RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC
http://rctank.pl/forum/

Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.
http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=984
Strona 2 z 35

Autor:  Sławek [ 5 sie 2014, o 08:03 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Silniki klasy 380 przy 7,4V pobierają około plus/minus 3-6A przy maksymlanym obciążeniu, ale oczywiście weź tego 20A bo w tej samej cenie spox

Autor:  madeira [ 5 sie 2014, o 08:09 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Tak zrobię. :)

Autor:  madeira [ 5 sie 2014, o 08:21 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Zakupione. :)

Autor:  madeira [ 15 wrz 2014, o 13:07 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Witam tym razem tu.
Rozważam zakup nowej przekładni -obecna (Mato 3:1) jest za głośna. Kevin radził czarna przekładnię 4:1. Z ekonomicznych względów zastanawiam się nad zwykłą czarną Heng Longa. Elmodem dam radę ja odpowiednio wysterować, tak by nie była zbyt "prędka". Pytanie tylko czy warto i czy model nie straci mocy (póki co jest świetnie w tym względzie).

Autor:  UZI [ 15 wrz 2014, o 13:19 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Trochę straci na mocy, bo ją ograniczasz prądowo. Przekładnia o większym stopniu przełożenia to jedyne rozwiązanie na zmniejszenie prędkości obrotowej na wałku wyjściowym przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego w szczytowych parametrach zasilania.

Autor:  kevin [ 15 wrz 2014, o 16:23 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

ale ty masz przecież przekładnie napędzane silnikami trój fazowymi? to nie wystarczy?

Autor:  madeira [ 15 wrz 2014, o 18:10 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Yyy, że co? Kable od nich idą dwa. Regle są podpięte do płyty trzema kablami.
Może trzeba poczekać i dozbierać ma te 4:1..?

Autor:  adikx5 [ 15 wrz 2014, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

madeira napisał(a):
Yyy, że co? Kable od nich idą dwa. Regle są podpięte do płyty trzema kablami.
Może trzeba poczekać i dozbierać ma te 4:1..?

Ja polecam Ci dopłacić i kupić 4:1. Zawsze to większy moment obrotowy - w razie czego wymienić silniki na szybsze i prędkość też będzie :)
Mam przekładnie 4:1 w KV-1 (ten od Pablo) i założyłem je do Leoparda (na test) - normalnie niebo a ziemia w porównaniu z 3:1 HL. Na 3:1 Leopard ledwo daje rade na świeżo skoszonej trawie, natomiast z przekładniami 4:1 manewruje jak chcę po dosyć wysokiej (jak dla czołgu) trawie i terenie - prędkość nieznacznie spadła. Z resztą i tak Leopard na przekładniach 3:1 HL nie osiąga maksymalnej "skalowanej" prędkości :/

Autor:  kevin [ 15 wrz 2014, o 18:42 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

pokaż te 1:4 które masz adix!

Autor:  adikx5 [ 15 wrz 2014, o 18:49 ]
Tytuł:  Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu.

Te 4:1 są tymi samymi co 3:1 - posiadają dodatkowy "trybik"/zębatkę zaraz "za silnikową".
Zdjęcie postaram się zrobić jutro - dziś już siły nie mam - godzinę temu z roboty wróciłem...

Strona 2 z 35 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/