RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC
http://rctank.pl/forum/

Problem z KW 1 zmniejszenie v-max
http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=3032
Strona 1 z 2

Autor:  Gizmooo [ 12 mar 2021, o 10:06 ]
Tytuł:  Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

:welcome Cześć wam! Jako ze mam do was pytanie , a jestem członkiem grupy od minuty to pomyślałem że przywitam się z wami tutaj :) Ogólnie rzecz biorąc posiadaczem czołgów rc jestem od max miesiąca- proszę o wyrozumiałość ( mój pierwszy czołg Rc to HL TIGER 1 z płytką w wersji v6) ostatnio postanowiłem dokupić HL KV1'S EHKRANAMI w wersji V4, i tutaj zaczynają sie schody, czy da sie jakoś maksymalnie tanim kosztem obniżyć jego prędkość maksymalną? Bo niezbyt chce mi się za nim biegać :P czytałem coś o diodach na przewodach prowadzących od sterownika do silników ale niestety nie mam pojęcia jakie diody, co to za diody, ani skąd takie wytrzasnąć, a tym bardziej jak je zamontować dokładnie:) jeśli macie jakieś sprawdzone patenty, chętnie je poznam :)

Autor:  Kaczor [ 12 mar 2021, o 10:16 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

Witaj! Zapraszam do napisania paru słów o sobie w wątku powitalnym viewforum.php?f=52

Co do do meritum - obniżanie prędkości z pomocą rezystorów czy diod to zły pomysł. Najlepiej to zrobić modyfikując przekładnie ale nie jest to proste dla początkującego. Forumowicz Prezes zajmuje się przerabianiem przekładni Heng Long na wolniejsze.

Autor:  ABRAMSKY [ 12 mar 2021, o 10:48 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

Witaj
Tak jak mówił Kaczor - żadne diody/rezystory. W najlepszym wypadku rezystory będą się grzać w najgorszym - uszkodzisz/spalisz MOSFET-y sterujące silnikami i tyle z twojej zabawy.
Na diodach nie pojedziesz bo przewodzą jednokierunkowo - czołg pojedzie tylko do przodu lub tylko do tyłu...

Poza przeróbką przekładni możesz jeszcze:
- taniej - wymienić silniki na takie o mniejszym RPM/większym Torqe ( momentem ? )
- drożej - Apkę ( nadajnik ) do TK 6.0 już masz - wystarczy zbindować nowy odbiornik. Więc za około 50-60 USD dokupujesz odbiornik HL TK 6.1s lub jeszcze lepiej nowszy 7.0 ( nie pamiętam ceny ) i masz możliwość wyboru 2 prędkości jazdy ( na wolnym biegu jeździ naprawdę fajnie ) , precyzyjne sterowanie na dwa drążki ( jeśli ktoś lubi ), pracę z 2 serwami ( elewacja i recoil ), 4 pakiety dźwiękowe do wyboru, włączane i wyłączane oświetlenie zewnętrzne ( osobno przód i tył ).
Wersja 7.0 dodatkowo pozwala na:
- wyłączenie całkowite skrętu w miejscu
- ustawienie promienia skrętu ( 20 ustawień bodajże )
- ustawienie siły hamowania
- obsługa 2 km ( osobno 2 diody i 2 różne dźwięki KM

Wersję 6.0 znasz a tu możesz zobaczyć HL TK 7.0:

Autor:  adikx5 [ 12 mar 2021, o 16:53 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

Standardowo HL ma przekładnie ~1:30, dobrze jakbyś zaopatrzył się przynajmniej w 1:40, 1:50 lub najnowsze 1:70 (https://www.rctank.de/7-1-gearbox-made- ... -KV-1-KV-2), które są nota bene bardzo drogie.
Najlepiej jakbyś się uśmiechnął do Prezesa, bo z tego co chłopaki piszą, to naprawdę jego przeróbki robią robotę :ok Przy czym dobrze, żeby się sam wspomniany forumowicz udzielił, czy w ogóle ma możliwość coś takiego zrobić w najbliższym czasie ;)

Autor:  Gizmooo [ 12 mar 2021, o 17:33 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

@Abramsky wiem, Tk6.0 jest świetne, mam je w Tigerze i nie ma sie naprawdę do czego przyczepić, sterownik TK 6.0 z joystickiem na aliexpress kosztuje około 170-250zl, tylko pytanie czy wszystlo ładnie będzie mi pasowało? Wiem ze piny od silniczkow sa inne ale dokupic 4 metalowe końcówki i zacisnąć na kablu to nie problem :) zastanawiam sie tylko czy przerabianie v4 na v6 zakonczy sie na nowej baterii, nowym kontrolerze i joysticku i spięciu tego w kupę czy będę musial wymieniać jeszcze jakieś podzespoły?

Autor:  ABRAMSKY [ 12 mar 2021, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

Nie potrzebujesz drugiego pilota ( nadajnika ). Samo MFU ( odbiornik ) wystarczy. Po zbindowaniu możesz używać jednego nadajnika z każdym czołgiem z osobna ( lub naraz jesli lubisz balet czołgowy :P )
Rozejrzyj sie za 6.1s lub 7.0 jest progres. Tylko 7.0 ma na razie dźwięk Leopardopodobny ( słychać MTU z doładowaniem turbiną ), lub Abrams z turbina gazową.

Co ma ci nie pasować? Jedynie kabli troche przearanżujesz/przelutujesz. Silniki napędowe potrzebują wtyki bananowe 4mm ( 4szt ). I one są lutowane nie zaciskane.
A reszta silniczków ( 130ki ) to dwa kabelki i wtyczki 2 pin JST XH. Plus kilka 2 pin 2,54mm z wtyczka jak do serwa ( ale 2 pinowe ). Wszystko powinieneś znaleźć w sklepie z robotami i Arduino ( zapomniałem nazwy ).
Aaa. Aby armata robiła kaboom po wystrzale, podpinasz do gniazda CN6 2 kable podpięte do stycznika w ASG. Jesli ich tam nie ma... robisz sobie zworkę z jednego kabelka wpiętego do obu wyjść wtyku JST XH ( tego białego :) ).
Przy okazji obrót wieży co zwolni o 1/3. Dlaczego? Sam pokombinuj ;)

P.s. Zrobiłbym tutorial co gdzie i jak, ale sam zauważysz że HL jest na forum uważany mimo wszystko za prymitywny i dla początkujących, tak że mało kto interesuje sie tematem. Wiec mi sie nie chce :P

Poza tym wrzuciłem na forum pelna wersję oryginalnej instrukcji. Na pewno znajdziesz ;)

P.s.2. I na litość wielkiego mechanika...używaj multimetru ( miernika ) zanim cokolwiek zaczniesz podłączać. Unikniesz zwarć, zimnych lutów, problemów z uszkodzonymi stykami i problemów z polaryzacją.

Powodzenia :frank

Autor:  adikx5 [ 12 mar 2021, o 20:03 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

@Abramsky
To nie tak, że uważa się elektronikę HL za złą, tylko te dźwięki poniekąd odpychają. Ja już nieraz pisałem i napiszę jeszcze raz - jak HL da możliwość robienia własnych setów dźwiękowych do ich płytek, to w większości przypadków ElMody, Clarki i inne mogą powoli pakować walizki :)
Natomiast Twoje poznania zawsze dobrze się czyta i nieraz się człowiek dowiaduje nowych rzeczy. Ty robisz akurat naprawdę dobre "recenzje" swoich poczynań z modelem :friends :ok

Autor:  Gizmooo [ 12 mar 2021, o 20:08 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

Oddam przełozenia Prezesowi do modyfikacji, tylko najpierw musze sie z nim skontaktować a mam jakis glupi problem z wyslaniem mu PV, bo wyslane wiadomosci mam w folderze "do wysłania" zamiast w wysłanych, aaale udało mi sie go namierzyć na Facebooku :D (mam nadzieję że czesto tam zagląda)

Autor:  Kaczor [ 12 mar 2021, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

"do wysłania" oznacza że odbiorca jeszcze nie otworzył wiadomości

Autor:  ABRAMSKY [ 13 mar 2021, o 10:38 ]
Tytuł:  Re: Problem z KW 1 zmniejszenie v-max

adikx5 napisał(a):
@Abramsky
To nie tak, że uważa się elektronikę HL za złą, tylko te dźwięki poniekąd odpychają. Ja już nieraz pisałem i napiszę jeszcze raz - jak HL da możliwość robienia własnych setów dźwiękowych do ich płytek, to w większości przypadków ElMody, Clarki i inne mogą powoli pakować walizki :)

Masz rację. Być może źle sie wyraziłem. Uważam że od TK 6.0/6.1 Heng Long zaczyna wyprzedzać takiego Taigena, ale nadal odstaje ( głównie jakością dźwięku i brakiem możliwości jego edycji/dodawania własnych) od czołówki. Chociaż jestem pewny ( co zamierzam udowodnić w tym roku ) że z porządnym głośnikiem TK 6.0/6.1 może niejednemu zrzucić skarpetki ;) . Brak wyjścia na serwo trawersu z sygnałem PWM? ( obrót wieży) to kolejny problem ( przynajmniej dla mnie), ale ogarniam to właśnie ;) .

adikx5 napisał(a):
Natomiast Twoje poznania zawsze dobrze się czyta i nieraz się człowiek dowiaduje nowych rzeczy. Ty robisz akurat naprawdę dobre "recenzje" swoich poczynań z modelem :friends :ok

Dzięki Adrian :friends Robię tyle na ile mam czasu...i weny, a ostatnio z tym drugim b.słabo... Choć przez pół roku coś tam zrobiłem... Szkoda tylko że "Moderny" są tak malo popularne na forach...

W każdym razie wracając do tematu nowego kolegi. Służę pomocą w razie gdyby zdecydował sie na "przeszczep" nowej elektroniki. Tak jak już z Kaczorem nie raz dyskutowaliśmy ( tutaj na forum i innych )...na start w nowym hobby, aby sie zbytnio nie zniechęcić stockowym modelem ze słabą elektroniką z poprzednich generacji, warto zainwestować stosunkowo niewielkie pieniądze ( porównując do Clark'a / Elmoda ) i zainwestować w elektronikę z wysokiej półki "Toy Grade" za jaką można uznać nowe wypusty HL. Dodatkowo ( jak wspomniał Adikx ) wymiana przekładni i silników na wolniejsze i z większym momentem. Mogę polecić przekładnię Taigen 4:1 z silnikami 380? bodajże ( niech mnie ktoś poprawi bo nie pamietam teraz czy on ma poniżej 18tys/rpm ). Do Leo lub Abramsa młodego planuję wrzucić właśnie przekładnie Taigen 4:1 ale z silnikami 390 ( 25tys/rpm) bo ma "fruwać" ( młody kocha prędkość :P ). Nie wiem tylko czy nadarzę drukować ogniwa do gąsek :P

Pozdrawiam :frank

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/