Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1/16 Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
razor66
razor66






Teraz jest 6 maja 2021, o 07:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lip 2018, o 06:58 
Offline
kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 4 lut 2018, o 22:42
Posty: 83
Lokalizacja: warszawaw
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 67.0.339 Google Chrome 67.0.339
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: TIGER I, ORP-ZAWISTAK, ORP-ŁUŃ, Abrams M1A2, Challenger II
Posty wydzielone z wątku Sturmtiger 1/10

A czy ktoś stosuje przekładnie ślimakowe ?
Rozwiązuje to dwie kwestie na raz - kierunek wału i redukcja obrotów.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2018, o 09:21 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 37

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 2875
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 61 razy
Otrzymał podziękowań: 130 razy
Google Chrome 67.0.339 Google Chrome 67.0.339
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1200 1920 x 1200
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Tak, mamy takie w leopardach. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2018, o 21:29 
Offline
kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 4 lut 2018, o 22:42
Posty: 83
Lokalizacja: warszawaw
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 67.0.339 Google Chrome 67.0.339
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: TIGER I, ORP-ZAWISTAK, ORP-ŁUŃ, Abrams M1A2, Challenger II
Cytuj:
... A pro-po przekładni ślimakowych, są to przekładnie o bardzo niskiej sprawności, po prostu pożeracze energii, podobnie jest z innymi przekładniami kątowymi.Najwyższą sprawność mają przekładnie walcowe i myślę że powinno się je stosować w miarę możliwości jak najczęściej.


Trzeba by policzyć co ma mniejszą sprawność - jeden ślimak, czy sześć stopni walcowych o podobnym stopniu redukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2018, o 13:28 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 61

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 1243
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Firefox 61.0 64 bits Firefox 61.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Zawistak napisał(a):
Cytuj:
... A pro-po przekładni ślimakowych, są to przekładnie o bardzo niskiej sprawności, po prostu pożeracze energii, podobnie jest z innymi przekładniami kątowymi.Najwyższą sprawność mają przekładnie walcowe i myślę że powinno się je stosować w miarę możliwości jak najczęściej.


Trzeba by policzyć co ma mniejszą sprawność - jeden ślimak, czy sześć stopni walcowych o podobnym stopniu redukcji.




No to możemy policzyć. Jeżeli sprawność przekładni walcowej dochodzi nawet do 99% to nawet 10-cio stopniowa będzie lepsza od ślimakowej mającej max 60%.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2018, o 15:07 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 33

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 3493
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 237 razy
Google Chrome Mobile 67.0.339 Google Chrome Mobile 67.0.339
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: ze mnie :P
W "ślimaku" duża strata energii idzie w tarcie, jak mniemam? :scratch
Czy ta sprawność jest, aż tak istotna w przypadku modeli czołgów?
Dla mnie największa wadą jest właśnie samohamowność - choć Bernard podał w wątku Marka przykład takiej, która nie hamuje sama, to myślę, że przy masie modelu i tak nie pozwoliłaby na holowanie... :scratch

_________________
NASZA FORUMOWA GALERIA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2018, o 06:32 
Offline
kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 38

Dołączył(a): 4 lut 2018, o 22:42
Posty: 83
Lokalizacja: warszawaw
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 67.0.339 Google Chrome 67.0.339
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: TIGER I, ORP-ZAWISTAK, ORP-ŁUŃ, Abrams M1A2, Challenger II
PrezesCKM napisał(a):
Zawistak napisał(a):

... A pro-po przekładni ślimakowych, są to przekładnie o bardzo niskiej sprawności, po prostu pożeracze energii, podobnie jest z innymi przekładniami kątowymi.Najwyższą sprawność mają przekładnie walcowe i myślę że powinno się je stosować w miarę możliwości jak najczęściej.


Trzeba by policzyć co ma mniejszą sprawność - jeden ślimak, czy sześć stopni walcowych o podobnym stopniu redukcji.[/quote]
No to możemy policzyć. Jeżeli sprawność przekładni walcowej dochodzi nawet do 99% to nawet 10-cio stopniowa będzie lepsza od ślimakowej mającej max 60%.[/quote]


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2018, o 14:27 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6328
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 214 razy
Otrzymał podziękowań: 268 razy
Firefox 61.0 64 bits Firefox 61.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Ukończony Firefly "Żądło"
W budowie PL-01 Concept
W modelach nie stosuję bo jest samohamowna, czasem stosuję w maszynach (np. do obrotu stołów montażowych, zaletą jest duże przełożenie i brak elektrohamulaca w takim układzie) Ale ogólnie sprawność mała i koniecznie musi pływać w oleju. Wadą jest duży luz kątowy (pogłębiający się) przez co do precyzyjnych napędów nie stosuję. Wolę wtedy dać planetarkę lub harmoniczną (drożej ale lepiej)

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2018, o 18:38 
Offline
st. chorąży sztabowy
Avatar użytkownika

Wiek: 61

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 1243
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Firefox 61.0 64 bits Firefox 61.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
UZI napisał(a):
W modelach nie stosuję bo jest samohamowna, czasem stosuję w maszynach (np. do obrotu stołów montażowych, zaletą jest duże przełożenie i brak elektrohamulaca w takim układzie) Ale ogólnie sprawność mała i koniecznie musi pływać w oleju. Wadą jest duży luz kątowy (pogłębiający się) przez co do precyzyjnych napędów nie stosuję. Wolę wtedy dać planetarkę lub harmoniczną (drożej ale lepiej)

Stosuję przekładnie ślimakowe w modelach 1:10 do mechanizmów napinania gąsienic, jest to namiastka oryginału ale działa super. Są to przekładnie od naciągu strun w gitarach basowych.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2018, o 22:22 
Offline
porucznik

Wiek: 67

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 1607
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 41 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy
Google Chrome 66.0.335 Google Chrome 66.0.335
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
PrezesCKM napisał(a):
UZI napisał(a):
W modelach nie stosuję bo jest samohamowna, czasem stosuję w maszynach (np. do obrotu stołów montażowych, zaletą jest duże przełożenie i brak elektrohamulaca w takim układzie) Ale ogólnie sprawność mała i koniecznie musi pływać w oleju. Wadą jest duży luz kątowy (pogłębiający się) przez co do precyzyjnych napędów nie stosuję. Wolę wtedy dać planetarkę lub harmoniczną (drożej ale lepiej)

Stosuję przekładnie ślimakowe w modelach 1:10 do mechanizmów napinania gąsienic, jest to namiastka oryginału ale działa super. Są to przekładnie od naciągu strun w gitarach basowych.


Ale do napędu to nie bardzo się nadają.

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2018, o 22:58 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4232
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Google Chrome 66.0.335 Google Chrome 66.0.335
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
U mnie na przekładniach ślimakowych jeździ 15-kilowy tygrys. Nie narzekam na nie. Są relatywnie ciche, bezawaryjne (tfu tfu...).
Fakt - grzeją się, po pół godzinie jazdy obudowy przekładni są ciepłe.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL