RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC http://rctank.pl/forum/ |
|
Tiger 1 Initial http://rctank.pl/forum/viewtopic.php?f=99&t=955 |
Strona 8 z 14 |
Autor: | Bernard [ 21 cze 2020, o 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
O ile wiem to w serwach nie jest podawana wartość siły ( no bo jak daleko od osi ta siła ma występować) tylko wartość momentu podawana zwykle w jednostce siły w kG lub N razy odległość podawana zwykle w cm. I to jest bardzo ścisła informacja pomijając fakt zawyżania momentu przez producenta. |
Autor: | arkeville [ 21 cze 2020, o 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Podawany jest moment siły (siła razy ramię) [kg * cm] lub [N * m] U mnie serwa są połączone w osi z wałkiem skrętnym (widać na wcześniejszych fotkach). Dlatego nie mam jak przy obecnej konstrukcji przejść na popychacze. Musiałbym całkowicie zmienić koncepcję i zostawić tylko elektronikę a resztę robić od nowa. Moment ,który serwa muszą pokonać jest związany wagą czołgu i z ramieniem wahaczy do których przytwierdzone są koła. Dalej myślę ,że jak ciężar rozłożę na wszystkie koła będzie dobrze. Zobaczymy też jaki wpływ ma lipo zamiast bateryjki 9V. Nie mam pojęcia jaka jest wydajność prądowa baterii - obstawiam ,że bez szału i LIPO powinno się lepiej spisywać. |
Autor: | arkeville [ 22 cze 2020, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Kolejna iteracja tym razem na wszystkich kołach. Co prawda do osadzenia w wannie jeszcze daleko ale zawsze to krok do przodu. Podpiąłem nową baterię i jakoś dało radę. |
Autor: | adikx5 [ 22 cze 2020, o 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Z tego co mi się wydaje, to UZI zrobił podobny efekt samą wagą modelu i dobrze zestrojonym zawieszeniem. |
Autor: | Kaczor [ 22 cze 2020, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Raczej - zawieszeniem zbudowanym od nowa |
Autor: | arkeville [ 22 cze 2020, o 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
U UZIego pewnie krasnoludki pracują w zawieszeniu. Gdyby to było coś niemieckiego to powiedziałbym ,że siedzą i skręcają te wałki. A na poważenie to możecie podrzucić filmik z naturalnym efektem chętnie sobie porównam. UZI pewnie się nie obrazi. |
Autor: | Bernard [ 23 cze 2020, o 05:10 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Bardzo chętnie zobaczę film Uziego. Tymczasem praca zawieszenia Kettenkrada uzyskana tylko regulacją. |
Autor: | Kaczor [ 23 cze 2020, o 05:25 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Fajny efekt, Bernard. |
Autor: | PrezesCKM [ 23 cze 2020, o 10:45 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Zauważmy jednak że kat jest dwa i pół raza większy w skali, większe masy, bezwładność, momenty obrotowe, a więc łatwiej uzyskać efekt nurkowania. Podobnie jest w szermankach, inne zawieszenie, inna wysokość modelu, mniej kół, a przede wszystkim tylko sześć sprężyn, a nie 16, i tu tkwi problem jak to rozwiązać. Beniu jak by Ci się udało dołożyć jeszcze amortyzatory na przednie koła to w ogóle byłoby szokująco. |
Autor: | Bernard [ 23 cze 2020, o 13:09 ] |
Tytuł: | Re: Tiger 1 Initial |
Tygrys w skali 1/16 ma około 400mm długości (wanna). Całkowita długość kettenkrada w skali 1/6 to około 500 mm. W tygrysie w skali 1/16 napewno jest trudniej mechanicznie zrobić wahnięcie przy zatrzymaniu jazdy. Ciekawy jestem jak to będzie wyglądało w PanzerII w skali 1/6. Będę walczył żeby było przynajmniej podobnie jak w Kettenkradzie. Bardzo oczekuję finalnej wersji elektronicznego sterowania, bo jest bardzo obiecujące. Myślę też, że arkeville będzie tak dobry i udostępni zainteresowanym kod jaki zaprojektował do Arduino. Tymczasem wielkie brawa za dotychczasowa pracę. Krzysiek już nie będę zmieniał zawieszenia w Kettenkradzie. Na tapecie są inne projekty. Ale uwaga o amortyzatorach sensowna więc może kiedyś. |
Strona 8 z 14 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |