Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 29 mar 2024, o 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: T-34/85
PostNapisane: 15 gru 2019, o 16:37 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4191
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy
Firefox 71.0 64 bits Firefox 71.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1440 x 810 1440 x 810
Model: Mark IV, Shermany: M4A3E4, M4A2(75), M4A1(76)W
Natal napisał(a):
czy np. można ustawić ruszanie z szarpnięciem i hamowanie z nurkowaniem przodu?

Uzi tak ma w Shermanie ale to nie kwestia elektroniki tylko miękkości zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: T-34/85
PostNapisane: 15 gru 2019, o 17:03 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Firefox 52.0 Firefox 52.0
Windows Vista Windows Vista
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Chociaż nie mnie Kaczor tutaj wspomniał, to potwierdzam że dużo robi samo zestrojenie twardości zawieszenia. Pomimo że u mnie są to zwykłe sprężynki, to dobór odpowiedniej twardości sprawił że podczas ruszania "z kopyta" tył pięknie siada a przód się unosi, odwrotnie kiedy model się zatrzymuje z max prędkości przód nurkuje ( muszę jeszcze dopasować tak balans przodu, żeby jeszcze się zaraz się podnosił :) ).
Ja w M1A2 Abrams ( 3,5kg ) zastosowałem w dwóch ostatnich parach kół ( pod gearboxem ) twarde sprężyny, środowe koła mają miękkie, a pierwsza para ( przód ) medium.

Druga istotna kwestia to balans masy ( środek ciężkości ). Z reguły z tyłu mamy napęd ( przekładnie i silniki ), środek to elektronika i zasilanie, a przód zazwyczaj jest niedoszacowany ( za lekki ) . W realu przód jest równie jak nie bardziej ciężki niż tył z powodu najgrubszego pancerza i ważącej kilka ton lufy. Widziałem że dałeś z przodu balast. Może za mało?

Trzymam kciuki za twoje starania w budowie i dążenie do ideału :ok

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: T-34/85
PostNapisane: 15 gru 2019, o 18:11 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 9 maja 2017, o 20:57
Posty: 2277
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Google Chrome Mobile 75.0.377 Google Chrome Mobile 75.0.377
Android Android
Screen Resolution: 360 x 720 360 x 720
Model: ##########
King Tiger-Taigen
Sturmtiger-Taigen
Kubelwagen-Tamiya
Musisz popracować w ustawieniach aparatury - ustaw czułość drążka na Maxa. Jaw tygrysie mam na minimum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: T-34/85
PostNapisane: 15 gru 2019, o 18:32 
Offline
st. kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 45

Dołączył(a): 24 lut 2015, o 21:16
Posty: 165
Lokalizacja: Viersen, Niemcy
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Google Chrome 49.0.262 Google Chrome 49.0.262
Windows Vista Windows Vista
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Taigen T-34/85, Heng Long Panzer IV, WSN Trumpeter T-34/85, Taigen/Torro Tiger I Late, Torro Stug III, Torro Panther G, Heng Long T-34/85
Kaczor napisał(a):
Uzi tak ma w Shermanie ale to nie kwestia elektroniki tylko miękkości zawieszenia.


Nie tylko. Na "chamskiej" elektronice też się dźwiga i przysiada.
Poza tym nie da się zawieszenia Heng Longa zestroić bardziej miękko. Jak Jest za miękko - to wtedy nie ma siły się podnieść. Tak jak napisałem trochę zły jestem bo znów muszę robić nową wannę.

ABRAMSKY napisał(a):
Druga istotna kwestia to balans masy ( środek ciężkości ). Z reguły z tyłu mamy napęd ( przekładnie i silniki ), środek to elektronika i zasilanie, a przód zazwyczaj jest niedoszacowany ( za lekki ) . W realu przód jest równie jak nie bardziej ciężki niż tył z powodu najgrubszego pancerza i ważącej kilka ton lufy. Widziałem że dałeś z przodu balast. Może za mało?


Za dużo. przednia dolna płyta jest z Taigena - ze znalu. Wieża też metalowa. A balast musiałem dać bo zamierzałem upchać tam aku i inne pierdoły do FPV. Po prostu muszę ulepić jeszcze jedno podwozie, takie jak w I-szo brygadowym T-34. Tyle że znów będę musiał kombinować z miejscem. Zbudowałem połączenie wanny Taigena i HL właśnie po to żeby odzyskać przestrzeń którą zajmują sprężyny układu "Christie".

Z apką też już próbowałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL