Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Kobi
dzokr






Teraz jest 28 mar 2024, o 09:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 maja 2020, o 21:30 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 70.0.353 Google Chrome 70.0.353
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Witajcie
Mam pytanie do użytkowników elektroniki HL TK 6.0/6.1
Po 10 miesiącach od zakupu zestawu sterującego HL TK 6.1 znalazłem czas ( i wenę ) aby go zamontować synowi w Abramsie. Zaskoczyła mnie jedna rzecz. Musiałem zamienić bieguny ( musiałem dać + płytki do - silnika ) w kablach od silników napędowych, bo łącząc "+" płytki do "+" silnika i "-" płytki do "-" silnika model skręcał w przeciwnym kierunku niż wynikałoby to z położenia drążka w pilocie. Poniżej schemat podłączenia z instrukcji ( strzałki wskazują zamianę biegunów ).
Też tak mieliście 3 trafiłem na walniętą płytkę i po roku się zorientowałem :he ?
Załącznik:



Dodatkowo zauważyłem, że wieża obraca się około 2x wolniej ( około 16 sek vs 9sek ) niż w wersji v3.0 na tym samym "zielonym" silniku.

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, o 21:51 
Online
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4190
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy
Firefox 76.0 64 bits Firefox 76.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1440 x 810 1440 x 810
Model: Mark IV, Shermany: M4A3E4, M4A2(75), M4A1(76)W
Tak też jest też w Taigenie. Jeden silnik ma kabelki plus z minusem zamienione żeby poprawnie skręcał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, o 22:05 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 70.0.353 Google Chrome 70.0.353
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Kaczor napisał(a):
Tak też jest też w Taigenie. Jeden silnik ma kabelki plus z minusem zamienione żeby poprawnie skręcał.


O ile się nie mylę mamy właśnie przekładnie 3:1 i silniki Taigena ( nie wiem jakie ale szybkość standardowego HL ) i w obu musiałem zamienić bieguny co mnie zdziwiło bo w "starej płytce HL v3.0 w obu silnikach było "po bożemu ( +do + i - do _ ) zgonie z oznaczeniami na silnikach...

W każdym razie dzięki za odp. Choć to dziwne bo w Leonie syna ( TK 6.0 ) jest normalnie i kolorki kabli pasują do polaryzacji.

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 04:23 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 81.0.404 Google Chrome 81.0.404
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Ale to silniki miały odwrotne obroty czy wałek wyjściowy?

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 05:44 
Offline
st. chorąży
Avatar użytkownika

Wiek: 32

Dołączył(a): 26 sty 2019, o 17:32
Posty: 1076
Lokalizacja: Tuchów
Podziękował : 52 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy
Google Chrome Mobile 81.0.404 Google Chrome Mobile 81.0.404
Android Android
Screen Resolution: 360 x 640 360 x 640
Model: 105mm King Tiger 1946 Tamiya
Centurion AVRE "Easy Posse" Tamiya
Abrams Tamiya
U mnie w 6.1 jest to samo. Czyli co muszę zamienić bieguny w obu silnikach czy tylko w jednym?

_________________
Tough kitty, cold kitty, big machine of doom. Deadly kitty, panzer kitty, Boom, boom boom...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 08:33 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Mozilla Mozilla
Android Android
Screen Resolution: 403 x 716 403 x 716
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
igi911 napisał(a):
U mnie w 6.1 jest to samo. Czyli co muszę zamienić bieguny w obu silnikach czy tylko w jednym?

Zrób tak jak na załączonym obrazku w pierwszym poście i będzie skręcać prawidłowo. Łącząc zgodnie z instrukcją HL skręt drążka w lewo powodował ze model skręcał w prawo i vice versa.

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Ostatnio edytowano 27 maja 2020, o 09:01 przez ABRAMSKY, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 08:49 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Mozilla Mozilla
Android Android
Screen Resolution: 403 x 716 403 x 716
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Bernard napisał(a):
Ale to silniki miały odwrotne obroty czy wałek wyjściowy?

Nic nie zmieniałem z silnikami i przekładnią. Podłączenie nowej płytki wykazało że aby skręcać prawidłowo musiałem podłączyć jak na rysunku w pierwszym poście ( zamieniając bieguny - zgodnie ze strzałkami). Silniki na starej płytce pracowały zgodnie z biegunowością ( plus do plusa, minus do minusa ), w TK 6.1 takie podłączenie odwraca kierunki podczas skrętu.

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 13:00 
Offline
kapitan

Wiek: 70

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 00:41
Posty: 2152
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy
Google Chrome 81.0.404 Google Chrome 81.0.404
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1280 x 720 1280 x 720
Model: Poduszkowiec RC,
Śmigłowiec RC,
Śmigłowiec RC z napędem bezpośrednim,
Czołg T34/85 RC,
Czołg 7 TP,
PzInż 130.
Panzer II B.
Kubelwagen.
Autotransporter, TKS, 7 TP-2 wieże w budowie.
Jeśli działa to nie ma się czym przejmować.
Możesz jedynie teraz mieć nieco wolniejsze obroty do przodu (wynika to z budowy silnika)

_________________
Bernard


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 19:25 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4104
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome 81.0.404 Google Chrome 81.0.404
Android Android
Screen Resolution: 800 x 1280 800 x 1280
Model: ze mnie :P
Bernardzie proszę rozszerz temat, bo mnie zaciekawił ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2020, o 19:44 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2392
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 178 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 76.0 64 bits Firefox 76.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Silnik szeregowy z magnesem trwałym musi mieć ustawione szczotki z wyprzedzeniem w stosunku do komutatora o pewien niewielki kąt, jak by miał zero to nie "wiedział by" w którą stronę ma się zacząć kręcić, w związku z tym jeśli powiedzmy kąt jest dodatni to silnik kręci z pełną mocą w prawo, jak zmienimy obroty to kąt automatycznie robi się ujemny co rzutuje na moc i obroty, dlatego takie silniki kręcą inaczej do przodu i do tyłu, to tak nie wnikając w pola magnetyczne itd. Co innego jest z silnikami trójfazowymi gdzie do uruchomienia silnika musi być wytworzone wirujące pole magnetyczne, co można zrobić w obie strony jednakowo. Proszę nie traktować wypowiedzi akademicko ale jak najprostsze wytłumaczenie zjawiska. :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski



Za ten post autor PrezesCKM otrzymał podziękowanie od ABRAMSKY(27 maja 2020, o 20:23)
Ocena:10%
 
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL