Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
kubasa
kubasa






Teraz jest 29 wrz 2023, o 08:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Drogi i ulice
PostNapisane: 22 cze 2023, o 08:42 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 3934
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 98 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: M4A3E4 Sherman, Jagdtiger, Renault FT, Ferdynand, figurki Aliantów
Aby nie zniknęła dyskusja z czatu - zachęcam do dyskusji o drogach i ulicach na naszych makietach.

Jak wiadomo kilka lat temu wprowadziliśmy "dywanowe" drogi. Są lepsze niż jazda po trawie ale jednak wyglądają jak dywan i są upierdliwe w układaniu.

Pomysłem są drogi z czegoś sztywniejszego - sklejki, płyty pilśniowa, MDF. Wiadomo że będzie to nieco cięższe w przewożeniu ale bez przesady. Można się wtedy pokusić np. w wyfrezowaniu bruku ;) Przykłady "modułowych" ulic wzięte z figurkowych gier bitewnych (akurat te są drukowane ale w naszym przypadku taki moduł by nie wszedł w pole robocze drukarki):

Raczej by chodziło też o dłuższe odcinki np. metrowe. Szerokość np. 40cm aby dwa czołgi się mogły względnie minąć.


Załączniki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:06 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 24 sty 2017, o 14:20
Posty: 383
Lokalizacja: Józefów ten koło Błonia
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: 7TP skala 1/6 w budowie
Nie wiem czy nie lepiej by było 40x40 cm, można by je wtedy łączyć w każdą stronę no i stosik mniejszy gabarytowo nie licząc wyskości do przesłania paczkomatem.

EDIT:
640x380x410

_________________
W budowie:
7TP 1/6, TKS 1/6, 25TP 1/6
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:10 
Offline
st. kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 21

Dołączył(a): 7 cze 2021, o 22:51
Posty: 183
Lokalizacja: Jaworzno
Podziękował : 35 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 3440 x 1440 3440 x 1440
Model: Stug III ausf. G
W budowie:
Sturer Emil
Cromwell
minusem takiego rozwiązania jest konieczność prawie idealnie płaskiego podłoża - albo musi to być bardziej elastyczne aby się dostosowało do terenu.
Warto zastanowić się nad sposobem łączenia kolejnych segmentów, albo każdy segment do podłoża mocowany, albo jakieś mocowanie między segmentowe - na tyle wytrzymałe aby po złożeniu powstała jednolita droga, wtedy ze względu na rozłożystość dróg, nie będą się ruszać itd.
Z drugiej strony można zrobić drogi te układane z betonowych płyt. Można by zrobić takie płyty i od spodu połączyć je gumą, aby dostosowały się do terenu, tym samym nie przesuwając się :ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:13 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 24 sty 2017, o 14:20
Posty: 383
Lokalizacja: Józefów ten koło Błonia
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: 7TP skala 1/6 w budowie
Docięty profil C z alu nasunięty na boki owych segmentów powiedzmy 5cm mozna jeszcze sie pokusić o jakiś bolczyk z zawleczką od samochodzików do mocowania karoserii :oops:
Czymś przymaskować i już, może jakaś traffka :ok

_________________
W budowie:
7TP 1/6, TKS 1/6, 25TP 1/6
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:22 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 3934
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 98 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: M4A3E4 Sherman, Jagdtiger, Renault FT, Ferdynand, figurki Aliantów
Nie pamiętam żebyśmy układali nasze dywany na czymś mocno pagórkowatym więc wielka elastyczność nie jest potrzebna. Zaletą takich dróg jest to że można je ułożyć wszędzie - na hali czy sztucznej trawie, bez potrzeby przybijania do podłoża.

Tylko że jak będzie dużo takich "puzzli" to układanie będzie jeszcze bardziej żmudne niż wykładziny. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:24 
Offline
st. kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 21

Dołączył(a): 7 cze 2021, o 22:51
Posty: 183
Lokalizacja: Jaworzno
Podziękował : 35 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 3440 x 1440 3440 x 1440
Model: Stug III ausf. G
W budowie:
Sturer Emil
Cromwell
No zazwyczaj jest stosunkowo płaskie podłoże.
Nawet jak będzie więcej takich puzzli to jeśli łączenie ich będzie szybkie i proste - to i tak będzie to dużo wygodniejsze niż przybijanie dywanów :decha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:27 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 24 sty 2017, o 14:20
Posty: 383
Lokalizacja: Józefów ten koło Błonia
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: 7TP skala 1/6 w budowie
Taki pomysł zobrazowałem
:oops:
Załącznik:



Można to nawet wydrukować jako jakiś krawężnik czy cóś...

_________________
W budowie:
7TP 1/6, TKS 1/6, 25TP 1/6
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:34 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 3934
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 98 razy
Otrzymał podziękowań: 175 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: M4A3E4 Sherman, Jagdtiger, Renault FT, Ferdynand, figurki Aliantów
Co do wielkości modułu to nie ma co się ograniczać wielkością paczkomatu a raczej polem roboczym drukarki / frezarki. Przecież można wysłać kurierem ;)

Łączenie może być też na wpusty i płaskie "kołki" w krawędzi.

PS: Powyższe pliki z drogami od Printable Scenery wrzuciłem tu:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 09:48 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 51

Dołączył(a): 24 sty 2017, o 14:20
Posty: 383
Lokalizacja: Józefów ten koło Błonia
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: 7TP skala 1/6 w budowie
Dzięki, zaraz zerknę :ok

_________________
W budowie:
7TP 1/6, TKS 1/6, 25TP 1/6
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2023, o 10:02 
Offline
st. kapral
Avatar użytkownika

Wiek: 21

Dołączył(a): 7 cze 2021, o 22:51
Posty: 183
Lokalizacja: Jaworzno
Podziękował : 35 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Google Chrome 114.0.0. Google Chrome 114.0.0.
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 3440 x 1440 3440 x 1440
Model: Stug III ausf. G
W budowie:
Sturer Emil
Cromwell
może jakiś patencik na neodymach? :eyes


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL