Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia





Teraz jest 14 paź 2024, o 03:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 07:12 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3386
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 86 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Firefox 32.0 Firefox 32.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
No bo tak się zastanawiam.. Wczoraj chwilę pogadałem z Januszem (z allegro). Ma mi dziś wysłać do testów z elmodem swoja płytkę sterującą proporcją dymienia. Wytwornicę mam od niego. W założeniu będzie to fajnie działać, bo na zerowym położeniu gałki gazu coś tam dymi, a wraz ze zwiększaniem wychylenia zwiększa się ilość dymu wydostającego się rur wydechowych. Generalnie świetnie. :)
Ale wczoraj przed spaniem naszło mnie na rozkminy...
Dążymy do odwzorowania zachowań prawdziwych tanków w terenie. No to popatrzmy:

https://www.youtube.com/watch?v=QsodIneQGzI

Kopci nieźle.. :)

https://www.youtube.com/watch?v=Qo96H8bf_R0

Kopci coś tam.. :scratch (ależ jaga ma piękną sylwetkę...)

https://www.youtube.com/watch?v=YKldF0KIDIQ

Kopci w ogóle..? :nea

No i co? Pantera dymiła przy ostrym gazowaniu i zmianie biegów. Jaga przy odpaleniu, potem raczej powietrze za nią jest przejrzyste. A Tygrys? Jakby nie miał wydechów.

Napiszcie co myślicie. Wiem, że model z zadymiarą a proporcją będzie szałem dla oglądających (np. w Bytomiu), ale merytorycznie na dzień dzisiejszy mam wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 07:21 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 4047
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 111 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy
Firefox 3.5.6 Firefox 3.5.6
Unknown Unknown

Model: IS-7 drukowany
Maus
SU-152
Jagdtiger
VK 1602
Wg mnie najlepiej zrobić dymiarkę akustyczną - dym zgrywa się z dźwiękiem silnika. Niedługo powinienem mieć swoją gotową więc pokażę na filmie.

Wysłane z mojego MI 3W

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 07:21 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4609
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 172 razy
Firefox 32.0 Firefox 32.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Według mnie dymienie jest czymś na tyle ulotnym, że można przymknąć oko na zgodność w kwestiach merytorycznych.
Podstawa to mieć wyłącznik całego ustrojstwa.

A tak na marginesie to pomyślcie - czy wszystkie samochody danego typu dymią tak samo? Nie :) Dużo zależy od ich stanu technicznego, pogody itd. itp.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 08:57 
Offline
pułkownik

Wiek: 46

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
vanhasen napisał(a):
A tak na marginesie to pomyślcie - czy wszystkie samochody danego typu dymią tak samo? Nie :) Dużo zależy od ich stanu technicznego, pogody itd. itp.


Dokładnie, zatem Madeira musisz zrobic zadymiarke ktora mocno dymi kiedy ciśnienie jest wysokie, a słabo gdy niskie. W dodatku musi dymić gęstym dymem kiedy silniki sa zimne, a rzadszym gdy rozgrzane. W dodatku musisz uwzględnić jeszcze inne nie znane mi parametry pogody, stanu techńicznego silnika, zastosowanego oleju silnikowego, generalnie prosta sprawa :D :P

A tak poważnie to w książkach nie wyczytałem o dymienia dymu z wydechu tigera, ale czytałem ze mieli w pierwszej istrukcji napisane (pojawiła sie oczywiście po wprowadzeniu ich na front) zeby nie robić ataków i przemarszow z wiatrem, tylko pod wiatr, wtedy silniki było słychać z mniejszej ilości kilometrów w celu trasy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 09:06 
Offline
pułkownik

Wiek: 46

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Update, teraz filmiki zobaczyłem. Jagdpanther mial przecież katalizator spalin, w zwykłej panther go nie było :england


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 09:29 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 47

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 32.0 Firefox 32.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Zadymiarka to fajny gadżet i fajnie go mieć, choć kopcenie z rury jest merytorycznie poprawne tylko dla zimnego lub zarżniętego silnika.
Ja chcę mieć kopcenie i już :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 06:56 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3386
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 86 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Firefox 32.0 Firefox 32.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Dzięki wszystkim. :) Dym oczywiście zrobię. Może nawet w weekend coś się uda podziałać. Muszę tylko przewody jakieś kupić. Wyprowadzenie z rur jest zrobione przez jednego z poprzednich właścicieli (chyba Janusza). Dziś powinna przyjść płytka sterująca. I zaczną się schodki. Z tego co Janusz mówił, z zadymiary powinny wychodzić dwa kable (podwójne) -jeden na połączenie z płytą, a drugi do zasilania. Z płyty natomiast też wychodzą dwa podwójne kable, docelowo do wpięcia w silniki. Janusz robił to wszystko pod Heng Longa. No i moje pytanie -gdzie mam je wpiąć? W silniki -to nie problem. Fajnie natomiast by było połączyć to jakoś z "inercją". Mam na myśli takie coś:
odpalam Tygrysa, coś tam zaczyna dymić. Dodaję gazu na aparaturze (Tygrys jeszcze stoi, bo dopiero za sekundę będzie się rozpędzał do zgodnej z wychyleniem gałki prędkości) i na wychylenie gałki reaguje zadymiarka. Nie wiem czy rozumiecie. Chodzi o odtworzenie realnej sytuacji rozpędzania się pojazdu. Wiadomo, że jak się dodaje gazu, to silnik zaczyna się szybciej obracać, czyli leci więcej spalin, a nasz pojazd przyspiesza stopniowo. Czyli proporcjonalność dymienia miała by związek z wychyleniem gałki gazu na aparaturze, a nie prędkością samego czołgu.
Zatem gdzie powinny być wpięte kable z płyty Janusza? Mam obawy, że musiał bym je pożenić z samym elmodem. Wpięcie w silniki nie wchodzi przy takich założeniach w grę, bo wtedy dym byłby proporcjonalny do prędkości czołgu. Wpięcie ich między elmoda, a regulatory jest może jakimś wyjściem, ale też wydaje mi się, że tam już wychodzi sygnał wysterowany, a kontrolery jedynie tłumaczą silnikom co zrobić.

Jakieś pomysły? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 07:49 
Offline
pułkownik

Wiek: 46

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
madeira napisał(a):
Jakieś pomysły? :)

Jasne, jak dojdzie płytka od Januszka to zrób x testów :D
I zdaj relacje, sam jestem bardzo ciekaw.
A co do rozumienia, to kapuje ze chodzi ci o to, zeby dymilo jak w tej panther z dymem z lufy z filmiku na youtube.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 08:16 
Offline
porucznik
Avatar użytkownika

Wiek: 49

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 11:10
Posty: 1801
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 130 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy
Mozilla Mozilla
Nokia Nokia
Screen Resolution: 396 x 660 396 x 660
Model: Tiger I wczesna wersja
Z tego co wiem to połączenie elmoda z dymiarką jest
kłopotliwe,ten nowy ma podłączenie do dymiarki.
W starym trza kombinować.
Napisałeś zrozumiale, zresztą jak zawsze,
no i Kevin ma rację x testów i relacja :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 10:11 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 44

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4609
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 172 razy
Firefox 32.0 Firefox 32.0
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Haha, "przygazówek" się zachciewa ;)
Takie dymienie trzebaby zgrać z dźwiękiem - więc dymiarka akustyczna byłaby dobra, zatem pytanie jak stworzyć "opóźnienie" pomiędzy sygnałem do regli wysłanym przez elmoda a reakcją samych regli. Może te opóźniacze serw by zdały egzamin.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL