Witaj Gościu, tutaj możesz się zarejestrować i uzyskać pełny dostęp na tej stronie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

RCTANK.PL forum modelarskie czołgi RC

Czołgi RC w skali 1:16, 1:10, 1:6; Tamiya, Heng Long i inne

Ogłoszenia
Wszystkiego najlepszego
Kobi
dzokr






Teraz jest 28 mar 2024, o 17:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 maja 2020, o 10:33 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 70.0.353 Google Chrome 70.0.353
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Witajcie
Chciałbym wymienić silniczek w mechanizmie obrotu na wieży na szybszy. Przekładnię dostałem od kumpla dawno temu i nie jestem pewny czy to HL bo silnik ma zielony kapturek vs czarny z Leona od HL, ale reszta wygląda tak samo jak w HL. Po przejściu z płyty sterującej v3.0 na v6.1 pełen obrót wieży spadł z około 11sek do 18sek ( pomimo pozornie tych samych napięć jakie dostaje silnik - muszę to jeszcze raz zmierzyć ) :o
Kupiłbym szybszy silniczek za kilka zł, ale nie wiem jakie ma obroty ten który już mam... Nie znam się na za bardzo silniczkach, obrotach, KV itd.
Ktoś coś?
P.s. Mam serwo które mógłbym przerobić na silnik DC, ale nie mam miejsca w wannie aby zamontować je pionowo pod wieżą ( musi leżeć płasko jak w HL )...

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2020, o 15:36 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Mozilla Mozilla
Android Android
Screen Resolution: 403 x 716 403 x 716
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Zmierzyłem napięcia podawane na silnik obrotu wieży...
Stara płytka v3.0 podaje 7,60-7,64V
Nowa v6.1 ... 5,90-5,94V
Pełen obrót wieży na tym samym silniku spadł prawie o połowę...

Najprostszym rozwiązaniem bedzie zakup szybszego silniczka.

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2020, o 16:57 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 9 maja 2017, o 20:57
Posty: 2277
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy
Firefox 76.0 64 bits Firefox 76.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1536 x 864 1536 x 864
Model: ##########
King Tiger-Taigen
Sturmtiger-Taigen
Kubelwagen-Tamiya
No widzisz my ze starymi II wojennymi byśmy się cieszyli że wieża wolniej się obraca ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2020, o 17:13 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 70.0.353 Google Chrome 70.0.353
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Hee. No pewnie tak. Ale współczesne mają wszystko szybsze :)
Kolejne zaskoczenie z tą płytką v6.0. Nie sądziłem że obrót wieży spowolnią obniżając napięcia na wyjściach, tym bardziej że 3 z 4 modeli jakie ta płytka symuluje to "współczesne" maszyny. Można co prawda podłączyć ogniwa 12V i ma wtedy jeździć szybciej. Zalecają w takie sytuacji wymienić dymiarkę dostosowaną do podwyższonego napięcia...bo stockowa może pójść z dymem. Może skoro dymiarka dostanie wyższe napięcie - to samo będzie z silnikami wieży i zakręcą szybciej...? Musiałbym polutować kable do zapasowego ogniwa 3,7V i to sprawdzić.
Ale najszybsza byłaby wymiana silniczka w napędzie wieży. Tylko nie wiem jaki ( ile obrotów ).

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2020, o 18:31 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2392
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 178 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 76.0 64 bits Firefox 76.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1920 x 1080 1920 x 1080
Musisz kupić silnik ona napięcie 3,7v i będzie kręcił wystarczająco szybko. :) Poza tym można zmierzyć prąd zwarcia, tzn chwilowo zablokować wał i potraktować go np. 7,4v i zmierzyć pobór prądu. Im większy tym szybciej będzie kręcił silnik.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2020, o 21:24 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 87.0.428 Google Chrome 87.0.428
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Witam po dłuższej przerwie
Dziś miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem w końcu zamontować zakupiony jeszcze bodajże w maju od Strzelca/Adama silniczek 130 ( czerwony kapturek ). Na napięciu zasilania ~5,5V ( miernik wskazywał wahania na max prędkości od 4,95 - 5,9V ). Udało mi się uzyskać pełen obrót wieży w czasie poniżej 6sek/360st ( ~5,7sek/360st ) :o Celowałem w 8-9sek/360st :)

Parametry silniczka:
- napięcie dedykowane 3V DC
- napięcie pracy 1,5 -4,8V
Max prąd 1,3A
Liczba obrotów - jałowy bieg 16500obr/min , robocza 9400 obr/min

Moje spostrzeżenia:
- silnik startuje b. płynnie od ~1,4V i można zapomnieć o b.wolnym/precyzyjnym obrocie - ale byłem na to przygotowany
- na max prędkości słychać dość głośne wycie ( co w sumie zrozumiałe jak na 16500obr/min / 3V ) - daje to nawet ciekawy efekt akustyczny :ok
- silniczek dość szybko się nagrzewa ( robi się bardzo ciepły już po 2-3 pełnych obrotach wieży ) - wolniejszy oryginał nawet po kilku min na max zrobił się delikatnie ciepły

I w związku z podanymi parametrami - nagrzewaniem silnika i podanym napięciem pracy mam pytanie.
Szukając w sieci tych "zabawkowych" silniczków wszędzie podają napięcie pracy 3-6V. Nie znalazłem nigdzie modelu o napięciu zasilania 1,5-4,8VDC. Czyżbym kupił silniczek na niższe napięcie i stąd to grzanie ( oraz delikatny zapaszek nagrzewającej się elektryki ). Czy po prostu w dołączonym opisie ( karteczka ) jest błąd?

Nie martwię się za bardzo o sam silniczek - w ostateczności po kilku mintach "testów" młodego po prostu wyzionie ducha. Gorzej jeśli nagrzeje się na tyle, że narobi szkód pod "pancerzem".

Co radzicie? Zostawić o obserwować? Czy szukać innego na prawidłowe napięcie pracy.?

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Ostatnio edytowano 26 lis 2020, o 22:04 przez ABRAMSKY, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2020, o 21:35 
Online
Avatar użytkownika

Wiek: 41

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 14:01
Posty: 4190
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 103 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy
Firefox 83.0 64 bits Firefox 83.0 64 bits
Windows 7 (Seven) 64 bits Windows 7 (Seven) 64 bits
Screen Resolution: 1440 x 810 1440 x 810
Model: Mark IV, Shermany: M4A3E4, M4A2(75), M4A1(76)W
Jeśli zależy ci na płynnym i powolnym obrocie musisz pomyśleć nad dodatkową przekładnią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2020, o 21:54 
Offline
sierżant
Avatar użytkownika

Wiek: 48

Dołączył(a): 7 lip 2018, o 22:24
Posty: 395
Lokalizacja: Leszno / Lissa
Podziękował : 44 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Google Chrome 87.0.428 Google Chrome 87.0.428
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1680 x 1050 1680 x 1050
Model: Hobby Engine M1a1/2 1:16, HL TK 6.1
Heng Long Leopard 2a6 1:16, TK 6.0
Nie zależy mi na jego zwolnieniu. A staruje b.płynnie - o czym już posałem ;)
Raczej na uzyskaniu max prędkości obrotu zbliżonej do rzeczywistej ( około 8sek/360st ) Poza tym w przekładni obrotu wieży z HL nie da się za bardzo nic zmienić poza wymianą silniczka ( no może jeszcze wymianą zębatek o innym przełożeniu ). Ale akcja z silniczkiem jest najszybsza/najprostsza.

Mi zależy tylko na:

- uzyskaniu pełnego obrotu w z max prędkością w granicach tych 8 sek. ( ale aktualne 6 sek. również mnie zadowala ). Nie zależy mi za bardzo żeby uzyskać mniejszą prędkości minimalną na 1,5V

- rozwiązaniu "problemu" z b.szybkim i mocnym grzaniem silniczka.

Rozważam zakup 2 rezystory 10W ( P=U x I , 6V x 1,3A = 7,8W) i wlutowanie ich w oba złącza zasilania silniczka to powinno je spowolnić. Ale znowu one mogą się grzać... Taniej będzie jak "wybebeszę" jakąś zabawkę młodego i wypruję z niej odpowiedni silniczek - o ile uda mi się taki znaleźć... W ostateczności wymontuję taki ze starego modułu ASG - ma czarny kapturek...

Update:
Szukam odpowiedzi na zasadnicze pytanie:
Czy silniczek 130 o napięciu dedykowanym 3V DC i napięciu pracy 1,5 -4,8V to błąd w opisie i faktycznie jest to po prostu model 3-6V DC jakich jest pełno w sieci. Czy też kupiłem nieprawidłowy i stąd jego grzanie po podaniu 5,5V DC?

_________________
https://www.facebook.com/IMPACTZ0NE/
Zapraszam na mój gitarowy kanał YT https://www.youtube.com/@noisesfromtheabyss


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2020, o 22:47 
Offline
podpułkownik
Avatar użytkownika

Wiek: 36

Dołączył(a): 7 sty 2014, o 18:21
Posty: 4104
Lokalizacja: Piotrowice koło Zatora ;)
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 305 razy
Google Chrome Mobile 86.0.424 Google Chrome Mobile 86.0.424
Android Android
Screen Resolution: 360 x 800 360 x 800
Model: ze mnie :P
Silnik o tak wysokich obrotach musi mieć grube uzwojenie i małą jego ilość, co za tym idzie ma dużą moc względem małego momentu obrotowego. Zapewne stąd wynika jego grzanie. Podepnij multimetr pod niego i zrób pomiar natężenia podczas pracy. Porównaj z maksymalnym dla elektroniki. O ile znaleźć silnik to nie powinien być problem, to uszkodzona elektronika już tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2020, o 09:48 
Offline
kapitan
Avatar użytkownika

Wiek: 63

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 17:02
Posty: 2392
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 178 razy
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Firefox 83.0 64 bits Firefox 83.0 64 bits
Windows NT 64 bits Windows NT 64 bits
Screen Resolution: 1366 x 768 1366 x 768
Załóż taki sam silnik gabarytowo z przedziałem napięci 3-7,4V i masz 8 sek. obrotu i nie będzie się grzał. :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Kaczorowski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL