuacje rozmowy o BLDC.

Przyjmijmy, że zasilany ten silnik z 10V.
Producent chwilowo daje obciążyć prądem 35A więc ciągły niech będzie 30A.
Sprawność jego ograniczę do 75%, żeby uwiarygodnić moc.
kV 850 (rozwala mnie ten współczynnik tysiące woltów)
Wychodzi mi:
10*30*0,75=225 [W] przy 8500 rpm
a moment ~0,25 Nm.

Teraz dla 20V, sprawność niech będzie taka sama ale powinna w rzeczywistości się poprawić.
20*30*0,75=450 [W] przy 17000rpm
moment ~0,25 Nm.

Czy się zgadza?

Przyjmując, że charakterystyka jest liniowa to tak tak, ale tak niestety nie jest :) moc i moment osiągają swoje maksymalne wartości tylko przy określonych obrotach, przy niższych sa mniejsze, przy wyższych też spadaja :) Ale co do obliczeń to ok, zastosowałeś właściwy wzór :)

Dlatego trzeba szukać silników które maksymalną moc mają przy jak najniższych obrotach czyli przy jak najniższym napieciu :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2015, o 07:32 
Offline
sierżant

Wiek: 42

Dołączył(a): 27 sty 2015, o 11:09
Posty: 433
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Firefox 37.0 Firefox 37.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1440 x 900 1440 x 900
Sławek napisał(a):
Przyjmując, że charakterystyka jest liniowa to tak tak, ale tak niestety nie jest :) moc i moment osiągają swoje maksymalne wartości tylko przy określonych obrotach, przy niższych sa mniejsze, przy wyższych też spadaja :)

Zgadza się uprościłem charakterystykę.
Sławek napisał(a):
Dlatego trzeba szukać silników które maksymalną moc mają przy jak najniższych obrotach czyli przy jak najniższym napieciu :)

Więc im mniejszy współczynnik KV i mniejsze napięcie znamionowe zasilania tym silnik "mocniejszy".

Pytanie jakie możliwości daje regulator modelarski? Sterowanie tym silnikiem ma bardzo duże znaczenie.
Są dwa zasadnicze przypadki z sensorami i bez.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2015, o 09:33 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Safari Mobile 8.0 Safari Mobile 8.0
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Nie wiem co masz na myśli, ale zwykły regiel bezszczotkowy ma takie same możliwosci jak szczotkowy, jednak więcej możliwych nastaw, natomiast sensorowany to juz krok wyżej, ale nie ma silnikow bezszczotkowych lotniczych z czujnikami halla, są samochodowe, ale to przewaznie 540, można też ustrzelić 380-tki, ale o wyzszym kV i tu juz królują oznaczenia w T, czyli liczbie zwojów, im wyższe T tym silnik ma mniejsze obroty i większy moment obrotowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL