Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Kobi
dzokr






Teraz jest 28 mar 2024, o 17:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 17:02 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 33.0.175 Google Chrome 33.0.175
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Kompletnie nie znam modeli 1: 16.
Dosyć często wspominacie o przekładniach o przełożeniu 1:3 lub 1:4.
Czy to znaczy, że jest to dodatkowe przełożenie pomiędzy przekładnią nazwijmy ją właściwą a kołem napędzającym gąsienice, czy jest zamontowana inaczej?
Jakie jest jej zadanie?

Bernard

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 17:09 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Jak na moje oko nie należy się za bardzo sugerować nazwą. Nie sądzę by realne przełożenie miało cokolwiek wspólnego z 1:3 bądź 1:4. Co najwyżej te wartości pokazują proporcję miedzy przełożeniami tych dwóch standardów.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 17:24 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 33.0.175 Google Chrome 33.0.175
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Oglądając filmiki z tymi modelami zawsze odnosiłem wrażenie, że są zbyt nerwowe i za mocno reagują na ruchy drążka aparatury. Dlatego zastosowanie dodatkowej przekładni o takim przełożeniu będzie zasadne, bo spowolni model, ale jednocześnie zmniejszy maksymalną prędkość. Nie wiem czy przy prędkości Heng Long też stosuje redukcję 1:16.

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 17:29 
Offline
chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 52

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 20:20
Posty: 827
Lokalizacja: GDAŃSK
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1525 x 858 1525 x 858
Model: cokolwiek z IIWŚ, byle niemieckie
Na pierwszy rzut oka wyglądają jak normalne przekładnie w czołgach Heng longa w skali 1:16. Jednak zębatki są inne pozwalające uzyskać większy moment i precyzje przy ruszaniu powolnym. Im większe przełożenie tym czołg mocniejszy i wolniejszy.
Np tu 4:1
http://www.rctank.de/NEW-STEEL-LOW-RATI ... ETALL-HULL
bardzo sobie je chwalę. Testowałem przekładnie zwykłe(załamka, nerwowo i słabo) 3:1 dobrze, 4:1 (bardzo dobrze, precyzja i zachowanie prędkości) Nie miałem 5:1 ale podejrzewam że było by też pięknie.
Wyhodowalibyśmy żółwia stosując przełożenie 30:1 :he

_________________
Sturmführer
Herr Engelbert von Smallhausen


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 17:43 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 33.0.175 Google Chrome 33.0.175
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Czyli vanhasen ma rację.
Oznaczenia mają się nijak do rzeczywistości i wprowadzają w błąd, tak jak mnie wprowadziły.
Dodatkowo nie wiemy jakie są rzeczywiste obroty na wałku wyjściowym i jak tu obliczyć prędkość modelu?

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 17:45 
Offline
chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 52

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 20:20
Posty: 827
Lokalizacja: GDAŃSK
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1525 x 858 1525 x 858
Model: cokolwiek z IIWŚ, byle niemieckie
Tu ekspertem byłby Sławek. ja jestem tylko użytkownikiem :)

_________________
Sturmführer
Herr Engelbert von Smallhausen


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 18:11 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Firefox 28.0 Firefox 28.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Ja liczyłem. Brałem "katalogową" prędkość maksymalną czołgu, dzieliłem przez realny obwód koła napędowego (+ korekta wynikająca z grubości gąsienicy) by uzyskać ilość obrotów/min w realu.
A że obroty nie powinny się zmienić przy zmianie skali to miałem w ten sposób docelową prędkość obrotową na osi napędowej. Jeśli dobiera się silnik znając jego kv to można obliczyć odpowiednie przełożenie. Pozostaje na koniec pytanie czy moment wyjdzie wystarczający - przy silnikach szczotkowych w Leo się "przejechałem" ;)

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2014, o 19:57 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 33.0.175 Google Chrome 33.0.175
Windows 7 (Seven) Windows 7 (Seven)
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Ja liczyłem jakby z odwrotnej strony.
Niedogodność polega na tym, że wałek wyjściowy w oryginalnej przekładni Heng Longa przy maksymalnych obrotach obraca się tak szybko, że nie nadążę liczyć.
Założone silniki są chyba klasy 380 ale nie znam KV tego silnika.
A głównie chodzi o to, że w tym przypadku jestem leniwy i nie chce mi się budować licznika obrotów ani wyjmować silnika by zmierzyć obroty.
Ale chyba mnie to nie ominie chyba, że ktoś wie jakie obroty ma wałek takiej przekładni z plastikowymi kółkami.

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL