Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 29 mar 2024, o 02:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 mar 2013, o 15:25 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 18.0 Firefox 18.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Gąsienice T-55 nie były czarne, oksydowane itd jak w innych czołgach. W realu były właśnie srebrne ;). To co na wielu fotkach wygląda na srebrne przetarcia to po prostu wyszlifowany kawałek ogniw po styku z asfalem, betonem. Szczerze mówiąc żałuję nawet czasu poświęconego na brudzenie góry - efekt sam by się zrobił w terenie ;).

Tu jest kilka zdjęć - i to gąsienic już nieco po przejściach (pierwsze znalezione w googlach w ciągu 1 minuty) :):

Załącznik:



Załącznik:
T-55_Russe_12.jpg
T-55_Russe_12.jpg [ 25.27 KiB | Przeglądane 3278 razy ]


Załącznik:



Moim zdaniem najlepiej zostawić je srebrne i przejechać się w terenie - będzie dokładnie jak w oryginale. Taki efekt w stu procentach mnie zadowala :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2013, o 19:28 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 21 gru 2011, o 22:12
Posty: 1081
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
No tak, bo one w oryginale to są chyba z żeliwa albo staliwa, czyli w nowości materiału w kolorze zbliżonym do stali ;) po kilku godzinach zabawy w terenie, cały czołg, włącznie z gąskami, jak pisze Ted, nawet nie będzie wymagał weatheringu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2013, o 18:39 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
No i stało się jak prorokował Paweł :). Wymieliłem jedną zębatkę w przekładni :) (a wiedziałem, żeby nie jeździć po jeżynach.... kufa). Wkręciły się jakieś pnącza a ja jak głupek cisłem dalej...

Zdjęcia nie robię bo i tak prawie nie widać, że się zębatka objechała - co nie zmienia faktu, że przy mocniejszym obciążeniu (podjazd pod górkę) gąsienica nie ciągnie.

Generalnie refleksje z jeżdżenia ciężkim czołgiem mam takie (oczywiście mówię tu już o katowaniu modelu a nie testach "dywanowych :) ):

- szczotki właściwie wystarczają (przy odpowiedniej redukcji na przekładni) - jak widać mocy nie zabrakło :).

- przekładnia musi być baaaaardzo wytrzymała - jednak przy kołach w modelach jeżdżących nie ma ani części takich sił jakie są potrzebne do pociągnięcia gąsienicy (zwłaszcza metalowej). Dużo łatwiej również o wkręcenie jakiegoś cholerstwa w gąsienicę niż w wały/zwrotnice/koła.

- zęby zębatek przekładni powinny mieć co najmniej 4 mm wysokości :) - żarcik oczywiście ale zbyt drobne zęby zmielą się bardzo szybko.

- ciężkim modelem fajnie się jeździ ale zawieszenie również musi być w miarę sztywne - nie całe oczywiście ale ze wskazaniem na pierwsze i ostatnie koło jezdne. One również w dużym stopniu odpowiadają za naciąg gąsienicy a korzystają już z zawieszenia - nie jak napędowe i napinające).

Nawiasem mówiąc - Paweł pisałeś kiedyś, że zmieliłeś oryginalną przekładnię Hoobena - może masz ją jeszcze gdzieś i możesz sprzedać kawałki? :). U mnie wymieliła się ostatnia zębatka nylonowa na styku z pierwszą metalową (tak jak można się było spodziewać) czyli druga zębatka za atakiem silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2013, o 22:20 
Offline
mł. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 18:12
Posty: 729
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Ted wysłałem ci zdjęcie tej zębatki i przekładni.

Trochę muszę wyprostować informacje zawarte w poście Teda
"Udało" mi się zmielić przekładnie Tamiyi w modelu Sherman i w KT (king Tiger).
W obu przypadkach niestety winne były gąsienice.
Gąsienice w Shermanie maja straszą wadę a mianowicie w momencie jazdy po błocie (lub mokrym piasku) drobinki piasku dostają się między ogniwa i gąsienice po pewnym czasie nie mogą się zaginać!! To w połączeniu z biegiem terenowym spowodowało porostu zniszczenie zębatki. Gdyby nie bieg terenowy to prawdopodobnie nic by się nie stało bo silnik nie miałby mocy żeby poruszyć zębatkami.
W KT była inna sprawa. Założyłem do niego metalowe gąsienice. To był pierwszy i ostatni raz kiedy takowych użyłem do czołgów 1/16. Pojeździłem kilka razy i zębatka poszła w....
Ja osobiście nie używam metalowych gąsienic. Te plastikowe są bardzo wytrzymałe

Ja nie prorokowałem, że padnie przekładnia tylko uważam, że w momencie jazdy po trawie lub błocie seryjne przełożenie jest za duże i w szczególności wolne skręcanie odbywa się na zasadzie "skoków"

Ted przepraszam za off topic ale musiałem sie wytłumaczyć.

Pozdrawiam

:england


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2013, o 23:29 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Pawel napisał(a):
Ted wysłałem ci zdjęcie tej zębatki i przekładni.

Trochę muszę wyprostować informacje zawarte w poście Teda
"Udało" mi się zmielić przekładnie Tamiyi w modelu Sherman i w KT (king Tiger).
W obu przypadkach niestety winne były gąsienice.
Gąsienice w Shermanie maja straszą wadę a mianowicie w momencie jazdy po błocie (lub mokrym piasku) drobinki piasku dostają się między ogniwa i gąsienice po pewnym czasie nie mogą się zaginać!! To w połączeniu z biegiem terenowym spowodowało porostu zniszczenie zębatki. Gdyby nie bieg terenowy to prawdopodobnie nic by się nie stało bo silnik nie miałby mocy żeby poruszyć zębatkami.
W KT była inna sprawa. Założyłem do niego metalowe gąsienice. To był pierwszy i ostatni raz kiedy takowych użyłem do czołgów 1/16. Pojeździłem kilka razy i zębatka poszła w....
Ja osobiście nie używam metalowych gąsienic. Te plastikowe są bardzo wytrzymałe

Ja nie prorokowałem, że padnie przekładnia tylko uważam, że w momencie jazdy po trawie lub błocie seryjne przełożenie jest za duże i w szczególności wolne skręcanie odbywa się na zasadzie "skoków"

Ted przepraszam za off topic ale musiałem sie wytłumaczyć.

Pozdrawiam

:england



spox :ok Co Ty Paweł tak z tym offtopem :) Przecież to bardzo przydatne informacje i jak najbardziej na temat. Ja właśnie założyłem plastikowe gąski i zobaczymy teraz :) (oczywiście jak znajdę odpowiednią zębatkę na zastępstwo :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2013, o 00:42 
Offline
st. kapral

Wiek: 47

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 21:42
Posty: 176
Lokalizacja: Lubsko
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Firefox 19.0 Firefox 19.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1252 x 704 1252 x 704
http://rbmodel.pl/index.php?action=products&cat=c_mt - Może tu coś dobierzesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2013, o 09:31 
Offline
mł. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 18:12
Posty: 729
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Google Chrome 24.0.131 Google Chrome 24.0.131
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Nareszcie rb model ma zębatki o module 0,6 (czyli do czołgowych przekładni)

Ted zerknij rzeczywiste do tego sklepu bo zębatki mają naprawdę bardzo dobre. Ja używam ich w każdym modelu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2013, o 09:45 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Firefox 19.0 Firefox 19.0
Windows Vista Windows Vista
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Znam sklep i od rana w nim dłubię :)

Dzięki chłopaki :england


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2013, o 20:45 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 25.0.136 Google Chrome 25.0.136
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
Nom i wóz opuścił zakłady naprawcze :). Jutro lub pojutrze wróci na poligon doświadczalny.

W czasie grzebolenia ustaliłem też co dokładnie się stało i dlaczego zębatka się zmieliła. Korzeń (czy tam pnącze ;) ) jeżyny to pikuś w porównaniu z całkowicie zapieczonym łożyskiem, na którym obracało się prawe koło napędowe... To jest łożysko z wałeczkami i w czasie montażu nie wyglądało na jakoś mega nieszczelne. Okazało się, że mieszanka woda + piach + jazda po maskę w błocie skutecznie zatrzymało łożysko w miejscu a jeżynka potem dopełniła całości efektu :).

Na chwilę obecną wymontowałem oba, oczyściłem w ekstrakcyjnej, nasmarowałem od nowa i uszczelniłem uszczelką po zewnętrznej stronie. Dodatkowo zgodnie z radami Pawła zakładam plastikowe gąsienice i zobaczymy ;). Trochę boję się utraty fajnej masy ale z drugiej strony lepiej jeździć niż co chwila wymieniać zębatki :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2013, o 13:13 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 27 sie 2012, o 13:04
Posty: 301
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Google Chrome 26.0.141 Google Chrome 26.0.141
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: T-55 Merida, T-90M, Sherman Firefly
A tu dowódca Janek ;) :

Załącznik:



Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL