Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 16 paź 2021, o 22:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sty 2016, o 10:36 
Offline
sierżant

Wiek: 40

Dołączył(a): 22 maja 2013, o 11:23
Posty: 366
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Firefox 43.0 Firefox 43.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1440 x 900 1440 x 900
Model: PzKpfw. VI Tiger
PzKpfw. VI Ausf B King Tiger
Zastanawiam się nad nową wanną do tygrysa, i jest fajna opcja z rctank.de by kupić całą wannę z metalowymi kołami jezdnymi. Czy jest sens instalować koła jezdne metalowe? model nie będzie zbyt ciężki? kto z was ma w Tygrysie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2016, o 11:47 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6341
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 218 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 43.0 Firefox 43.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
Jest sens :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2016, o 12:15 
Offline
sierżant

Wiek: 40

Dołączył(a): 22 maja 2013, o 11:23
Posty: 366
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Firefox 43.0 Firefox 43.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1440 x 900 1440 x 900
Model: PzKpfw. VI Tiger
PzKpfw. VI Ausf B King Tiger
ale ju z teraz na plastikowych kołach i metalowych gąsienicach, przekładniach 1:4 jakoś czołg mi się słaby wydaje. jak masa wzrośnie ok ok 1 kg minimum to będzie lepiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2016, o 14:02 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 34

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 3572
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Firefox 43.0 Firefox 43.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
Mi tez się wydaje,ze model na 4:1 jest słaby, dlatego z Amarantowym planujemy zamontować reduktory z jebaja - to jak wyjdzie to pewnie opiszemy na forum :ok
Przy metalowych kołach jezdnych jak i wannie zobaczysz sporą różnicę na korzyść trakcji modelu. W moim odczuciu w pancerce RC panuje zasada - "ciężej i pomalej" - na ile pozwoli napęd ;)

_________________
NASZA FORUMOWA GALERIA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2016, o 14:40 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6341
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 218 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 43.0 Firefox 43.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
Pomalej to nie :nea , realizm to nie polega tylko na przemieszczani się z prędkością ślimaka lub topniejącego lodowca, a z predkością adekwatną do tej z jaką rzeczywisty obiekt się poruszał. W dobrej konstrukcji napędu modelu czołgu istotna jest moc oraz rozpiętość prędkości od minimum do maksimum która pozwoli naszemu modelowi poruszać się realistycznie (bez szarpania, blokowania i tym podobnych atrakcji) :ok
Co do masy, to dobrze jak jest duża zbliżona do masy rzeczywistego obiektu, oczywiście po uwzględnieniu skali. Nie musi odpowiadać dokładnie wyliczonej wartości ale fajnie jest jak oscyluje w pobliżu tej wartości. Model z tak dobraną masą porusza się realistycznie przy każdej zadanej prędkości, zbliżonej do osiągów rzeczywistego obiektu.
Co do masy, to można ją podzielić na dwie składowe; masę nie resorowaną czyli koła nośne i gąsienice, oraz resorowaną czyli całą resztę. Masa nieresorowana będzie miała mniejszy wpływ na realizm poruszania się modelu jednak plastikowe gąsienice będą się zachowywać mniej naturalnie w porównaniu do metalowych. Koła nośne będą zawsze tak samo układać się podczas jazdy ponieważ są nieresorowane i oddziałuje na nie masa reszty pojazdu wiec jeśli będą z papieru lub stali efekt wizualny jazdy będzie taki sam. Nie mniej te z papieru lub plastiku dęba gorzej przenosić obciążenia całego pojazdu który często waży w skali 1/16 blisko 10kg. Więc siły działające na koła są znaczne i takie plastikowe mogą nie podołać jeździe terenowej.
Co do gąsek, przy dużej masie modelu potrzeba sporej mocy napędu do tego aby tą masę realistycznie przemieszczać. Duża moc i masa pojazdu generuje duże obciążenia które skupią się właśnie na gąskach (ale też na kołach napędowych i napinających). Jeśli dasz plastyczne gąski do ciężkiego modelu i to szybko polegną w boju, wiec trzeba metalczane. Koła napinające i napędowe też powinny być solidnie zamocowane i łożyskowane.
Żeby model czołgu fajnie jeździł sprężystość zawieszenia powinna być optymalnie dobrana do jego masy, to jest nie za miękko i nie za twardo (bardzo fajnie jest jak można regulować ten parametr).
:england

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2016, o 15:03 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 34

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 3572
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Firefox 43.0 Firefox 43.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: ze mnie :P
UZI napisał(a):
Pomalej to nie :nea , realizm to nie polega tylko na przemieszczani się z prędkością ślimaka lub topniejącego lodowca, a z predkością adekwatną do tej z jaką rzeczywisty obiekt się poruszał. W dobrej konstrukcji napędu modelu czołgu istotna jest moc oraz rozpiętość prędkości od minimum do maksimum która pozwoli naszemu modelowi poruszać się realistycznie (bez szarpania, blokowania i tym podobnych atrakcji) :ok
Co do masy, to dobrze jak jest duża zbliżona do masy rzeczywistego obiektu, oczywiście po uwzględnieniu skali. Nie musi odpowiadać dokładnie wyliczonej wartości ale fajnie jest jak oscyluje w pobliżu tej wartości. Model z tak dobraną masą porusza się realistycznie przy każdej zadanej prędkości, zbliżonej do osiągów rzeczywistego obiektu.
Co do masy, to można ją podzielić na dwie składowe; masę nie resorowaną czyli koła nośne i gąsienice, oraz resorowaną czyli całą resztę. Masa nieresorowana będzie miała mniejszy wpływ na realizm poruszania się modelu jednak plastikowe gąsienice będą się zachowywać mniej naturalnie w porównaniu do metalowych. Koła nośne będą zawsze tak samo układać się podczas jazdy ponieważ są nieresorowane i oddziałuje na nie masa reszty pojazdu wiec jeśli będą z papieru lub stali efekt wizualny jazdy będzie taki sam. Nie mniej te z papieru lub plastiku dęba gorzej przenosić obciążenia całego pojazdu który często waży w skali 1/16 blisko 10kg. Więc siły działające na koła są znaczne i takie plastikowe mogą nie podołać jeździe terenowej.
Co do gąsek, przy dużej masie modelu potrzeba sporej mocy napędu do tego aby tą masę realistycznie przemieszczać. Duża moc i masa pojazdu generuje duże obciążenia które skupią się właśnie na gąskach (ale też na kołach napędowych i napinających). Jeśli dasz plastyczne gąski do ciężkiego modelu i to szybko polegną w boju, wiec trzeba metalczane. Koła napinające i napędowe też powinny być solidnie zamocowane i łożyskowane.
Żeby model czołgu fajnie jeździł sprężystość zawieszenia powinna być optymalnie dobrana do jego masy, to jest nie za miękko i nie za twardo (bardzo fajnie jest jak można regulować ten parametr).
:england

Dobrze gada - polać mu :D
Czo do ostatniego zdania dotyczącego regulacji twardości zwieszenia, to wanny z rctank.de maja taką możliwość - choć nie jest ona ogromna i jak napisał vanhasen w którymś temacie - można regulować twardość zawieszenie dobierając odpowiedniej grubości drut sprężynowy.
Z tym "pomalej" chodziło mi o to,żeby czołg w terenie poruszał się realistycznie wolno i żeby nie zabrakło mu momentu obrotowego - trzeba w tym celu dobrać/zbudować odpowiednią przekładnie.

_________________
NASZA FORUMOWA GALERIA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2016, o 18:23 
Offline
pułkownik

Wiek: 43

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4800
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 180 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 47.0.252 Google Chrome 47.0.252
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1600 x 900 1600 x 900
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
kapalek napisał(a):
kto z was ma w Tygrysie?

Ja mam :D
Mam też tam wzmocnione sprężynki z rctank.de
Kula się OK!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL