Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Kobi
dzokr






Teraz jest 28 mar 2024, o 11:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 16:50 
Offline
sierżant

Wiek: 41

Dołączył(a): 27 sty 2015, o 11:09
Posty: 433
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Przeglądam filmiki zamieszczone na forum i nasuwa mi się jedno pytanie. Czy w modelach są skalowane prędkości?
Chodzi o to, że niektóre pojazdy poruszają się nienaturalnie dynamicznie, są za szybkie. Nad tym także wypadałoby popracować. Część prędkości można zredukować przełożeniem mechanicznym zyska się przy tym moment napędowy a część można przy pomocy elektroniki co ograniczy w skrócie zużycie prądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 17:01 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Google Chrome Mobile 40.0.221 Google Chrome Mobile 40.0.221
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
W zasadzie powinno się odwzorowywać nie tylko prędkości, ale także przyspieszenia i inercję. Łatwo nie jest...

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 17:27 
Offline
sierżant

Wiek: 41

Dołączył(a): 27 sty 2015, o 11:09
Posty: 433
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Nie znam możliwości elektroniki jaką stosujecie w swoich modelach. Ja z racji skali mostki do silników będę składał sam. Ale generalnie regulacja prędkości silnika DC czy też BLDC nie jest tajemną wiedzą i można by się pokusić zrobić własne sterowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 19:02 
Offline
pułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 43

Dołączył(a): 30 lip 2012, o 09:16
Posty: 4566
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Google Chrome 40.0.221 Google Chrome 40.0.221
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Model: Leopard 2A5
T-34
Tiger I
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?"
Możliwości elektroniki są duże. Elmod ma symulację inercji, ustawianie wirtualnych biegów, regulowanie przyspieszeń i hamowania, ustawienia jak model ma się zachowywać na łuku. W sumie - ma masę wodotrysków. Konkurencja też pewno ma swoje rozwiązania. Jednak sterownik to nie wszystko.
Na zachowanie modelu ma wpływ wybrany typ zasilania, regulatorów, silniki, konstrukcja mechaniki i przełożenie, opory modelu... jest rosyjska ruletka :) Jeden źle dobrany element może zepsuć cały efekt.

Co do skalowania prędkości to policzenie teoretycznie jest proste - model nieważne w jakiej skali powinien mieć takie same maksymalne obroty na osi napędowej co oryginał. Prędkości czołgów można znaleźć, rozmiar kół napędowych też - obroty max na minutę da się policzyć.

_________________
Fotki z Saumur - viewtopic.php?f=78&t=1565


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 19:28 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1024 x 768 1024 x 768
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
I jest jeszcze jedna poza techniczna składowa tej układanki, nazwę go "odbiór przez widza". Jest to wg. mojej oceny taka tendencja wśród obserwatorów że nawet prawidłowo dobrana prędkość modelu czołgu wydaje się obserwatorowi za duża. Więc budujemy modele które przeważnie jeżdżą wolniej niż oryginał, bardziej majestatycznie, przez co wydaje się to bardziej realne. Van ma rację jedna składowa napędu może zaważyć na efekcie wszystkiego.

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 19:39 
Offline
sierżant

Wiek: 41

Dołączył(a): 27 sty 2015, o 11:09
Posty: 433
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Ok, dla mnie sprawa jasna.
Zobaczymy jak mi pójdzie :/ ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 19:41 
Offline
chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 52

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 20:20
Posty: 827
Lokalizacja: GDAŃSK
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1525 x 858 1525 x 858
Model: cokolwiek z IIWŚ, byle niemieckie
Do tego dochodzi fizyka i mamy klops nie do odtworzenia w skali. Dlatego powinniśmy podchodzić do tego z dużą rezerwą i starać się na oko wybierać odpowiednią prędkość do odpowiedniego podłoża. Podstawowa zasada w czołgach jak i ciężarówkach to tzw ,,moc od dołu" W ciężarówkach podpieram się odpowiednimi silnikami bezszczotkowymi z sensorami. Ale najważniejsze jest odpowiednie przełożenie mechaniczne tego nie zastąpi żadna elektronika

_________________
Sturmführer
Herr Engelbert von Smallhausen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 19:52 
Offline
plutonowy
Avatar użytkownika

Wiek: 39

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 00:44
Posty: 291
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Safari 8.0.2 Safari 8.0.2
Mac OS X Mac OS X
Screen Resolution: 1280 x 800 1280 x 800
Model: Oshkosh HEMTT M983, Star Ż28, HL Tiger I
Pablo dobrze prawi, najważniejsze, żeby silnik miał dostateczny zapas mocy, by płynnie ruszał z miejsca. Żeby to osiągnąć to odpowiednio trzeba dobrać silniki do masy pojazdu, i odpowiednie przełożenia na przekładni. Wg mnie, wszystkie przekładnie 1:3 to nieporozumienie, i 1:4 to jedyne słuszne rozwiązanie. Gdyby tylko udało się połączyć z clarkiem silniki bezszczotkowe na sensorach to by już była bajeczka.

_________________
Mój kanał YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCxihai ... 3V1vrrnGMQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 19:57 
Offline
sierżant

Wiek: 41

Dołączył(a): 27 sty 2015, o 11:09
Posty: 433
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Cytuj:
Wg mnie, wszystkie przekładnie 1:3 to nieporozumienie, i 1:4 to jedyne słuszne rozwiązanie.

Nie do końca rozumiem, masz na myśli skalę 1/16?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkości
PostNapisane: 29 sty 2015, o 20:09 
Offline
generał brygady
Avatar użytkownika

Wiek: 46

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 14:25
Posty: 6523
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 268 razy
Otrzymał podziękowań: 278 razy
Firefox 35.0 Firefox 35.0
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1024 x 768 1024 x 768
Model: Szpetman "Żądło"
Utopia "PL-01"
Ma na myśli ogólnie czołgi które tu budujemy, większość z nich ma przekładnie fabryczne, lub przekładnie upgradowe, niektórzy wkładają inne wynalazki.

_________________
Per aspera ad astra !


http://www.ipmspolska.org.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL