RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=2775 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ABRAMSKY [ 26 maja 2020, o 21:30 ] |
Tytuł: | HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Witajcie Mam pytanie do użytkowników elektroniki HL TK 6.0/6.1 Po 10 miesiącach od zakupu zestawu sterującego HL TK 6.1 znalazłem czas ( i wenę ) aby go zamontować synowi w Abramsie. Zaskoczyła mnie jedna rzecz. Musiałem zamienić bieguny ( musiałem dać + płytki do - silnika ) w kablach od silników napędowych, bo łącząc "+" płytki do "+" silnika i "-" płytki do "-" silnika model skręcał w przeciwnym kierunku niż wynikałoby to z położenia drążka w pilocie. Poniżej schemat podłączenia z instrukcji ( strzałki wskazują zamianę biegunów ). Też tak mieliście 3 trafiłem na walniętą płytkę i po roku się zorientowałem ? Załącznik: Dodatkowo zauważyłem, że wieża obraca się około 2x wolniej ( około 16 sek vs 9sek ) niż w wersji v3.0 na tym samym "zielonym" silniku. |
Autor: | Kaczor [ 26 maja 2020, o 21:51 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Tak też jest też w Taigenie. Jeden silnik ma kabelki plus z minusem zamienione żeby poprawnie skręcał. |
Autor: | ABRAMSKY [ 26 maja 2020, o 22:05 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Kaczor napisał(a): Tak też jest też w Taigenie. Jeden silnik ma kabelki plus z minusem zamienione żeby poprawnie skręcał. O ile się nie mylę mamy właśnie przekładnie 3:1 i silniki Taigena ( nie wiem jakie ale szybkość standardowego HL ) i w obu musiałem zamienić bieguny co mnie zdziwiło bo w "starej płytce HL v3.0 w obu silnikach było "po bożemu ( +do + i - do _ ) zgonie z oznaczeniami na silnikach... W każdym razie dzięki za odp. Choć to dziwne bo w Leonie syna ( TK 6.0 ) jest normalnie i kolorki kabli pasują do polaryzacji. |
Autor: | Bernard [ 27 maja 2020, o 04:23 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Ale to silniki miały odwrotne obroty czy wałek wyjściowy? |
Autor: | igi911 [ 27 maja 2020, o 05:44 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
U mnie w 6.1 jest to samo. Czyli co muszę zamienić bieguny w obu silnikach czy tylko w jednym? |
Autor: | ABRAMSKY [ 27 maja 2020, o 08:33 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
igi911 napisał(a): U mnie w 6.1 jest to samo. Czyli co muszę zamienić bieguny w obu silnikach czy tylko w jednym? Zrób tak jak na załączonym obrazku w pierwszym poście i będzie skręcać prawidłowo. Łącząc zgodnie z instrukcją HL skręt drążka w lewo powodował ze model skręcał w prawo i vice versa. |
Autor: | ABRAMSKY [ 27 maja 2020, o 08:49 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Bernard napisał(a): Ale to silniki miały odwrotne obroty czy wałek wyjściowy? Nic nie zmieniałem z silnikami i przekładnią. Podłączenie nowej płytki wykazało że aby skręcać prawidłowo musiałem podłączyć jak na rysunku w pierwszym poście ( zamieniając bieguny - zgodnie ze strzałkami). Silniki na starej płytce pracowały zgodnie z biegunowością ( plus do plusa, minus do minusa ), w TK 6.1 takie podłączenie odwraca kierunki podczas skrętu. |
Autor: | Bernard [ 27 maja 2020, o 13:00 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Jeśli działa to nie ma się czym przejmować. Możesz jedynie teraz mieć nieco wolniejsze obroty do przodu (wynika to z budowy silnika) |
Autor: | adikx5 [ 27 maja 2020, o 19:25 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Bernardzie proszę rozszerz temat, bo mnie zaciekawił |
Autor: | PrezesCKM [ 27 maja 2020, o 19:44 ] |
Tytuł: | Re: HL TK 6.1_PODŁĄCZENIE SILNIKÓW |
Silnik szeregowy z magnesem trwałym musi mieć ustawione szczotki z wyprzedzeniem w stosunku do komutatora o pewien niewielki kąt, jak by miał zero to nie "wiedział by" w którą stronę ma się zacząć kręcić, w związku z tym jeśli powiedzmy kąt jest dodatni to silnik kręci z pełną mocą w prawo, jak zmienimy obroty to kąt automatycznie robi się ujemny co rzutuje na moc i obroty, dlatego takie silniki kręcą inaczej do przodu i do tyłu, to tak nie wnikając w pola magnetyczne itd. Co innego jest z silnikami trójfazowymi gdzie do uruchomienia silnika musi być wytworzone wirujące pole magnetyczne, co można zrobić w obie strony jednakowo. Proszę nie traktować wypowiedzi akademicko ale jak najprostsze wytłumaczenie zjawiska. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |