Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Dita25
Beatrycze
Beatrycze
Lucek102
Lucek102






Teraz jest 19 kwi 2024, o 04:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 kwi 2021, o 19:42 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2416
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Google Chrome 90.0.443 Google Chrome 90.0.443
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Ja dostałem przykładową fotkę od Adixa, trochę źle opisałem, to jakie są dwa końcowe przełożenia? :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2021, o 20:19 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 9 maja 2017, o 20:57
Posty: 2278
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Firefox 88.0 64 bits Firefox 88.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: ##########
King Tiger-Taigen
Sturmtiger-Taigen
Kubelwagen-Tamiya
No właśnie ja mam wszędzie Amaralowe przekładnie z silnikami szczotkowymi 540. To zabezpieczenie 10a bezpiecznikiem jest dla mnie super - zawsze jak blokuje gąsienice od razu przepala bezpiecznik zamiast rozwalać zawieszenie. Te silniki są tak mocarne że pewnie urwały by wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2021, o 21:04 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3954
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Google Chrome Mobile 90.0.443 Google Chrome Mobile 90.0.443
Android Android
Screen Resolution: 393 x 873 393 x 873
Model: IS-7 drukowany
Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
PrezesCKM napisał(a):
Ja dostałem przykładową fotkę od Adixa, trochę źle opisałem, to jakie są dwa końcowe przełożenia? :)



Na walcowych 1:1, na stożkowych 3:4

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2021, o 22:46 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2416
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 88.0 64 bits Firefox 88.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
No i jest moc :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2021, o 01:55 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 90.0.443 Google Chrome Mobile 90.0.443
Android Android
Screen Resolution: 360 x 800 360 x 800
Model: ze mnie :P
Turalyon napisał(a):
No właśnie ja mam wszędzie Amaralowe przekładnie z silnikami szczotkowymi 540. To zabezpieczenie 10a bezpiecznikiem jest dla mnie super - zawsze jak blokuje gąsienice od razu przepala bezpiecznik zamiast rozwalać zawieszenie. Te silniki są tak mocarne że pewnie urwały by wszystko

Powiem Ci, że ciekawe, bo w PDSGB jest jeden silnik 540 a drugi 380 i 10A bezpiecznik mi się palił przy ruszaniu na trawie. O obrócie w miejscu nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2021, o 08:22 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Mozilla Mozilla
Android Android
Screen Resolution: 403 x 716 403 x 716
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Adix. Wydaje mi się że dzieje sie tak min. dlatego, że ten jeden silnik 540 w PDSGB musi wykonać pracę jaką u Turiego wykonują 2 silniki ( na każdy silnik przypada +/- połowa tego co musi wykonać jedna 540ka w twojej PDSGB ). Drugi silnik ( 380 ) służy przecież tylko do skręcania. Stąd wyższy pobór prądu tej jednej 540ki jest zrozumiały.

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2021, o 09:22 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 90.0.443 Google Chrome Mobile 90.0.443
Android Android
Screen Resolution: 360 x 800 360 x 800
Model: ze mnie :P
Abramsky, tylko, że bezpiecznik jest jeden. Gdyby było tak, że 2 silniki ciągną mniej prądu niż ten jeden i nie palą bezpiecznika, natomiast ten pojedynczy tak, to w przypadku tego drugiego, grzał by się niemiłosiernie.
No chyba, że tylko w "peak" (rozruchowy/chwilowy - dobrze tłumaczę?) mógłby ten jeden silnik pociągnąć więcej niż tamte oba, ale mi się zdarzyło spalanie 10A bezpiecznika nie tylko przy ruszaniu (tu notorycznie), ale także podczas jazdy.
Trzeba by było się zaopatrzyć w urządzenie pomiarowe z logami, żeby to sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2021, o 17:25 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 90.0.443 Google Chrome 90.0.443
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Chodzi właśnie o ten PEAK podczas ruszania i momenty w czasie jazdy kiedy modelowi jest przez moment ciężej ( pokonywanie przeszkód ). Według mnie jest możliwe że ten jeden silnik pod większym obciążeniem. Nie wiem też ile waży twój model a ile Turiego. Jakie są opory toczenia obu. Jaką charakterystykę mają oba silniki 540 ( twój i Turiego ). Tak naprawdę to wszystko to taka gdybologia.
Gdybym był bardzo dociekliwy - podłączyłbym w szereg do plusa tego silnika amperomierz i dobrze go przymocował, po czym całość wziąłbym w teren ( tam gdzie palisz bezpieczniki ) i obserwował wskazania miernika. Jestem przekonany że ta jedna 540ka pracuje na większym obciążeniu niż w analogicznym modelu z tradycyjną parą 2 przekładani ( i 2 silników ).

Ale "where is the point"? 1 silnik o identycznych parametrach jak para silników, w modelu o takiej samej masie i oporach toczenia, musi wykonać większą pracę ( pobrać większą Moc ) niż analogicznie 2 silniki w identycznych warunkach. Prawo ohma i wzór na Moc nie mogą się mylić :) .
Może komuś się zechce i zrobi takie pomiary ( pobór prądu przez 1 silnik DC pod identycznym obciążeniem vs 2 silniki ).

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2021, o 22:02 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4113
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 90.0.443 Google Chrome Mobile 90.0.443
Android Android
Screen Resolution: 360 x 800 360 x 800
Model: ze mnie :P
Mi nie musisz takich rzeczy tłumaczyć :)
Co do odczytów wpiętego multimetra, to musiałbyś mieć takiego z logami i możliwością ich odczytu.
W samochodach RC już to kilka lat temu przerabiali koncepcję 2 silników (550) pracujących razem jako napęd - Traxxas Emaxx i eRevo (najstarsza wersja szczotkowa). Zorientowano się po jakimś czasie, że jeden większy silnik (775) jest efektywniejszy i mniej prądożerny niż tamte dwa. Stąd moje spekulacje i domniemania, że jednak 2 silniki powinny spalić szybciej bezpiecznik, niż jeden :scratch
Tu są jeszcze jak wspomniałeś zmienne, jak waga, budowa silników (ilość zwoi, łożyskowanie) oraz ich zapotrzebowanie na prąd, stopień "tarności" (być może Rafał ma lepsze łożyska), dotarcie napędu i trakcji oraz stopień przełożenia - chyba nic nie pominąłem? :scratch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2021, o 11:51 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2416
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 182 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 89.0 64 bits Firefox 89.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Trafiła do mnie do przeróbki zupełnie nowej konstrukcji przekładnia Hl. Zmiana polega na tym że koła obracają się teraz na nieruchomej osi, a nie jak dawniej oś obracała się w panewkach. Rozwiązanie to umożliwiło zastosowani kół zębatych ze spieków metali, nasączonych olejem, co tworzy samosmarowną dużą panewkę. To rozwiązanie bardzo pozytywnie wpłynie na żywotność przekładni ale jednocześnie bardzo utrudnia przeróbkę, bo nie ma możliwośći odzyskania jednego z kół jak to jest w przekładni stalowej. Oczywiście wykonanie HL wszystko lata i dzwoni, musiałem wykasować choć trochę luzy, i oczywiście założyłem moje ulubione łożyska igłowe. Obroty spadły z 475 na 230 na min. Powinno być dużo realistyczniej. :)


Załączniki:




_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 34  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL