RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=984 |
Strona 2 z 35 |
Autor: | Sławek [ 5 sie 2014, o 08:03 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Silniki klasy 380 przy 7,4V pobierają około plus/minus 3-6A przy maksymlanym obciążeniu, ale oczywiście weź tego 20A bo w tej samej cenie |
Autor: | madeira [ 5 sie 2014, o 08:09 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Tak zrobię. |
Autor: | madeira [ 5 sie 2014, o 08:21 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Zakupione. |
Autor: | madeira [ 15 wrz 2014, o 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Witam tym razem tu. Rozważam zakup nowej przekładni -obecna (Mato 3:1) jest za głośna. Kevin radził czarna przekładnię 4:1. Z ekonomicznych względów zastanawiam się nad zwykłą czarną Heng Longa. Elmodem dam radę ja odpowiednio wysterować, tak by nie była zbyt "prędka". Pytanie tylko czy warto i czy model nie straci mocy (póki co jest świetnie w tym względzie). |
Autor: | UZI [ 15 wrz 2014, o 13:19 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Trochę straci na mocy, bo ją ograniczasz prądowo. Przekładnia o większym stopniu przełożenia to jedyne rozwiązanie na zmniejszenie prędkości obrotowej na wałku wyjściowym przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego w szczytowych parametrach zasilania. |
Autor: | kevin [ 15 wrz 2014, o 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
ale ty masz przecież przekładnie napędzane silnikami trój fazowymi? to nie wystarczy? |
Autor: | madeira [ 15 wrz 2014, o 18:10 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Yyy, że co? Kable od nich idą dwa. Regle są podpięte do płyty trzema kablami. Może trzeba poczekać i dozbierać ma te 4:1..? |
Autor: | adikx5 [ 15 wrz 2014, o 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
madeira napisał(a): Yyy, że co? Kable od nich idą dwa. Regle są podpięte do płyty trzema kablami. Może trzeba poczekać i dozbierać ma te 4:1..? Ja polecam Ci dopłacić i kupić 4:1. Zawsze to większy moment obrotowy - w razie czego wymienić silniki na szybsze i prędkość też będzie Mam przekładnie 4:1 w KV-1 (ten od Pablo) i założyłem je do Leoparda (na test) - normalnie niebo a ziemia w porównaniu z 3:1 HL. Na 3:1 Leopard ledwo daje rade na świeżo skoszonej trawie, natomiast z przekładniami 4:1 manewruje jak chcę po dosyć wysokiej (jak dla czołgu) trawie i terenie - prędkość nieznacznie spadła. Z resztą i tak Leopard na przekładniach 3:1 HL nie osiąga maksymalnej "skalowanej" prędkości :/ |
Autor: | kevin [ 15 wrz 2014, o 18:42 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
pokaż te 1:4 które masz adix! |
Autor: | adikx5 [ 15 wrz 2014, o 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Te 4:1 są tymi samymi co 3:1 - posiadają dodatkowy "trybik"/zębatkę zaraz "za silnikową". Zdjęcie postaram się zrobić jutro - dziś już siły nie mam - godzinę temu z roboty wróciłem... |
Strona 2 z 35 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |