RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=984 |
Strona 11 z 34 |
Autor: | UZI [ 2 lut 2017, o 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
To samo co w dużej tylko mniejsze W tych porządniejszych mini wkrętarkach są metalowe zębatki w tych tańszych plastikowe. Jakiś czas temu mój ojciec miał manię kupowania takich starych wkrętarek, najczęściej niesprawnych (padnięte aku), potem je naprawiał i przez jakiś czas używał lub handlował znajomym majsterklepkom. Swego czasu to walało się ich w warsztacie kilkanaście sztuk |
Autor: | PrezesCKM [ 13 sty 2019, o 19:17 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
CALVIN77 napisał(a): łańcuch z reguły jest głośny ,mam przekładnie 3:1 z rctank.de i ciche to to nie jest .Leo na filmiku to chyba 1:10 ma to też znaczenie . Przekładnia 3:1 to zespół tylko dwóch kół zębatych, np. jednego 30 zębów, drugiego 10. W naszych standardowych przekładniach mamy trzy zespoły zębatek, więc żeby prawidłowo obliczyć przełożenie całkowite musimy najpierw obliczyć przełożenia poszczególnych zespołów zębatek, a następnie pomnożyć wyniki przez siebie. I tak jeśli np. pierwszy zespół ma wspomniane 30 i 10 zębów to przełożenie mamy 3:1, drugi np. 40 i 10 to mamy 4:1, a trzeci 50 i10, to jest 5:1, zatem całkowite przełożenie będzie 3x4x5 :1 = 60:1 i to jest prawidłowe, a nie jakieś dziwne 3:1. Myślę, że troszkę wyjaśniłam minimum podstaw obliczana przekładni. |
Autor: | Amaral [ 13 sty 2019, o 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
No niestety Taigen dziwnie oznacza przełożenia. Ma się to nijak do rzeczywistości |
Autor: | adikx5 [ 13 sty 2019, o 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Ja do rozumuję tak wedle Taigena: przekładnie 3:1 to są 1:30, 4:1 to 1:40 itd - nigdy nie sprawdzałem |
Autor: | Turalyon [ 13 sty 2019, o 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
The ratio of the gearboxes (45.58 to 1 ) is in between the standard HL 3:1 and Taigen 4:1. (3:1= about 39:1 while the 4:1= about 90:1). Tamiya standard ratio are about 55:1. |
Autor: | Amaral [ 13 sty 2019, o 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Turi, wszystko co napisałeś to przełożenia przyspieszające, a nie zwalniające. |
Autor: | Kaczor [ 13 sty 2019, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Jeśli ktoś zna angielski to tu jest wyjaśnione: http://www.rcuniverse.com/forum/rc-tank ... atios.html 1:3 i 1:4 wzięły się z modyfikacji najstarszych przekładni HL o przełożeniu ok 1:40 do których dokładano kolejną zębatkę 1:3 a potem sami dostawcy podchwycili tę terminologię. Pokręcona to historia |
Autor: | Turalyon [ 13 sty 2019, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
A widzisz a ja myślałem że too zwalniajace chodzi |
Autor: | PrezesCKM [ 14 sty 2019, o 08:36 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Opisany przeze mnie sposób liczenia to tylko przykład, oczywiście przekładnie 1:x to przekładnie zwalniające, a x:1 to przyspieszające, w naszych przekładniach fabrycznych ostatni stopień jest przyspieszający co bardzo obniża sprawność, ale daje łatwość produkcji i montażu wielkoseryjnego, ja przerobiłem już kilka przekładni na ostatni stopień zwalniający i daje to wielką poprawę możliwości jazdnych modelu niewielkim kosztem. |
Autor: | adikx5 [ 14 sty 2019, o 17:40 ] |
Tytuł: | Re: Żeby jeździło, czyli pytań sto o napęd w czołgu. |
Wiemy Prezesie Tylko zastanawiamy się o co chodziło kitajcom z nazewnictwem tych przekładni ostatnie przełożenie jest przyśpieszające, bo niestety w niektórych niemiaszkach by nie wlazło inne. |
Strona 11 z 34 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |