Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 11 gru 2024, o 08:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 cze 2015, o 21:24 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 37

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
Jako,że o silnikach prądu stałego BR (ang. brushes - szczotkowe) i BL (ang. brushless - bezszczotki) można napisać sporej ilości stronicową lekturę, to postaram się przybliżyć niektóre ważne aspekty co do doboru i użytkowania.

Silniki szczotkowe BR:
jak sama nazwa posiadają szczotki, które z biegiem czasu się "wycierają" i o ile można je wymienić to w wypadku naszych modeli są one raczej niewymienne - można się pokusić o wymianę,ale sama konstrukcja zamkniętej puszki silnika nie jest do tej wymiany przygotowana.
Dodatkowo elementem zużywającym się jest komutator.

Silniki bezszczotkowe BL:
różnicą w tych silnikach jest to,że na wałku/osi silnika jest magnes,a uzwojenie znajduje się w obudowie puszki. Nie posiadają szczotek, dzięki czemu praca silnika jest cichsza, silnik ma wyższą sprawność energetyczną oraz mniej się grzeje.
O tym wszystkim można poczytać "w internetach" - dla ciekawskich :D

Niezależnie czy to silnik BR, czy BL istnieją dla nich te same właściwości, takie jak:
- im więcej silnik ma zwoi (w przypadku BR na komutatorze, natomiast BL "na" obudowie) tym posiada on większy moment obrotowy, ale jego moc jest mniejsza oraz ma mniejsze obroty
- im zwoi jest mniej tym silnik ma mniejszy moment obrotowy,ale za to większą moc i większe obroty
- parametry obrotów podaje się w skrócie "kv" - obrotów na Volt - czyli jeśli silnik ma 500kv, to przy zasilaniu 7,4V da nam 3700 obrotów na minutę. Dla silnika 1500kv przy zasilaniu 12V będzie to 18000 obrotów na minutę, itd...
- silniki modelarskie podzielone są na "klasy", np: te które org napędzają obrót wieży w modelach HL to klasa 160, napędowe w org przekładniach to 280.

Dlatego m.in. VanHasen rekomenduje (podobnie jak ja) stosowanie bezszczotek - są mniej awaryjne i o wiele sprawniejsze.

Należy pamiętać o dobraniu silnika o mniejszej lub równej mocy jaką oferuje nam sterownik/regulator/esc!
a tu mały przykład z niedobrania silnika do mocy sterownika:
Śliniki to 380-tki z tankarmy.com, a reglem była elektronika HL.
Elektronika na szczęście wytrzymała,ale nie wytrzymały konektory na płytce - stopiły się...
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie silników to prosze pytac tutaj lub na PW spox



Za ten post autor adikx5 otrzymał podziękowanie od kevin(9 cze 2015, o 22:07)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 11:07 
Offline
rekrut
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 11 cze 2015, o 10:58
Posty: 4
Lokalizacja: Szkocja
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Dla zabawy HL pzIII
Czołem
No to ja zapytam, w modelu pz III HL chciałbym wymienić silnik i i czy da się zmienić aby pojazd nie był "narowisty". Model generalnie czysto rekreacyjny bez jakiś planów na jazdę terenową, wolałbym jednak aby był nieco wolniejszy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 11:13 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 37

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
Greif napisał(a):
Czołem
No to ja zapytam, w modelu pz III HL chciałbym wymienić silnik i i czy da się zmienić aby pojazd nie był "narowisty". Model generalnie czysto rekreacyjny bez jakiś planów na jazdę terenową, wolałbym jednak aby był nieco wolniejszy.
Pozdrawiam

Trzeba by zamontować silnik z większą ilością zwoi - jednak o te informacje będzie ciężko, bo pewnie nawet producent ich nie poda/posiada... :(
Może zmiana przekładni na 4.1 czy też dostępne na rctank.de 5.1?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3408
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 88 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Cześć Grief!!!
Zakładaj warsztat z Pz. III!! Przekładnie 4:1 dają radę. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 13:24 
Offline
rekrut
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 11 cze 2015, o 10:58
Posty: 4
Lokalizacja: Szkocja
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Dla zabawy HL pzIII
Dzięki
Z warsztatem to na razie nie będę szalał :P może się kiedyś zmobilizuje i jakieś błotniki, albo przynajmniej pokrycie do nich wytrawię... na chwilę obecną co najwyżej zmienię przekładnię jak sugerujecie, a czasu mam coraz mniej a od stycznia całkiem mało bo 2 pociecha w drodze ;)
Mają takie cosik http://www.rctank.de/51-PRO-steel-gearb ... hort-axles czyli powinno być ok?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 13:35 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 47

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 960 1536 x 960
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Zmiana przekładni robi dobra robotę, do ideału może trochę daleko, ale różnica jest znacząca :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 13:46 
Offline
pułkownik

Wiek: 46

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Opera 12.17 Opera 12.17
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
UZI napisał(a):
Zmiana przekładni robi dobra robotę, do ideału może trochę daleko, ale różnica jest znacząca :ok


Dokładnie synu!
Jeszcze trzeba nakleić nr 3849-1 na pancerz wieży i wtedy będzie gotowy!

:he


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2015, o 06:58 
Offline
sierżant

Wiek: 43

Dołączył(a): 22 maja 2013, o 11:23
Posty: 365
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: PzKpfw. VI Tiger
PzKpfw. VI Ausf B King Tiger
to tak podsumowując jest sens wymiany silników pod aparaturę Heng Long?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2015, o 09:04 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 37

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
kapalek napisał(a):
to tak podsumowując jest sens wymiany silników pod aparaturę Heng Long?

Sens na pewno jakiś jest - większy moment obrotowy na starcie, ale nie będzie to aż tak odczuwalne jak zastosowanie silników BL - jednak z tym wiążą się już koszty - trzeba wymienić sterownik, dokupić odpowiednie regulatory z reversem (wstecznym)...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 15:00 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 45

Dołączył(a): 28 lip 2014, o 22:41
Posty: 1156
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Firefox 38.0 Firefox 38.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: Panzer IV H, Stug III B, Kubuś, Marder III, Jagdpanther
Czy do tych silników są jakieś kondensatory dolutowane, bo nie mogę się dopatrzyć z fotek?

_________________
Profil G+ https://plus.google.com/u/0/101254460641392853830


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL