Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Kobi
dzokr






Teraz jest 28 mar 2024, o 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 255 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 16 cze 2014, o 06:58 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 29.0 Firefox 29.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Robota idzie super :ok
Cytuj:
...tylko głośno jak cholera. Postaram się nakręcić film, żebyście usłyszeli jak to brzmi

Znalowe Hinolongi są dopiero głośne jak cholera, te z Mato wyglądają o niebo lepiej więc na pewno tragedii nie ma ;)
Możesz spróbować wyciszyć przez zabudowanie przekładni osłonami :scratch

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 17 cze 2014, o 06:17 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Firefox 29.0 Firefox 29.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Zobaczymy jak to będzie. Może zabuduję, może zaleję.. Póki co jestem po próbach terenowych. :) Układ jezdny sprawuje się świetnie!!! Przekładnie dają widoczny wzrost mocy. Leopard gorzej dawał sobie radę w tym samym terenie. Czekam na przypływ gotówki, żeby już nie musiec za każdym razem przekładać płyty z jednego modelu do drugiego. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 17 cze 2014, o 08:01 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Internet Explorer 7 Internet Explorer 7
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
No - leo ma większe opory. Więcej kół, dłuższe gąsienice, dłuższy kadłub. A silniki i przekładnie standardowe :)

Z resztą - elektronikię też HL ładuje standardową, dźwięki są jak z tygrysa.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 17 cze 2014, o 08:30 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Firefox 29.0 Firefox 29.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
No to będzie pytanie laika -czy silniki mają różną prędkość obrotową? Czy to w jakikolwiek sposób zależy też od płyty głównej? Bo powiem szczerze, że o ile w Tygrysie zredukowane przekładnie są strzałem w 10-tkę, tak w przypadku Leoparda raczej zachowam takie przełożenie. Podoba mi się szybsza terenowa jazda współcześniakiem. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 17 cze 2014, o 10:06 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Internet Explorer 7 Internet Explorer 7
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Z silnikami jest tak, że bez ich wymiany nie zwiększysz mocy układu napędowego, z kolei ich nie wymienisz nie zmieniając sterowania (na wydajniejsze szczotkowe lub bezszczotkowe). Przekładnia sama w sobie decyduje jedynie o tym jaką "siłę" a jaką maksymalną prędkość wyciśniesz z układu (pomijając opory samej przekładni). Przy czym jest to klasyczny trade-off, im więcej siły chcesz wycisnąć tym bardziej przytniesz prędkość maksymalną.
W przypadku modelarskich silników szczotkowych nie wiem jak jest - czy jest jakiś standard maksymalnych obrotów czy nie... stawiam że nie i że każdy producent rzeźbi po swojemu.
W przypadku bezszczeotek wybierając silnik masz parametr kV - podaje on o ile wzrosną obroty przy wzroście napięcia o 1V. Następnie decydujsze się jakie chcesz mieć zasilanie (2s, 3s), decydujesz się na przekładnię i ostatecznie znając obwód koła napędowego możesz wyliczyć jak szybki będzie model.
Obejrzyj filmiki z moim tecialkiem - w nim siedzą dwa silniki bezszczotkowe po max 550 watów (chińskich), 1100kV. Zasilanie 11,1V (ESC 50A) i przełożenie 1:20. Jak na teciaka jest za szybko - mimo przycięcia ile się dało w reglach i w elmodzie. Jeszcze zostało mi kombinowanie z aparaturą :)

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565



Za ten post autor vanHasen otrzymał podziękowanie od madeira(17 cze 2014, o 10:39)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 17 cze 2014, o 10:42 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Firefox 29.0 Firefox 29.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
Dzięki za wyjaśnienie. :) Na obecnym etapie mi wystarczy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 23 cze 2014, o 06:40 
Offline
Avatar użytkownika

Wiek: 40

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 12:22
Posty: 3340
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 83 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Firefox 30.0 Firefox 30.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Tiger I 1331
King Tiger 222
M1A2 Abrams SEP
W toku modernizacji Tygrysa zmianom ulegał dekiel mocowania piasty koła napędowego. Seria produkcyjna, z której najprawdopodobniej pochodził Wittmannowski 1331 wyposażona była w piasty takie jak na schemacie (rysunek B):

Obrazek

Trochę porzezałem i wyszło tak:

Obrazek

Teraz czas na błotniki i ogólnie przednią część kadłuba.
Dobrego tygodnia!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 23 cze 2014, o 06:58 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:14
Posty: 3945
Lokalizacja: Szczyrk
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
Safari Mobile 4.0 Safari Mobile 4.0
iPhone iPhone

Model: IS-7 drukowany
Abrams SEP Tusk
Maus
SU-152
Jagdtiger
fajnie wyszło :-)

tapnięte z Mate'a

_________________
Nasz FB: https://www.facebook.com/rctankpl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 23 cze 2014, o 07:04 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 30.0 Firefox 30.0
Windows XP Windows XP
Screen Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Malina :ok

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1331
PostNapisane: 23 cze 2014, o 08:31 
Offline
pułkownik

Wiek: 45

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 08:41
Posty: 4882
Lokalizacja: u nas na BYTKOWIE! :D
Podziękował : 199 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy
Safari Mobile 5.1 Safari Mobile 5.1
iPad iPad
Screen Resolution: 768 x 1024 768 x 1024
Model: VI B Königstiger
VI A Tiger-w warsztacie naprawczym
Stug III-w budowie
Opel Blitz-wóz zaopatrzenia
Opel Blitz-wóz techniczny
Sd.Kfz. 3a-wóz warsztat naprawczy
Sd.Kfz. 9 FAMO w budowie
Yoga-pies :)
Super sprawa, podziwiam dokładność!
Ps. Ta Piasta jest z witmanowskiego tigera bo pochodzi z wczesnych wersji produkcyjnych? Po tym taki wniosek wywodzisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 255 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL